24 مهر 1391
شماره خبر: 13291

البرز نباید منتسب به صف جرم خیز شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

البرز نباید منتسب به صف جرم خیز شود

سپیدار آنلاین: استاندار البرز گفت: در مجموعه استانداری هر حرکتی در استان صورت می‌گیرد به شکل یک دو امدادی است یعنی تمام حرکتها باید با همکاری یکدیگر صورت گیرد و اگر یک نفر در این سلسله تعلل کند کل آن مجموعه امتیازی را که قرار است به دست آورند از دست می‌دهند.
علی اصغر عربیانی برای نخستین بار در جمع اصحاب رسانه ظاهر شده بود، در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر جایگاه رسانه در نگاه مسئولان اظهار داشت: تمام جایگاه‌ها در پیشبرد اهداف استان البرز ارزشمند هستند و در این میان نقش رسانه غیرقابل انکار است و می تواند یاری رسان مسئولان باشد. وی اظهار داشت: رسانه ها باید از شان و جایگاه خود صیانت کنند، قدرشناس و وقت شناس باشند. عربیان ادامه داد: در چنین جو روانی که جامعه در آن قرار دارد انعکاس برخی اخبار می‌تواند تشویش را در جامعه تشدید کند، همچنین مشکلاتی که از سوی دشمنان بر جامعه تحمیل شده است کوچکترین خبری در این میان می تواند مخاطره انگیز باشد. وی بیان داشت: رسانه قبل از این که اخبار احتکار برخی کالاها را به گوش مردم بسپارند باید آن خبر را به اطلاع مسئولان برسانند و به گونه ای امانت دار و مشاور مسئولین باشند.
اقدامات جدی برای جذب سرمایه گذار باید صورت گیرد
وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر ضعف استان البرز در جذب سرمایه گذار گفت: قرار است در حوزه سرمایه گذاری بخش خصوصی، گام های جدی در این زمینه برداشته شود و برنامه ای برای فراخوان سرمایه گذاران در استان البرز با همکاری کارگاه های تخصصی و کمیته های مشورتی اجرا شود. وی اشاره کرد: کمیته های مشورتی متشکل از صاحب نظران در حوزه های مختلف است و نظرات قابل اجرای آن ها با همفکری و همکاری تمامی بخش ها قابل اجرا خواهد بود. وی در خصوص اعتراض برخی خبرنگاران بمنی بر عدم دعوت آن ها در برخی جلسات تصریح کرد: خبرنگاران به حوزه امن اجتماع ورود پیدا کرده اند و می توانند بسیار تاثیرگذار باشند؛ استانداری البرز قصد ندارد در هیچ برنامه ای خبرنگاران را دعوت نکند و قرار است در تمام جلسات از خبرنگاران دعوت به عمل آید. وی اشاره کرد: توقع خبرنگاران باید متناسب با درک متقابل از سوی مسئولین باشد. استانداری احترام زیادی برای اصحاب رسانه قائل است و از هیچ انتقاد سازنده ای برای اصلاح امور ابایی ندارد.
شایسته سالاری معیار انتخاب است
عربیان در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر جذب نیروهای بومی اظهار داشت: آنچه که معیار انتخاب محسوب می شود شایسته سالاری است و بومی های استان برای اداره امور از اولویت برخوردار هستند. وی اضافه کرد: یکی از دلایلی که خارج از استان نیرو انتخاب شده است، عدم تحمل نظرهای مخالف است زیرا اختلاف نظرهای میان برخی مسئولین مبنی بر انتخاب برخی افراد بومی در استان وجود داشته است.
البرز نباید منتسب به صف جرم خیز شود
وی اظهار داشت: منتسب کردن استان البرز به استانی جرم خیز درست نیست. گاهی دیگران برای گرم کردن دکان خود از این عبارت برای تخریب استان البرز استفاده می کنند. وی ادامه داد: هنرمندان، ورزشکاران و دانشگاهیان زیادی در استان البرز زندگی می کنند که باید به این نکات مثبت توجه کرد و باید تلاش کرد که صفت جرم خیز بودن استان البرز را از ذهن همگان پاک کرد چون این امر در مورد استان البرز صادق نیست. وی در پایان گفت: رعایت امانت و اعلام صحیح خبر بسیار اهمیت دارد و در این راستا رسانه ها باید منشور اخلاقی را تدوین و به آن عمل و در میان خود انسجام ایجاد کنند.



منبع: ایلنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود