صفحه اصلي > شهری > ارزیابی عملکرد مدیران شهری در رعایت «حقوق شهروندی» مراجعین
ارزیابی عملکرد مدیران شهری در رعایت «حقوق شهروندی» مراجعین20 دی 1393. نويسنده: monshi |
رئیس شورای اسلامی شهر کرج خواستار ارزیابی عملکرد مدیران شهری در رعایت «حقوق شهروندی» مراجعین شد. محمود دادگو با بیان اینکه اطلاع شهروندان از مبانی «حقوق شهروندی» یکسان نیست و این موضوع زمینه را برای پایمال شدن حقی که قانون آن را برای همگان در نظر گرفته است، ایجاد می کند، گفت: برخی کارمندان حتی برای به جا آوردن کمترین «حقوق شهروندی» مراجعین بر سر آنها منت می گذارند و با کم کاری در خدمت به مردم، موجب خدشه دار شدن افکار عمومی نسبت به ادارات بویژه شهرداریها می شوند. وی ادامه داد: فلسفه وجودی تشکیل ادارات و شهرداریها و تقبل هزینه های سنگین برای تجهیز اداری و بکارگیری نیروی انسانی و همچنین تقویت چارت سازمانی چیزی جز خدمت به مردم نیست و کارمندان و مدیران باید «تکریم ارباب رجوع» و احترام به «حقوق شهروندی» مراجعین را در اولویت وظایف خویش قرار دهند. این نماینده مردم با تاکید بر اینکه نظام هزینه کرد در شهرداریها بر مبنای هزینه و درآمد است و عمده منابع مالی مدیریت شهری از جیب شهروندان تامین می شود، اذعان داشت: در صورتی که مردم در بدو ورود به شهرداری و نهادهای تابعه برخورد مناسبی را از سوی کارکنان و مدیران مربوطه مشاهده نکنند و به آسانی خدمت مورد نظر را دریافت نکنند، آنگاه نسبت به پرداخت به موقوع عوارض شهری و ایفای سایر تکالیف شهروندی احساس مسئولیت نخواهند کرد و این بی تفاوتی آینده شهر را تحت الشعاع قرار خواهد داد. تکریم ارباب رجوع با ایجاد «شهرداری الکترونیک» رئیس پارلمان شهری کرج در ادامه بیان داشت: گرایش به سمت «شهرداری الکترونیک» و ایجاد بسترهای لازم برای انتقال برخی خدمات شهرداریها (بیش از یکصد خدمت و وظیفه اداری) به فضای مجازی می تواند در کاهش تخلفات اداری و تکریم هر چه بهتر ارباب رجوع نقش بسزایی داشته باشد و روابط عمومی شهروندان با مدیریت شهری را به صورت اساسی بازتعریف نماید. دادگو خطاب به مدیران شهری اظهار کرد: شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان مردم و حامی حقوق آنها در صورت دریافت هرگونه گزارش مردمی درباره بدرفتاری و برخورد نامناسب با ارباب رجوع بخش های مختلف مدیریت شهری، اقدامات لازم را در دستور کار قرار می دهد و هیچ بهانه ای برای زیر پا گذاشتن «حقوق شهروندی» مراجعین پذیرفتنی نیست. وی در پایان با ابراز رضایت از توجه دولت تدبیر و امید نسبت به رعایت «حقوق شهروندی» هم میهنان و تشکیل جلسات و نشست های مشترکی در همین خصوص، خواستار مشارکت فعال مدیریت شهری کرج در راستای رفتار توام با عزت و کرامت با مراجعین ادارات و محور قرار دادن قوانین و مقررات در کلیه بخش ها شد. بازگشت |