4 خرداد 1394
شماره خبر: 142716

جلسه هم اندیشی معاونین عمرانی فرمانداری های استان البرزدر شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

جلسه هم اندیشی معاونین عمرانی فرمانداری های استان البرزدر شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد


جلسه هم اندیشی معاونین عمرانی فرمانداری های استان البرز به ریاست معاون امور عمرانی استانداری در سالن اجتماعات فرمانداری ساوجبلاغ بر گزار شد.
معاون امور عمرانی استانداری البرز از برگزاری جلسات هم اندایشی بصورت ماهانه در یکی از شهرستاها ی استان البرز خبر داد و گفت: هدف بررسی وتسریع در رسیدگی به مسائل عمرانی هر شهرستان با حضور فرماندار ، مدیران کل حوزه معاونت عمرانی ، و کارشناسان این حوزه است. وی با قدر دانی از گزارش خوب و اقدامات فرماندار ساوجبلاغ در حوزه عمرانی این قول را داد تا تمام موارد مطروحه بصورت مصوبات جلسه اجرایی شود. هیربد معصومی با گلایه از استقرار پراکنده صنایع و انبارهای متعدد آن در استان البرز گفت :منبعد مجوز فعالیت به هیچ صنعتی خارج از شهر های صنعتی داده نخواهد شد . معاون امور عمرانی استانداری البرز از اختصاص 12 خودرو حمل زباله برای شهرستان ساوجبلاغ خبر داد وگفت: این یکی از مهمترین مصوبات این جلسه بود که ازسوی اداره کل امور روستایی پیگیری و اجرا می شود . معصومی از ادامه فعالیت معادن شن و ماسه در اطراف شهرها وروستاهای ساوجبلاغ ابراز نگرانی کرد و افزود :باید این معادن از سوی اداره کل صنایع، معادن و تجارت استان البرز ساماندهی شود و در صورت نیاز تعطیل و کاربری این معادن به دولت واگذار شود . وی افزود: برداشت شن و ماسه از بستر زمین و حریم رودخانه هامنتفی شده و باید معدن داران برای تولید شن و ماسه از معادن کوهی استفاده نمایند .
پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز موضوع بعدی معاون امورعمرانی استانداری البرز بود
معصومی با بیان وجود دهها شهرگ در اراضی کشاورزی و باغات دراستان البرز را نگران کننده بیان کرد و گفت هرچه زودتر باید این ساخت و ساز های غیر اصولی ساماندهی شود و اجازه ندهیم بیش از این اراضی کشاورزی ما مورد هجوم سواستفاده کنندگان قرار بگیرد . وی نظارت جدی معاونین فنی و عمرانی را برای ساخت و ساز شهری و روستایی نیز تاکید کرد و گفت ما در شمال و جنوب استان چند گسل فعال داریم که نظارت جدی اگر صورت نگیرد آسیب بزرگی در آینده بر مردم وارد خواهد شد و ما باید پاسخگوباشیم . معصومی از دهیاری ها هم بعنوان مهمترین عاملان توسعه وعمران روستایی نام برد و خواهان اختصاص اعتبارات برای کمیته برنامه ریزی شهرستانبرای نیازهای ضروری عمرانی شد . وی 2 هزار میلیارد تومان اعتبار دولتی برای اشتغال روستایی در کشور را یک فرصت خوب برای جوانان و ساکنان روستا عنوان کرد و از فرمانداری هاخواست تا اطلاع رسانی دقیق تری برای توزیع این تسهیلات داشته باشد معاون امور عمرانی در خصوص نهایت دقت شوراهای اسلامی درانتخاب دهیار و شهردار را مورد تاکید قرار دارد و ا زفرمانداران و معاونین عمرانی خواست تا اجازه ندهند افراد نا کارآمد وارد این عرصه شوند و موجبات عقب افتادگی شهر و روستا را فراهم نمایند . وی همچنین از وضعیت نامطلوب جاده کرج هشتگرد و چالوس ابرازنگرانی کرد و خواستار اختاص بودجه لازم از سوی راه و شهرسازی برای روشنایی و تامین امنیت بیشتر این جاده ها شد .
معاون امور عمرانی استاندار البرز از تدبیر فرماندارساوجبلاغ در مهار سیلاب بهار امسال و استفاده بهنیه از آن تشکر و قدر دانی کرد . هیربدمعصومی در ادامه سفر خود به ساوجبلاغ بهمراه فرماندار و مدیران کل حوزه عمرانی به شهرداری هشتگرد رفت تا نشستی با شهردار و شورای اسلامی این شهر داشته باشد .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود