Logo

صفحه اصلي > شهری > کیفیت خدمات اتوبوسرانی در شریان های اصلی شهر تعریف می شود

کیفیت خدمات اتوبوسرانی در شریان های اصلی شهر تعریف می شود


28 فروردین 1391. نويسنده: monshi
کیفیت خدمات اتوبوسرانی در شریان های اصلی شهر تعریف می شود

سپیدار آنلاین: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرج و حومه با تاکید بر ارائه خدمات کیفی حمل و نقلی این سازمان گفت: کیفیت خدمات اتوبوسرانی باید در شریان های اصلی شهر تعریف شود تا بتوان بهره گیری مفیدی را از این خدمات داشت.
مهرداد کیانی در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج اهمیت سطح خدمات رسانی به شهروندان در خصوص حمل و نقل عمومی را یادآورشد و گفت: ارتقاء سطح خدمات رسانی در سازمان اتوبوسرانی کرج با توجه به میزان بالای استقبال شهروندان در استفاده از این وسیله حمل و نقل، ضمن نیاز داشتن به زیرساخت های مناسب نیاز به تعریف مناسب خدمات در شریان های اصلی شهر دارد. وی در توضیح این موضوع با یادآوری اینکه، افزایش خطوط اتوبوسرانی به معنای کیفیت بالای خدمات نیست، افزود: افزایش خط به معنای افزایش سطح خدما رسانی نیست و با توجه به زیرساخت های کرج ویژه گی مثبتی محسوب نمی شود. این مسئول با اشاره به وضعیت مسافر در شریان های اصلی شهر از جمله محل ایستگاه های قطار شهری، بیان کرد: ارائه خدمات مناسب در این ایستگاه ها به واسطه حضور مدام مسافر امری مهم و اولویت دار محسوب می شود. کیانی با تاکید بر حضور اتوبوس های سازمان در پایانه شهید سلطانی ،عنوان کرد: خدمات سازمان اتوبوسرانی با توجه به اینکه حدود دو هزار مسافر در فاصله زمانی 15 دقیقه از طریق مترو شهید سلطانی وارد کرج می شوند، بسیار مهم است. مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرج در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج افزود: خدمات رسانی سازمان اتوبوسرانی در نقاط اصلی و پر تردد مسافر که به نوعی شریان اصلی رفت و آمد شهری محسوب می شود باید به طور ویژه و گسترده صورت گیرد. وی تاکید کرد: افزایش کیفیت خدمات رسانی سازمان اتوبوسرانی در این شریان ها عملکرد مثبت سازمان را در نوع خدمت رسانی رقم می زند. کیانی با مهم ارزیابی کردن خدمات حمل و نقل عمومی بر توسعه و گسترش این شبکه ارتباطی تاکید کرد و گفت: تحقق این مهم نقش بسزایی در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در زمینه حمل و نقل عمومی دارد. وی ضرورت دارا بودت روزانه 600 مسافر برای خطوط اتوبوسرانی را یادآور شد و افزود: بر اساس استانداردهای تعریف شده، اتوبوس را در خطی باید مورد استفاده قرار داد که روزانه حداقل 600 مسافر داشته باشد.
نبود زیر ساخت های حمل و نقل عمومی مهمترین مشکل کرج
این مسئول عدم آماده بودن زیرساخت های حمل و نقلی عمومی در کرج را یادآور شد و بر تدوین سیاست ها و ارائه راهکارهای کارآمد توسط مسئولان ذیربط تاکید و بیان کرد: با توجه به این مهم سیاست افزایش خطوط ، خروجی مثبت و کارآمدی در پی نخواهد داشت. کیانی جلب رضایت شهروندان و ارائه خدمات بهینه به آنها را مهم ارزیابی کرد و افزود: این سازمان با توجه به این امر اقدام به اجرای برنامه های کاربردی به ویژه در سال جاری کرده است. سازمان اتوبوسرانی کرج با میانگین سنی چهار سال و دو ماه، جوانترین ناوگان اتوبوسرانی در کشور است. سازمان اتوبوسرانی در حال حاضر با هزار و 570 دستگاه نسبت به جابجایی مسافران درون شهری اقدام می کند.
بازگشت