Logo

صفحه اصلي > شهری > ساختار اطلاع رسانی و تبلیغات شهری مشترک بین کلانشهرها تهیه می شود

ساختار اطلاع رسانی و تبلیغات شهری مشترک بین کلانشهرها تهیه می شود


8 بهمن 1394. نويسنده: monshi
ساختار اطلاع رسانی و تبلیغات شهری مشترک بین کلانشهرها تهیه می شود


معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران گفت: ساختار اطلاع رسانی و تبلیغات شهری برای ایام نوروز به صورت موقت تهیه می شود.
آرش ظفري در كارگروه مديران روابط عمومي در حوزه اطلاع رساني و گردشگري اظهاركرد: بحث گردشگری و ارتباطات نخستین مسئله در کمیته اطلاع رسانی و ارتباطات بود که در بخش اول مقرر شد در کارگروهی که توسط کلانشهررشت ایجاد می شود، طرحی در خصوص ساختار اطلاع رسانی و تبلیغات گردشگری در شهرها تهیه نمایند. وی افزود: با توجه به نزدیک بودن به ایام نوروز امیدواریم بتوانیم به یک طرح مشترک برای اطلاع رسانی و تبلیغات در عرصه گردشگری برسیم. معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران تصریح کرد: البته باید تأکید داشت که این طرح به صورت پایلوت در رشت برگزار می شود و قرار است در جلسات بعدی در راستای ساماندهی آن به صورت یک طرح دائمی فعالیت کنیم. ظفری با اشاره به اینکه در نشست دوم درباره چگونگی همکاری کلانشهرهای مختلف در مباحث مختلف و مشارکت شهروندان بحث شد، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه مشارکتی در هفته روابط عمومی یکی دیگر از نکاتی بود که در این جلسه بیان شد و توسط حضار مورد بحث قرار گرفت؛ طرح ها و پیشنهاد های خوبی در این زمینه ارائه شد که باید با بحث و بررسی بیشتر به اجرای بهتر این همایش مشترک کمک کرد. وی افزود: تعداد کارگروه هایی که در زمینه هایی مثل امور بین الملل، اطلاع رسانی و ارتباطات ایجاد شده به هر یک از استان های مختلف واگذار شده که آن ها این موضوع را پیگیری کنند تا ما بتوانیم موضوعات اصلی را در دبیرخانه کلانشهرها اجرایی کنیم. معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران ادامه داد: روابط عمومی ها با توجه به ضرورت مقوله اطلاع رسانی باید توجه ویژه ای نسبت به این موضوع داشته باشند و بررسی های لازم را در راستای اطلاع رسانی بهتر به مردم انجام دهند.
حوزه گردشگري نيازمند ساختار مدون و منسجم است
مديرروابط عمومي شهرداري اصفهان نیز در اين جلسه اظهاركرد: نگاه مجموعه روابط عمومي شهرهاي مختلف به گردشگري متفاوت است از اين رو شايد در اين حوزه مانند ساختار روابط عمومي نتوان نسخه واحدي پيچيد. هادي نباتي نژاد با اشاره به اينكه حوزه گردشگري در شهرداري اصفهان متولي مشخصي نداشته و فعاليت ها در قالب سازمان فرهنگي تفريحي انجام مي شده است، افزود: با توجه به نياز اصفهان كميته گردشگري در شهرداري اصفهان تشكيل شد و در حال حاضر نيز به دنبال راه اندازي سازمان گردشگري در شهرداري هستيم. وي ادامه داد: مراحل تصويب تشكيل سازمان گردشگري در شوراي شهر تقریبا طي شده است و در انتظار دريافت مجوز رسمي از وزارت كشور هستيم. مديرروابط عمومي شهرداري اصفهان اضافه كرد: براي فعاليت در حوزه گردشگري نيازمند ساختار مشخص و مدون هستيم چرا كه اقداماتي كه اكنون در حوزه روابط عمومي انجام مي شود مقطعي است. نباتي نژاد بيان كرد: اگر نگاه به گردشگري مهم است بايد با توجه به پتانسيل شهرهادر بحث گردشگري ورود پيدا كنيم.
مدير روابط عمومي شهرداري اصفهان با اشاره به فرايندهاي گردشگري پيشنهاد داد: تورگردشگري در شهرها ايجاد شود به طور مثال تورگردشگري در مسير اصفهان به تهران و بالعكس ايجاد شود و فضاي گردشگري دو شهر معرفي و شناسانده شود. نباتي نژاد افزود: اگر مدل گردشگري و پتانسيل ديد و بازديد در حوزه گردشگري ايجاد شود، مي توانيم به ساختار صحيح گردشگري در شهرها برسيم كه بر اين اساس موضوع گردشگري در شهرداريها نهادينه مي شود.
گردشگري داخلي را تقويت كنيم
رامين اميرمداح مديرروابط عمومي و اموربين الملل شهرداري كرمان نيز در اين نشست اظهاركرد: در استان هاي جنوبي تبليغات خاصي براي مكان هاي گردشگري رخ نداده است. وي افزود: در سال هاي اخير با تعامل شهرداري كرمان با ميراث فرهنگي كليپي در جهت معرفي جاذبه هاي گردشگري كرمان در حال تهيه است كه به زودي در صدا و سيما پخش خواهد شد. مدير روابط عمومي و اموربين الملل شهرداري كرمان تصريح كرد: نقاط گردشگري زيادي در شهرها وجود دارد كه هموطنان خودمان نيز از آن بي اطلاع هستند بنابراین اميدواريم بتوانيم گردشگري داخلي را تقويت كنيم.
تامين زيرساخت هاي لازم برای تقويت ديپلماسي شهري ضروري است
يوسف نوروزي معاون مديركل روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري تبريز نيز در اين جلسه گفت: با استفاده از ظرفيت ها و پتانسيل هاي اين نشست مي توان به راهكارهاي مناسب در جهت تامين زيرساخت هاي لازم در توسعه ديپلماسي شهري دست يافت. وي افزود: انتقال تجربيات و بررسي نقش روابط عمومي ها در حوزه گردشگري و نحوه تعامل با رسانه ها از ويژگي هاي برگزاري اين نشست خواهد بود.
نگاه شهرها به گردشگري متفاوت است
مهدي رضوي كيا مدير روابط عمومي شهرداري مشهد اظهاركرد: همه شهرها شبيه يكديگر نيستند نگاه تهران به گردشگري متفاوت از نگاه مشهد به اين حوزه است. وي افزود: به طور مثال در مشهد حرم رضوي كانون گردشگري است ولي در تهران كانون هاي گردشگري پراكنده مي باشد بنابراين نبايد گردشگری كلانشهرها را در يك رديف آورد. مدير روابط عمومي شهرداري مشهد تصریح کرد: بحث تبادل تجربيات و دانش روابط عمومي يكي از مقوله هاي مهم در مباحث تبليغاتي و اطلاع رساني است و مدير روابط عمومي بايد با نگاه به شرايط كشور در راستاي اطلاع رساني فعاليت كند.
ارتباط روابط عمومي كلانشهرها از موازي كاري جلوگيري مي كند
فراهاني نماينده معاون فناوري اطلاعات كلانشهرها گفت: ارتباط روابط عمومي هاي كلانشهرها و ايجاد هم افزايي بين آنها مي تواند در ارتقا وضعيت شهر و جلوگيري از موازي كاري موثر باشد. وي افزود: ساختار كلي روابط عمومي ها باید در هم آوايي و يكسان سازي شرايط موثر باشد.
بازگشت