28 بهمن 1393
شماره خبر: 137781

دیدار صمیمانه استاندار البرز با اعضای شوراهای اسلامی استان

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

دیدار صمیمانه استاندار البرز با اعضای شوراهای اسلامی استان


استاندار البرز در جریان دیدار صمیمانه با اعضای شوراهای اسلامی استان ضمن دعوت به وحدت در اجرای امور، خواستار پیگیری مهمترین اولویت های مردم از سوی اعضای شوراهای اسلامی شد.
«سیدحمیدطهایی» در جریان دیدار با اعضای شورای اسلامی استان البرز با بیان اینکه عمر خدمت همانند ساعت شنی درگذر و کوتاه است، گفت: باید از فرصتی که در اختیار ما قرار دارد در جهت خدمت به مردم استفاده نماییم. وی تأکید کرد: تعصب در کار و اعتقاد به رفع مشکلات مردم در جهت کسب رضایت خداوند راهگشای بسیاری از امور خواهد بود.
استاندار البرز با بیان اینکه همگی در یک کشتی هستیم و اگر مشکلی بوجود آید کل مجموعه را تحت تأثیر خود قرار می دهد؛ گفت: همانگونه که اگر قصوری از یک فرد سر بزند کل کشتی به تلاطم خواهد افتاد در اجرای امور نیز اگر حرکتی خلاف حرکت جمع صورت گیرد، آثار آن کل مجموعه را تحت شعاع قرار می دهد. طهایی با تأکید بر اینکه برای پیشرفت امور و رفع نواقص و معایب همواره نیاز به موعظه داریم و همچنین با اشاره به اینکه در موضع موعظه نیز نیستم، این بیان از حضرت علی (ع) را خاطرنشان کرد و گفت: میرالمومنین علی علیه السلام می فرمایند: مرا موعظه کنید... همانگونه که امام علی (ع) با فضلیت های بالا، خود را نیازمند به موعظه میدانند، بنابراین ما نیز بی نیاز از موعظه نبوده و نخواهیم بود؛ برای همین باید سعی کنیم از انتقادات و نظرات در جهت سازندگی کارها بهره مند شویم. استاندار البرز در ادامه ضرورت آموزش اعضای شوراهای اسلامی را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به برگزاری جلسات درس اخلاق که هر دو هفته یکبار ویژه مدیران استان برگزار می شود؛ افزود: آموزش مدیران برای پیشبرد امور و توسعه کارها امری ضروری است به ویژه آنکه مدیران در بخش کمیسیون ماده 100 نیز باید آموزش های لازم را در این زمینه ببینند. وی همچنین با بیان اینکه از زمان تشکیل شوراها موافق شکل گیری آن بوده ام، رسالت خطیر شوراها را مورد تأکید قرار داد و افزود: اعضای شوراهای اسلامی به جهت آنکه از بطن جامعه برخواسته اند وظایف سنگینی را عهده دار هستند.
استاندار البرز با تأکید بر اینکه عملکرد شوراها باید قابل دفاع باشد؛ نقش اعضای شوراهای اسلامی را مهم خواند و تصریح کرد: باید در جهت دفاع و حمایت از شوراها تلاش بیشتری صورت گیرد. وی با تأکید بر ضرورت به مشارکت گرفتن مردم در انجام امور شهری و شوراها تصریح کرد: مردم در نظام اسلامی باید نقش آفرین در امور باشند همانگونه که رسول خدا(ص) در تکنیک های جنگ همواره مردم را به مشورت می گرفته اند، ما نیز به تأسی از این سیره و روش باید مردم را در امور مشارکت دهیم.تلاش برای حفظ وحدت و انسنجام اعضای شورا از دیگر تأکیدات استاندار البرز در جمع اعضای شورای اسلامی استان بود. وی با بیان اینکه میتوان بخشی از کارهای خدماتی را به شوراها سپرد، افزود: دولت نباید به دنبال مسائل اجرایی باشد، میتوان بخشی از امور را به بخش خصوصی واگذار کرد. استاندار البرز در این دیدار ضرورت ترسیم چشم انداز و دور نمایی از فعالیت های شوراها را مورد تأکید قرار داد و گفت: علاوه بر اینکه باید نقشه راه را پیش از حرکت ترسیم کنیم، برنامه ریزی های ما نیز باید به نوعی باشدکه کمتر شاهد صدور متمم مصوبات شوراها باشیم. طهایی در محور دیگری از سخنان خود مهمترین مسائل و مشکلات در دست پیگیری را نیز مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه شوراها باید امهات مسائل مردم را مورد پیگیری قرار دهند؛ خاطر نشان کرد: آب، راه، گردشگری، قطار شهری، واحدهای تولیدی، حفظ اشتغال موجود مهمترین اولویت های فعلی است که به جد پیگیر آن هستیم.
وی افزود: موضوع قطار شهری کرج یکی از موضوعاتی است که به جد دنبال می شود و پیمانکار نیز در صدد آن است تا سال آینده بخشی از این مطالبه را محقق سازد. طهایی در محور پایانی سخنان خود با بیان اینکه همواره لطف خداوند با جماعات است،اعضای شوراهای اسلامی را به وحدت، اتحاد و انسجام در امور دعوت کرد. موضوع ساختمان شوراهای استان و اختصاص زمین یکی از مهمترین دغدغه های طرح شده از سوی رئیس و اعضای این شورا بود که در جریان دیدار با استاندار البرز طرح و خواستار پیگیری آن شدند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود