Logo

صفحه اصلي > شهری > روابط عمومي ها مامن مردم و تريبون سازمان هستند

روابط عمومي ها مامن مردم و تريبون سازمان هستند


27 اردیبهشت 1391. نويسنده: monshi
روابط عمومي ها مامن مردم و تريبون سازمان هستند

سپیدار آنلاین: شهردار کرج با تاكيد بر تاثيرگذاري عميق روابط عمومي ها در انعكاس و ايجاد تعامل دو سويه بين مردم و مسئولان گفت: روابط عمومي ها در واقع خانه مردم و تريبون سازمان هستند.
سيد علي آقازاده با تبريك روز روابط عمومی و ارتباطات، عنوان کرد: فعاليت حوزه روابط عمومی در واقع حرکت در مسیر دشوار، حساس و ظریفی است که در نهایت منجر به راهبری، توسعه و تحقق همه جانبه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی درون و برون سازمانی می شود. اين مسئول با تاکید بر توانمند سازی هر چه بیشتر نیروهای فعال در حوزه روابط عمومی، بیان کرد: افزایش ظرفیت و پتانسیل های کاری و فکری مدیراین روابط عمومی ها غلبه بر کاستی ها و مشکلات سازمانی را ممکن می سازد. وی اهتمام و تلاش مدیریت شهری کرج مبنی بر بکارگیری قواعد و روش های علم نوین روابط عمومی در این ساختار ارتباطی سازمانی را يادآور شد و اظهارداشت: تحقق این مهم در واقع تحقق مطالبات بر حق جوامع انسانی، از سازمان ها و نهادهای مختلف خدمات رسان است. آقازاده در خصوص وظایف و مسئولیت های خطیر مدیران روابط عمومی به ویژه روابط عمومی مدیریت شهری که بیشترین ارتباط را با مردم دارد، بیان کرد: پاسداری از حقوق مردم و مخاطبان و توجه به منافع و مصالح آنها همچنین همسویی با مردم از مهمترین وظایف روابط عمومی ها است. وی با تاکید بر بهره گیری از فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی، عنوان کرد: روابط عمومی های باید با فعاليت و تلاش منطقی پیشتاز در فراهم آوردن زمینه های ارتباطی مناسب بین مسئولان و مردم باشند. شهردار کرج، صداقت و واقع گرایی را از بارزترین مولفه های رفتاری مدیران روابط عمومی ذکر و عنوان کرد:ن هادینه کردن این مهم در ساختار کاری حوزه های روابط عمومی تضمین مناسبی برای پاسخگویی به افکار عمومی است. آقازاده از روابط عمومی ها به عنوان زبان شفاف اقناعی و منطقی مردم و مسئولین یاد کرد و افزود: جهت دهی منطقی و اصولی مطابق با معیارهای سازمانی همچنین لحاظ کردن انتفاع مردم از فعالیت این حوزه از راهکارهای موفقیت روابط عمومی ها می باشد. وی با اشاره به گستردگی فعالیت روابط عمومی ها با تاکید بر اینکه، روابط عمومي ها بايد به نقش دو سويه خود در انتقال ديدگاه ها و نظرات مردم به سازمان هاي و نيز ارائه عملكرد اين سازمان ها به مردم عمل كنند، افزود: حجم بالای کار و فعالیت این حوزه نباید مانعی برای عدم کارایی مثبت این حوزه های حساس و مهم سازمانی باشد. آقازاده تصریح کرد: روابط عمومي اساساً جهت تنوير و روشن كردن اذهان مردم از عملكرد و اقدامات سازمانها در قبال مردم بوجود آمده اند و به این منظور نیز لازم است نیروهای كارشناس، متخصص و کارآمد بر مسند این حوزه فعالیت کنند. وی نقش روابط عمومی ها را در جذب مشارکت های مردمی با سازمان های مربوطه یادآور شد و با اشاره به اینکه مديریت شهری به واسطه نوع عملکرد و شرح وظایف نیاز به بیشترین حد مشارکت مردمی دارد، خاطرنشان کرد: به منظور تحقق این مهم كارشناسان روابط عمومي بايد طراح انديشه هاي نو باشند. این مسئول، تاثيرگذاري بر افكار عمومي را از شاخصه های مهم روابط عمومی ها ذکر و عنوان کرد: روابط عمومي ها درواقع خانه و مامن مردم و تريبون سازمان هستند. شهردار کرج اساس شکل گیری بنیان روابط عمومی را بر مبنای دانش سازمان یافته ای عنوان کرد که پیشگامان این مسند در آن می کوشند تا توامان بر مسئولیتهای اجتماعی مربوط به سازمان ذیربط و ایجاد روابط مطلوب و شایسته سازمان و جامعه بیرونی فائق آیند. آقازاده یادآورشد: ارتباطات موثر جریان مدیریتی در سطح خرد و کلان یکی از ابزارهای مهم جلب مشارکت مردمی است که شهرداری کرج نیز آن را به عنوان الگویی با بازخورد بالا حفظ می کند و بر ساری شدن آن در مجموعه مدیریت شهرداری تاکید دارد. وی با اشاره به توانمندیهای این مجموعه در تولید فرآیندهای فرهنگی، اظهارداشت: این کانون ارتباطی با ارائه الگوهای رفتارهای خاص ارتباطی و ارتقاء سطح آگاهیها نقش بسزایی در فرهنگ سازی جامعه ایفا می کند. شهردارکرج ارتباط اصولی با رسانه ها را از مهمترین وظایف روابط عمومی ها بر شمرد و با تاکید بر ضرورت تقویت آن در سازمانها، ادارات و نهادها به ویژه در سازمان شهرداریها، افزود: نفوذ در افکار عمومی و شفاف سازی اذهان عمومی از عملکردهای بارز شهرداری ها است که تحقق آن منوط بر ارتباط و تعامل بهینه و هر چه بیشتر روابط عمومی ها با مجموعه رسانه ها است.
بازگشت