23 تیر 1393
شماره خبر: 125842

ساماندهی 1300 قلیان سرا در دستور کار اداره کل امور اجتماعی استانداری البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

ساماندهی 1300 قلیان سرا در دستور کار اداره کل امور اجتماعی استانداری البرز


نخستین جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز با محوریت « ساماندهی قلیان سراهای استان» برگزار شد.
محسن محمدی سیرایی سرپرست معاونت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز در نخستین جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان در سال جدید که با محوریت« ساماندهی قلیان سراها» و با حضور اعضای این کارگروه در سالن شهدای البرز برگزار شد، مصوباتی را مطرح ساخت. وی با تأکید بر ضرورت ساماندهی قلیان سراها در استان گفت: بر اساس آمار یک هزار و 300 قلیان سرا در استان فعال است که 800 واحد با مجوز کار می کنند و مابقی به صورت زیرزمینی و بدون مجوز فعالیت دارند. سیرایی نظارت های ویژه بر این مراکز در قالب مصوباتی مورد تأکید قرار داد و گفت: بر اساس قانون 23 دستگاه ملزم به همکاری در این زمینه هستند و انتظار می رود دستگاه های ذیربط همکاری لازم را داشته باشند. نظارت شهرداری ها بر بوستان ها و پارک های سطح شهر و جمع آوری عرضه قلیان در این امکان عمومی به عنوان اولین دستور جلسه مطرح شد.
همچنین دو نهاد " اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری" به همراه" مجمع امور صنفی استان" ملزم به نظارت ویژه در صدور مجوزهای راه اندازی قلیان سراها شدند.
بر این اساس دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز به عنوان یکی از دستگاه های عضو ملزم به آگاه سازی مردم نسبت به مضرات مصرف قلیان شد. بنابر دیگر مصوبه این جلسه، دستگاه های فرهنگی استان نیز موظف شدند طرح های جایگزین را به اداره کل امور اجتماعی استانداری البرز ارائه دهند. صدا و سیمای استان البرز نیز به جهت ماهیت و تأثیرگذاری رسانه ای می بایست نشست ها و میزگردهای تخصصی را برنامه سازی و تولید کند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود