Logo

صفحه اصلي > شهری > مدیریت شهری به دنبال مدرن شدن حوزه روابط عمومی است/ آمادگی انجمن کار گزاران برای تبادل تجربیات

مدیریت شهری به دنبال مدرن شدن حوزه روابط عمومی است/ آمادگی انجمن کار گزاران برای تبادل تجربیات


17 اسفند 1390. نويسنده: monshi
مدیریت شهری به دنبال مدرن شدن حوزه روابط عمومی است/ آمادگی انجمن کار گزاران برای تبادل تجربیات

سپیدار آنلاین: مدیر موسسه کارگزاران روابط عمومي ایران با اشاره به ظرفیت های مجموعه مدیریت شهری کرج به لحاظ عملکرد مثبت ساختار روابط عمومی ورسانه ای بودن این مجموعه، بر ضرورت تدوین و تبیین اندیشه های کارآمد با هدف ارتقاء جایگاه روابط عمومی تاکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، مهدی باقریان در نشستی با حضور علیرضا پیغمبردوست مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرج و احمد خیری، مشاور رسانه ای شهردار، جایگاه روابط عمومی ها در ساختارها اجتماعی را مهم ارزیابی کرد و گفت: در جامعه امروز که مؤسسه هاي اقتصادي ودولت ها افكارعمومي را درسرنوشـت خود مؤثر می دانند به این یقین و باور رسیده اند که تنها از طريق روابط عمومي و فعالیت این مجموعه مي توانند، اذهان عمومي را جذب کنند. وی ادامه داد: رونق بخشیدن به فعاليت سازمان ها، نهادها و ادارات درقالب عملکرد مثبت و تاثیر گذار روابط عمومی ها محقق می شود. عضو هيئت مديره انجمن متخصصان روابط عمومي ایران با بیان اینکه، هم اكنون روابط عمومي بويژه در رشتـه هايي مانندعلوم اجتماعي و مديريـت، جایگاه ویژه و ارزنده ای دارد، اظهارداشت: اهمیت این موضوع باعث شده است، روابط عمومی بـه عنوان يكي از رشته های تخصصي علوم اجتماعي در دانشگاه ها تدريس شود و این مهم ضرورت ارتقاء جایگاه روابط عمومی ها را دو چندان می کند. به تاکید باقریان، تبیین ماموریت ها و کارکرد های جدید در ساختار روابط عمومی ها از بحث های مهمی است که می تواند نقش بسزایی در ارتقاء جایگاه روابط عمومی ها ایفا کند که با توجه به نقش پررنگ مجموعه مدیریت شهری کرج، رشد و پویایی آن در عرصه اطلاع رسانی و عملکرد روابط عمومی می تواند بستر ساز ایجاد تحول در این عرصه در سطح این کلانشهر شود.
آمادگی انجمن کار گزاران برای تبادل تجربیات با شهرداری کرج
رييس موسسه کارگزاران روابط عمومي ایران با تاکید بر فراهم اوردن زمینه های رشد و پیشرفت مدیربت شهری در بحث روابط عمومی اذعان داشت: انجمن کارگزاران آمادگی لازم برای تدوین برنامه های عملیاتی، انتقال تجریات جهانی و ملی را به حوزه مدیریت شهری کرج دارد. باقریان با اشاره به فعالیت اولین خبرگزاری روابط عمومی ایران به نام "شارا" اظهارداشت: این خبرگزاری به صورت تخصصی در امور رسانه ای و با عملکردهای تخصصی در زمینه کارکرد و فعالیت های روابط عموها فعالیت حرفه ای دارد. وی در ادامه در ارزیابی نحوه فعالیت پایگاه خبری مدیریت شهری کرج با پویا و فعال خواندن این مجموعه اطلاع رسانی در ساختار مدیریت شهری کرج اذعان داشت: این پایگاه در اطلاع رسانی درون سازمانی در ساختار مدیریت شهری تخصصی و کارآمد عمل کرده است که این مهم حاکی از این است که این پایگاه می تواند به صورت تخصصی و حرفه به اطلاع رسانی و نقش آفرینی در سطح استان و کشور بپردازد.
مدیریت شهری به دنبال مدرن شدن حوزه روابط عمومی است
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرج نیز در این نشست عنوان کرد: زمینه های اجرای برنامه های آموزشی تخصصی درون سازمانی در حوزه روابط عمومی مجموعه مدیریت شهری کرج مهیا شده است. علیرضا پیغمبر دوست با بیان این مطلب افزود: شهرداری کرج تحول در روابط عومی را به لحاظ ارتقاء جایگاه این حوزه پویا و مهم در دستور کار قرار داده است و ارائه برنامه های آموزشی تخصصی در این زمینه با هدف تامین این مهم انجام می شود. وی در ادامه خاطرنشان کرد: اجرای برنامه های آموزشی در حوزه درون سازمانی و شهروندی نیز با توجه به سیاست گذاری های سازمان فراهم شده است. این مسئول رسیدن به اهداف سازمان را منوط به توانایی کارکنان در انجام وظایف محوله و انطباق با محیط متغیر دانست و اظهارداشت: اجرای آموزش و بهسازی نیروی انسانی ضمن بهینه کردن این مهم سبب می شود تا افراد بتوانند متناسب با تغییرات سازمانی و محیطی ، بطور موثر ادامه فعالیت دهند. پیغمبر دوست با اشاره به نگاه مجموعه مدیریت شهری اعم از شورای اسلامی شهر و شهردار عنوان کرد: این دید مدیریتی نقش بسزایی در تعیین جایگاه روابط عمومی به عنوان حوزه ای تخصصی دارد. وی تاکید کرد: آموزش و بهسازی، کوشش مداوم و برنامه ریزی شده به وسیله مدیریت برای بهبود سطوح شایستگی کارکنان و عملکرد سازمانی است که ضرورت دارد در حوزه روابط عمومی ها به طور تخصصی تر و ریشه ای تر به این موضوع پرداخته شود. مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرج در ادامه بر تقویت روابط عمومی ها جهت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در سازمان ها تاکید کرد و افزود: از دیگر کارکردهای این نهاد، فعالیت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان است که این مولفه ها از شاخص ترین مولفه های افزایش کارایی سازمان به ویژه مجموعه مردمی شهرداری است. پیغمبر دوست تاکید کرد: از برنامه ها و سیاست های حوزه روابط عمومی مدیریت شهری کرج با توجه به حمایت اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار علمی و مدرن شدن فعالیت ها و اقدامات روابط عمومی است. وی بیان کرد: به واسطه تنوع و گستردگی حوزه مدیریت شهری و خانواده بالغ بر 100 نفری شهرداری کرج، این مجموعه نیازمند جهش علمی و بهره گیری از دوره های مستمر آموزشی، پویایی و بالندگی است. پیغمبردوست ارتقاء جایگاه روابط عمومی را مهم ارزیابی و اظهار امیدواری کرد: این حوزه در جایگاه واقعی خود قرار گیرد. مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرج، آمادگی روابط عمومی شهرداری این کلانشهر برای بهره گیری از نظرات نهاد ها و انجمن های تخصصی همچنین اساتید علوم ارتباطات را یادآور شد و افزود: با تدوین برنامه عملیاتی و برنامه ریزی جامع ضمن تحول در حوزه روابط عمومی مقدمات لازم جهت نقش آفرینی بیشتر این حوزه در تحقق اهداف مدیریت شهری فراهم شود.
جلب سرمایه های اجتماعی ماموریت اصلی روابط عمومی ها
مشاور رسانه ای شهردار کرج نیز در این نشست افزود کرد: جلب سرمایه های اجتماعی ماموریت اصلی روابط عمومی ها است. احمدخیری با تاکید بر فراهم آوردن زمینه های جلب سرمایه های اجتماعی در ساختار و چارچوب مدیریت شهری ، افزود: تحقق این مهم نیاز به ارتقاء جایگاه روابط عمومی و پویایی خلاقانه این حوزه دارد. وی با بیان اینکه، حضور و مشارکت شهروندان در عرعصه های مختلف شهری نقش تاثیر گذاری بر پیشرفت امور مختلف دارد، بر مشارکت هر چه بیشتر مردم در اداره شهرها تاکید کرد. این مسئول گفت: مشارکت حداکثری مردم در تصمیم گیری های شهری امری مهم در تحول مجموعه مدیریت شهری و همچنین گام برداشتن در مسیر ترقی دستگاه مردمی و خدمات رسان شهرداری محسوب می شود که تحقق پذیری این سیاست نیز در گرو تعامل هر چه بیشتر سازمان با مردم است. خیری با تاکید بر نقش روابط عمومی ها در تحقق این مهم اذعان داشت: تغییر و تحول ساختار در روابط عمومی علاوه بر بهره گیری از مبانی آموزش تخصصی و تربیت نیرو های انسانی کارآمد در این خصوص، نیازمند ارتقا جایگاه روابط عمومی در سطح کلان کشور و تسری آن به سازمان ها، ادارات است.
تربیت نیروهای انسانی کارآمد زمینه ساز تحول در روابط عمومی است
مشاور رسانه ای شهردار کرج، بر تربیت نیروهای انسانی کارآمد در زمینه روابط عمومی تاکید و این مهم را زمینه ساز تحول در مدیریت شهری دانست. خیری، به روز بودن، خلاقیت و پویایی را از شاخص های مهم تحول در بنیاد روابط عمومی ها دانست و با اشاره به تاثیر عمیق فعالیت های این حوزه در ساختار های اداری به ویژه در مجموعه مدیریت شهری گفت: حرکت به سوی مدرن شدن این ساختار امری مهم می باشد که لازم است زمان انجام آن تسریع شود. وی در ادامه با اشاره به گسترش و توسعه روزافزون فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی، نیاز سازمان‌ها به استفاده از این فناوری‌ها را یادآور شد و افزود: مدیریت این ابزارها برای انجام ماموریت‌های روابط عمومی بی شک تجربه‌های جدیدتری را به دنبال دارد. مشاور رسانه ای شهردار کرج در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش های علیرضا پیغمبر دوست مدیر روابط عمومی و بین الملل شهرداری کرج جهت تحول در این حوزه قدردانی و بیان کرد: زمینه های ارتقاء و رشد روابط عمومی در شهرداری کرج فراهم شده و در سال آینده شاهد نقش آفرینی بیشتر این حوزه در تحقق اهداف مدیریت شهری خواهیم بود.
بازگشت