4 بهمن 1393
شماره خبر: 136267

البرز نامساعدترین استان کشوربه لحاظ محیط کار شناخته شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

البرز نامساعدترین استان کشوربه لحاظ محیط کار شناخته شد


معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری البرز با اشاره به اعلام گزارشی از مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، گفت: طبق این گزارش، البرز از نامساعدترین استان کشور به لحاظ محیط کار شناخته شده است.
ذبیح الله قائمی درنشست شورای برنامه ریزی استان البرز افزود: براساس این گزارش، استانهای گیلان ، اردبیل و یزد دارای مساعدترین شرایط محیط کار هستند. وی با اشاره به اینکه، این گزارش مربوط به سال 92 است، از مسوولان دستگاه های اجرایی حاضر در نشست خواست تا با برنامه ریزی و مطالعات بیشتر آسیب های مربوط به این بخش را رصد کنند.
معاون استاندار البرز، مشکلات تسهیلات بانکی، تولید کالای غیراستاندارد، عرضه کالای قاچاق و گرایش مردم به خرید کالاهای خارجی را از جمله عومل نامساعد بودن محیط کار در استان هایی مانند البرز نام برد. وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی باید هرچه زودتر نسبت به تشکیل بانک اطلاعاتی درخصوص وضعیت محیط کار استان اقدام کنند. قائمی درادامه به بخش مطالعات آمایش سرزمین دراستان البرز اشاره کرد و از روند رو به رشد آن خبرداد و افزود: جلسات مربوط به این مطالعات بطور هفتگی انجام شده و با توجه به نقش موثر این مطالعات در برنامه ریزی امیدواریم بتوانیم هرچه سریعترآن را اجرایی کنیم. استان البرز دارای حدود چهار هزار واحد تولیدی و صنعتی، 75 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی است که بیش از 250 هزار نفر در این بخش ها مشغول بکار هستند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود