30 فروردین 1394
شماره خبر: 140517

تقویت جایگاه شورای برنامه ریزی و توسعه استان ضروری است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

تقویت جایگاه شورای برنامه ریزی و توسعه استان ضروری است


معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار البرزبا بیان اینکه تصمیمات شورای برنامه ریزی و توسعه استان به مثابه تصمیمات هیات دولت می باشد ، تقویت نقش و جایگاه این نهاد و توسعه وظایف آن ضروری است.
ذبیح الله قائمی در اولین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت: تقویت این نهاد استانی منجر به اتخاذ اقداماتی خواهد گردید که باعث رشد و توسعه استان می شود. وی به ارائه گزارش عملکرد شورای برنامه ریزی و توسعه استان و کارگروه های تخصصی ذیل شورا در سال 1393 پرداخت و گفت: هدف از ارائه این گزارش، هماهنگی کلیه کارگروهها و کمیته های ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان به جهت بررسی مصوبات ، تطبیق با قوانین و پیگیری اجرای مصوبات در استان البرز می باشد . درراستای صیانت از جایگاه قانونی شورای برنامه ریزی و توسعه استان واجرای صحیح ماده 178 قانون برنامه پنجم پیشنهاد می گردد ، بنحوی کلیه فعالیت ها ، جلسات و هماهنگی دستگاههای در چارچوب شرح وظایف کارگروه های تخصصی شورای برنامه ریزی و توسعه استان پیش بینی و حتی المقدور از تشکیل ستادها و کمیته های موازی پرهیز شود. معاون استاندارتصریح کرد: به منظور هرچه بیشتر فعال نمودن شورای برنامه ریزی و توسعه استان و هدایت جلسات این شورا در جهت توسعه استان برنامه های ذیل بایستی در دستور کار قرار گیرند.
ارائه گزارش در بخشهای اقتصادی و اجتماعی و روند پیشرفت فعالیت های دستگاههای اجرایی ، ارائه طرح وضعیت اقتصادی و اجتماعی شهرستانهای استان ،طرح مسائل و موضوعات اساسی کشور، طرح گزارشهای نظارتی از وضعیت اجرا و پیشرفت فیزیکی پروژه های عمرانی استان ،ارائه مصوبات و تصمیمات کارگروهها و کمیته ها در شورا ،ارائه گزارش چگونگی اجرای مصوبات کارگروهها و کمیته ها در شورا ،طرح ارزیابی جلسات کارگروهها و کمیته های استان در شورا،دعوت از صاحبنظران ، اندیشمندان و متخصصان امر برنامه ریزی و توسعه تحت عنوان اتاق فکر برای ارائه دیدگاهها و نظرات در شورا به منظور هم اندیشی و اجماع نظرات عنوان کرد. قائمی با مخاطب قرار دادن اعضای جلسه تصریح کرد: حضور موثر اعضاء در کلیه مباحث و تصمیمات شورای برنامه ریزی و توسعه استان ضروری است و از مسئولین و مقامات کشوری که نقش موثری در توسعه و عمران استان خواهند داشت ، دعوت بعمل می آید تا از دیدگاه ها و نظرات ایشان در توسعه و عمران استان استفاده گردد. در پایان نیز چند پیشنهاد آیین نامه ای به حاضرین یادآور شد و گفت: ازنماینده وزارتخانه هایی که در استان حضوردارند می توان در جلسات شورا دعوت بعمل آورد. وی افزود: نمایندگان اعضای اصلی کارگروهها با اجازه کتبی از رئیس کارگروه حق رای در جلسات را دارند. قائمی تصریح کرد: اعضای شورا باید شخصاٌ در جلسات حضور یابند و اگر که امکان حضور مدیران در جلسه میسر نمی باشد، بایستی با هماهنگی قبلی با دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان مراتب عدم حضور خویش را از قبل اطلاع دهند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود