24 آذر 1393
شماره خبر: 133693

کارگروه آمایش البرز تا پایان سال برگزار می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

کارگروه آمایش البرز تا پایان سال برگزار می شود


جلسه کارگروه اشتغال استان البرز با محوریت طرح سازمان صنعت معدن و تجارت استان مبنی بر ایجاد 50 هزار فرصت شغلی پیش از ظهر دوشنبه در سالن شهدای دولت استانداری البرز در کرج برگزار شد.
ذبیح الله قائمی معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار البرز درباره این طرح در سخنانی گفت: این سازمان در پی تهیه بسته ای برای ایجاد فرصت های شغلی با استفاده از ظرفیت های ناتمام بخش صنعت است تا صنایع با عملکرد 40 و 70 درصد به بالای استان به ظرفیت کامل برسند و واحدهای نیمه تمام به چرخه تولید وارد شوند. وی با اشاره به تعداد زیاد واحدهای نیمه فعال و ناتمام در البرز اجرای این طرح را مستلزم تهیه فهرست کامل از واحدهای صنعتی استان دانست و افزود: ابتدا باید فهرستی از کارخانه هایی که قابلیت رسیدن به ظرفیت کامل دارند تهیه شود تا از جزئیات به کل دست پیدا کرده و برنامه ریزی دقیق تری داشته باشیم. قائمی ادامه داد: برای دستیابی به این هدف زمانبندی در نظر گرفته شده تا اقدامات لازم برای عملیاتی شدن آن پیش بینی شود. معاون استاندار البرز گفت: مشکلی که در تمام کشور از جمله البرز با آن موجه ایم این است که عرضه کنندگان کار از متقاضیان و وضعیت جویندگان کار اطلاعات درست و خوبی ندارند. باتوجه به اینکه استانی صنعتی هستیم می توانیم برای جویندگان کار متقاضی کار داشته باشیم. وی افزود: برای رفع این مشکل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نرم افزاری تهیه کرده تا جویندگان و عرضه کندگان کار اطلاعات خود از قبیل رشته تحصیلی، سن، علاقه مندی و .... را ثبت کنند تا اطلاعات کامل و جامعی در این باره به دست آید. از طرفی مشوق هایی نیز برای عرضه کنندگان کار پیش بینی شده است.
نمایشگاه مجازی کار در البرز برگزار می شود
قائمی با تاکید بر اینکه نتیجه کار باید در کارگروه اشتغال به طور مرتب اطلاع داده شود، گفت: ارائه آمار دقیق از ثبت نام کنندگان و اتخاذ تمهیدات لازم برای بنگاهای اقتصادی کمک موثری به این برنامه می کند. وی در ادامه با بیان اینکه البرز از تعهدات عمل نشده و عدم برنامه ریزی رنج می برد، تصریح کرد: در حالیکه اعتبار بسیاری از طرح ها تامین می شود اما برنامه منسجمی برای اجرای آن دیده نشده و از این نظر طرح اشتغالزایی برای 50 هزار نفر بسیار بااهمیت است. معاون برنامه ریزی البرز، توسعه هماهنگ، موزون و پایدار را از برنامه های در حال پیگیری استان اعلام کرد و افزود: تاکنون 5 فصل اول آمایش سرزمین که مطالعات اولیه ان از سال 90 آغاز شده است، آماده شده و تا پایان سال کارگروه آن فعال می شود. به گفته قائمی تمام دستگاه های اجرایی استان باید برنامه های اولویت دار خود تا پایان سال و برنامه های اولویت دار سال آینده را ارائه داده تا بر مبنای آن تصمیم گیری شود. وی همچینن از برگزاری نمایشگاه مجازی کار در استان خبر دادو گفت: این نمایشگاه با مشارکت بخش خصوصی برگزار می شود و امکانی برای ارتباط عرضه کنندگان و جویندگان کار است.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود