Logo

صفحه اصلي > شهری > بلاتکلیفی پروژه تقاطع غیرهمسطح شیخ‌آباد در ۱۴ سال گذشته

بلاتکلیفی پروژه تقاطع غیرهمسطح شیخ‌آباد در ۱۴ سال گذشته


دیروز, 14:22. نويسنده: monshi


معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح شیخ‌آباد از سال ۹۰ کلید خورد و بنا بر این بود که هزینه پروژه از اعتبارهای ملی پرداخت شود و شهرداری مسئول تملک‌ها بود؛ طرحی را اجرا و تملک‌ها را خارج کردند اما طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرد.
محمدرضا ناصرخاکی، معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج، با حضور در صدا و سیمای البرز، در خصوص پروژه‌های نیمه تمام شهر کرج، اظهار کرد: حوزه خدماتی معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج با نظارت شهردار در چارچوب ساماندهی معابر و اجرای طرح‌های بالادستی در حوزه شهرسازی و حمل‌ونقل است.وی با اشاره به اهمیت دغدغه‌مندی متولیان شهری مبتنی بر عدالت توزیعی در اجرای پروژه‌های شهری، افزود: طرحی برای میدان خوارزمی داریم تا بر اساس آن ترافیکی در آن منطقه کاهش پیدا کند، که حسن آن این است که رینگ شمالی غربی و جنوبی را خواهیم داشت.
معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج عنوان کرد: ریل سی متری اسلام‌آباد، محلی است که ۱.۵ کیلومتر از خیابان شهید مازنی و خیابان شریعتی اتصال پیدا می‌کند به معبر ولی عصر و از آنجا به بیمارستان امام علی (ع) این معبر ۹۰ درصد انجام شده است و به زودی افتتاح و بهره برداری می‌شود.ناصر خاکی عنوان کرد: اجرای پروژه‌ها نیازمند طراحی و بررسی است، که هر ساله مالی اعتبارهایی با عنوان پروژه‌های هدف برنامه ریزی برای این اقدام مورد توجه قرار می‌گیرد و در جریان این اجرا میزان اعتبار و تخصیص آن متناسب با موارد و مسائلی است که پیش می‌آید.
وی تاکید کرد: تأسیسات شهری، اداره برق، آب و دستگاه‌هایی دیگر هستند که در جریان روند فعالیت شهرداری صاحب نظر و رأی و تأثیرگذاری در روند اجرایی و مدیریتی هستند، متناسب با این موارد شاهد تغییر و تحولاتی هستیم.معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج با بیان اینکه پروژه میدان جمهوری و فلکه اول رجایی شهر از جمله طرح‌هایی است که متناسب با موعد مقرر و هزینه‌های مشخص به سرانجام رسید، ادامه داد: در این میان هستند پروژه‌هایی که سر موعد مقرر افتتاح و بهره برداری نشده است که به دلیل مشکلات و معضلاتی است که همواره وجود داشته است.
ناصرخاکی با اشاره به مشکلات و مداخلاتی که اجرای پروژه‌های شهری برای مردم ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: پروژه‌های شهری به لحاظ جریانی محدودیت‌های زمانی و مکانی دارد که این امر مشکلات و مداخلاتی را برای مردم ایجاد می‌کند و برای هدایت ترافیک و دیگر مشکلات مجبور به تغییراتی در اجرا هستیم؛ اجرای پروژه در شهر همواره مشکلات زیادی را به همراه دارد که بررسی و تأمل در فیلم‌های اجرای طرح می‌تواند بسیاری از سوال‌ها و دغدغه‌های شهروندان را پاسخگو باشد.وی گفت: در میدان جمهوری چهار محور اصلی داریم که سعی شده است محور شمال به جنوب با توجه به برپایی آئین‌های ملی و مناسبتی و درختان آن را حفظ کنیم در عین حال محور غرب به شمال که ترافیک بسیاری را ایجاد می‌کند، در محور زیرگذر جنوب به غرب میدان جمهوری بازگشایی شده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج با اشاره به تأخیر در پروژه شیخ آباد-کنار راه‌آهن تاکید کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح شیخ آباد از سال ۹۰ طی نشست‌هایی که با راه آهن جمهوری اسلامی برپا شد آغاز به کار کرد، بنا بر این بود که هزینه پروژه از اعتبارهای ملی پرداخت شود و شهرداری مسئول تملک‌ها بود؛ آمدند طرحی را اجرا کردند که تملک‌ها را خارج کردند و همه چیز مهیا برای اجرا بود اما تعهدات از طرف راه‌آهن انجام نشد.ناصرخاکی گفت: پایین راه آهن جزو تملک‌های شهرداری کرج نیست و مرتبط با مشکین آباد و فردیس است، اما شهردار و مسئولان مرتبط مصوبه و تفاهم نامه‌ای را در استانداری منعقد کرد تا تأمین اعتبار انجام شود و پیمانکار مرتبط را معین کردیم؛ انتظار می‌رود که تا حداقل یک ماه آینده شاهد بهره‌برداری از پروژه شیخ آباد باشیم.
بازگشت