20 بهمن 1393
شماره خبر: 137316

کرج با خشکسالی گریبانگیر است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

کرج با خشکسالی گریبانگیر است


نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی ، پدیده تلخ خشکسالی را از مهم ترین مشکلات استان البرز به ویژه شهرستان کرج دانست و خواستار چاره جویی برای مقابله با این پدیده شد.
عزیز اکبریان درنشست شورای اسلامی شهر کرج افزود: بررسی ها نشان می دهد امسال 17حلقه چاه آب در کرج، خشک شده است که این روند خوشایندی نیست.
وی ادامه داد: استان البرز در حالی با مشکل خشکسالی و کم آبی مواجه است که جمعیت این منطقه سیرصعودی دارد ونرخ رشد جمعیت استان بیش ازدو برابر نرخ کشوری یعنی 3.4درصد است. اکبریان گفت: اکنون مقداردو هزار لیتربرثانیه ازآب سدهای طالقان و امیر کبیر برای کرج برداشت می شود که با احداث یک تصفیه خانه این میزان افزایش خواهد یافت اما کافی نیست. این نماینده مجلس با تاکید بر مدیریت مصرف بهینه آب درکلانشهرکرج و استان البرز اظهار داشت: برای گذر از این شرایط کم آبی اتخاذ تصمیم های علمی و عملی ضروری است. وی دربخش دیگری از سخنانش به اقدامات صورت گرفته در حوزه مدیریت شهری کرج اشاره کرد و افزود: طرح های عمرانی بزرگی دراین کلانشهر کلید خورده که باید با جدیت پیگیری و اجرا شود. این نماینده مجلس به وضعیت درمانی در استان البرز به ویژه کرج مرکزاستان البرزاشاره کرد و گفت: احداث دو بیمارستان جدید درکلانشهرکرج درحال پیگیری است لیکن بیمارستان های دولتی این کلانشهر با کمبود تخت مواجه هستند. اکبریان با بیان اینکه درآینده نزدیک 250 تخت به تعداد تخت های بیمارستانی البرز افزوده می شود، بیان داشت: اکنون بیمارستان شهید مدنی کرج با کمبود 60 تخت در بخش 'آی .سی . یو' مواجه است. 'محمدجواد کولیوند' نماینده دیگر مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای شهر کرج ازمحدودیت منابع مالی و دشواری های کاری دولت در سال 94 سخن گفت. وی افزود: برای برون رفت از این وضعیت مالی دشوار،استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و نهادهای عمومی مانند شوراها و شهرداری ها ضروری است. این نماینده مجلس گفت: سرعت توسعه شهری با زیر ساخت ها درکلانشهری مانند کرج همخوانی ندارد لذا باید براساس برنامه ریزی دراموراجرایی پیشگام شد. کولیوند تاکید کرد: شورای اسلامی شهرکرج باید به دنبال حل مشکلات و ایجاد مدیریت واحد شهری باشد و با توافق ضمنی با دستگاه های خدمات رسان وضعیت زیربنایی این کلانشهر را بسامان کند. وی حرکت به سمت دنیای مجازی و ایجاد زیرساخت های الکترونیکی برای خدمات رسانی به مردم را درکرج و کشور از ضرورت ها دانست وافزود:هوشمندسازی سیستم های اداری مدیریت شهری در خدمات رسانی به مردم تاثیر گذار است.
این نماینده مجلس یادآور شد: امروز دنیای فناوری به گونه ای است که فیبر نوری به منازل رفته و مدیریت شهری باید از فضاهای سنتی خارج شده و باید شورا و شهرداری الکترونیک شوند. نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دیگر زمان آزمون و خطا به پایان رسیده و باید با نگاه علمی و دقیق به اجرای پروژه های مختلف عمرانی، فرهنگی و خدماتی بپردازیم. وی، ایجاد مدیریت واحد شهری را از نیازهای اساسی شهرهای کشور دانست و گفت: در این زمینه باید اقدامات لازم صورت گیرد. 'حمید رضا ابوالحسنی 'عضو شورای شهرکرج دراین نشست ترافیک ناشی از تردد زیاد بزرگراه ها را از مشکلات این کلانشهربرشمرد واظهار داشت: این معضل تنها با بودجه مدیریت شهری کرج قابل رفع نیست. وی با تایید مشکل کمبود فضای درمانی وبیمارستانی در کرج گفت : البرزی ها در حالی گریبانگیر این مشکل هستند که بخشی ازاراضی اختصاص یافته به ساخت بیمارستان توسط افراد سودجود به حلبی آباد تبدیل شده اند. ابوالحسنی از قطعه زمین هفت هکتاری در شرق کرج از مصدایق این تخلف نام برد. 'فاطمه اسکندری' عضو دیگر شورا دراین نشست گفت: رسیدگی به معضلات و مشکلات زیرساختای از اقداماتی است که باید به آن رسیدگی شود. وی ادامه داد : در حوزه سلامت به رغم اینکه جمعیت کلانشهرکرج اکنون به حدود دو میلیون نفر رسیده است اما بیمارستان ها و مراکز درمانی آن تناسبی با جمعیت منطقه ندارند. اسکندری ، مهاجرپذیری کرج و درکنارکمبود امکانات درمانی و بیمارستانی را از مشکلات برشمرد. این عضو شورا با بیان اینکه آلودگی های زیست محیطی پس از لغو تعطیلی پنجشنبه ها در البرز افزایش یافته، گفت: این آلودگی ها بیشتر درمرکز شهرکرج محسوس است و علاوه بر آن ترافیک نیز از جمله معضلات لغو تعطیلی پنجشنبه ها است که نمایندگان مجلس باید با ارایه راهکارهایی در خانه ملت به این مهم بپردازند. 'حجت الله غلامرضایی' عضو دیگر شورای شهر کرج طرح جامع این کلانشهر را مربوط به 53 سال پیش ذکرکرد وگفت: این طرح نیازمند بازنگری است، ضمن آنکه احداث دو کمربندی شمالی و جنوبی برای تردد خودروها از نیازهای کرج است . وی ادامه داد: کلانشهر کرج هنوز فاقد طرح جامع ترافیکی است زیرا این طرح می تواند مشکلات ترافیکی را کاهش دهد. 'علی ترکاشوند'شهردارکرج سخنران پایانیاین نشست بود که از حمایت و پیگیری نمایندگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد و گفت: احیای باغ تاریخی سیب در مهرشهر از مواردی است که شهرداری آماده اجرای آن است . وی افزود:اکنون 70 درصد ازاراضی 320 هکتاری باغ سیب بصورت باغ باقی مانده که شهرداری آماده نهالکاری درآن است. در نشست شورای اسلامی شهر کرج موضوعات مختلفی درخصوص احداث کمربند سبز ، توسعه راه ها ، مراکز بیمارستانی و ایجاد مدیریت واحد شهری بررسی شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود