19 مرداد 1393
شماره خبر: 127118

بیشترین درآمد ناخالص البرز از بخش خدمات به دست می آید

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

بیشترین درآمد ناخالص البرز از بخش خدمات به دست می آید


معاون اداره کل آمار اطلاعاتGISاستانداری البرز گفت: براساس آخرین اطلاعات و آمار موجود در بخشهای عمده اقتصادی ، خدمات بیشترین سهم درآمد ناخالص این استان را به خود اختصاص داده است.
ˈعلی تیردادˈ افزود: فروش ، هتل داری ، رستوران داری و آموزش از جمله بخشهای خدماتی محسوب می شود. وی با بیان اینکه خدمات 68.4 درصد از سهم درآمد ناخالص بخش های عمده اقتصادی استان را به خود اختصاص داده ، ادامه داد: پس از خدمات ، صنعت و معدن ، کشاورزی ، تامین آب و برق و ساختمان به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.
معاون اداره کل آمار و اطلاعات استانداری البرزگفت: کل ارزش افزوده بخش کشاورزی البرز بیش از هشت هزار میلیارد ریال بوده که ازاین میزان معادل 52.7 درصد متعلق به زیر بخش زارعت و باغداری و 45.8 درصد متعلق به دامداری ،مرغداری ، زنبور عسل و پرورش کرم ابریشم است.
صنایع البرز 99.5 درصد ارزش افزوده بخش صنعت ومعدن را به خود اختصاص داده اند
تیرداد در ادامه با بیان ارزش افزوده 32 هزار میلیارد ریالی بخش صنعت و معدن استان البرز افزود: از این میزان 99.5 درصد مربوط به بخش صنعت بوده و مابقی مربوط به بخش معدن است . وی خاطرنشان کرد: سرشماری عمومی کشاورزی سال 93 استان البرز نیز همزمان با سایر استانهای کشور از پنجم مهرماه جاری به مدت 40 روز اجرا می شود. این مسوول گفت: دراین طرح سرشماری برای نخستین بار از تبلت به جای کاغذ استفاده می شود و مهم ترین مزایای آن سرعت و دقت است. وی یادآورشد: درسرشماری سال جاری ضمن فهرست برداری از تمام بهره برداران بخش کشاورزی ، اطلاعات آنان به صورت پرسشنامه جمع آوری می شود. تیرداد گفت: فرمانداران استان البرز به عنوان مدیران اجرای سرشماری و روسای جهاد کشاورزی نیز به عنوان قائم مقام این مدیران به اجرای طرح سرشماری کشاورزی می پردازند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود