Logo

صفحه اصلي > شهری > شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرداری کرج برگزار شد

شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرداری کرج برگزار شد


25 مرداد 1393. نويسنده: monshi
شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرداری کرج برگزار شد


شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرداری کرج باهدف ایجاد وحدت رویه میان مدیران روابط عمومی مدیریت شهری و به منظور رسیدن به روابط عمومی مطلوب و شایسته برگزار شد.
روابط عمومي مجموعه اي از اقدامات و تلاش هاي آگاهانه، ‏سنجيده و برنامه ريزي شده به منظور جلب مشاركت عمومي و ‏استقراء و كسب تفاهم متقابل بين يك سازمان و گروه هاي مورد ‏نظر آن سازمان است که در مجموعه مدیریت شهری با توجه به اینکه مردم مخاطبین اصلی این نهاد می باشند، نقش روابط عمومی حساس تر می باشد. بايد پذيرفت كه روابط عمومي دانش، فن، ‏هنر و تخصص است كه داراي اصول فلسفي خاصي بوده و از ‏انگيزه بالايي براي خدمتگزاري به مردم و جامعه برخوردار ‏است.
ماهیت غیرمادی روابط عمومی
ماهیت غیر مادی وظایف و مسئولیت های روابط عمومی بسیار حائز اهمیت چرا که تمامی پیکره سازمان با روابط عمومی در ارتباط است و می توان گفت روابط عمومی فعالیتی است مبتنی بر فرهنگ، اجتماع، گروه ها، باورها، اندیشه ها و... روابط عمومی ها به دلیل جایگاه راهبردی زیربنایی خود می توانند سازمان های مختلف را در همگامی با پیشرفت و تحولات جهانی یاری دهند، چراکه روابط عمومی یک واحد پویا و ارگانیک سازمانی است که هیچ گاه در آن سکون و تعطیلی وجود ندارد. روابط عمومی مجموعه ای است با فعالیت های خطیر، وسیع و شبانه روزی که بی شک حیات سازمانی مستلزم فعالیت مداوم این واحد است و اگر این ساختار در چارچوب وظایف خود اقدام به فعالیت کند بی شک عملکردی موفق و اثربخش خواهد داشت.
برگزاری شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرداری کرج
شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرداری کرج نیز با توجه به نقش این حوزه و به منظور برنامه ریزی و سیاستگذاری های کارآمد با حضور مدیران روابط عمومی شهرداری در سازمان ها، مناطق 12گانه و معاونت های فعال در این مجموعه برگزار شد. سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرج نیز در این نشست به بیان شرحی از ساختار کنونی روابط عمومی در شهرداری پرداخت و بیان کرد: آنچه امروز در روابط عمومي شاهد آن هستيم ضعف در ‏استفاده از تكنيك ها و فنون نيست بلكه كيفيت استفاده از آنهاست؛ پس شايسته است با بهره گيري از فنون و تكنيك هاي ‏روابط عمومي بتوانيم نسبت پویایی و ‏نتيجه داشتن عملکرد روابط عمومي ها تلاش كنيم.‏ احمد خیری از روابط عمومی به عنوان یک نهاد ارتباطی متعلق به جامعه مدرن و پیشرفته یاد کرد و افزود: این ساختار در بسیاری از کشورهای پیشرفته در جایگاه واقعی خود قرار گرفته است این در حالی است که در جوامع در حال پیشرفت از خروجی های مثبت و کارآمد روابط عمومی برغم پی بردن به نقش و اهمیت جایگاه این حوزه کمتر استفاده و بهره برداری می شود و بیشتر احساس می شود در این جوامع ساختار روابط عمومی به جای پیشرفت دچار روزمرگی و پراکنده کاری شده است. وی با بیان اینکه ایجاد تغییر و تحول سازنده در ساختار روابط عمومی نیاز به همکاری و تعامل همه مدیران روابط عمومی دارد، عنوان کرد: روابط عمومی ستاد مرکز آماده اجرای سیاست های راهبردی و کارآمدی که از طریق آن پویایی سیستم روابط عمومی در همه مناطق، سازمان ها و معاونت های تحت پوشش مدیریت شهری تضمین می شود، است که از جمله این اقدامات بهره گیری از دانش اساتید در زمینه های مربوط به حوزه روابط عمومی است. این مسئول عنوان کرد: تحقق این مهم که با هدف بررسی و پرداختن به موضوعات مورد نیاز روابط عمومی ها صورت می گیرد، ضمن افزایش پویایی و شادابی در این حوزه، زمینه ساز انجام اقدامات حرفه ای را که لازمه پیشرفت حرفه ای روابط عمومی ها است، می شود.
لزوم ایجاد نظام یکپارچه جهت مدیریت موثر در روابط عمومی ها
سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرج بر ضرورت ایجاد سیستم و نظامی یکپارچه جهت مدیریت موثر و واحد حوزه روابط عمومی ها به خصوص در مدیریت شهری که به نسبت سایر سازمان ها و ارگان ها مردمی تر است تاکید کرد و از مهمترین اهداف برگزاری شورای هماهنگی روابط عمومی ها را تحقق این مهم ذکر کرد. خیری افزود: امکان دریافت، دسته بندی، مدیریت و هدایت گزارش عملکرد واحدهای مدیریت شهری به صورت ماهیانه، زمینه سازی برای افزایش نظارت تخصصی بر حوزه ماموریتی روابط عمومی های، افزایش سطوح حرفه ای تعامل با شهروندان به عنوان مخاطبین اصلی روابط عمومی و ارایه خدمات آموزشی متناسب با موضوعات روز و استانداردهای حوزه روابط عمومی را از دیگر محورهای سیاست گذاری این حوزه ذکر و بر جاری شدن رویکرد فوق در ساختارروابط عمومی تاکید کرد.
مدیران روابط عمومی انتظارات مدیریت شهری را برآورده کنند
سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرج در خصوص انتظاراتی که مدیریت شهری به عنوان نهادی مردمی از روابط عمومی ها در بخش های مختلف دارد، گفت: انتظار می رود که مدیران روابط عمومی های مدیریت شهری حافظین منافع مدیریت شهری و سفیرانی مردم محور باشند؛ بر این اساس باید به نگاهی که ناشی از عمق شناخت ، تدبیر و بصیر باشد با ورود به موضوعات مرتبط با ماموریت مدیریت شهری با رویکردی اقناعی نسبت به جلب حمایت مثبت افکار عمومی از مجموعه خدمات مدیریت شهری اقدام کنند که این امر به طور قطع می تواند گامی موثر در این خصوص تلقی شود. خیری، انجام فعالیت های ارزشمند مدیریت شهری در قالب شبکه های اجتماعی موثر و تعیین کننده در سطح شهر را مهم و برای این نهاد کارآمد خواند و افزود: بهره گیری از ابزارهای شبکه محور نیز دارای ارزش افزوده فراوان بوده و بر سرمایه اجتماعی شهر می افزاید و از این طریق می توان گفت، مدیریت شهری به نقش حرفه ای خود می پردازد. وی با ارزیابی مثبت از تولید محتوای تخصصی با تاکید بر اینکه این محتوا باید به میزان مناسب و در شان مدیریت شهری تولید شود، گفت: رساندن این میزان به نقطه استاندارد و ایده آل امری مهم و مورد انتظار شهرداری است؛ باتوجه به این امر تحلیل منابع انسانی و ارتقاء دانش و اطلاعات فعالان این عرصه باید در اولویت قرار گیرد.
روایط عمومی مرکز حامی روابط عمومی های فعال در مجموعه مدیریت شهری است
سرپرست روابط عمومی شهرداری کرج در بخشی دیگر با بیان این موضوع که روابط عمومی ستاد مرکز حامی و پشتیبان روابط عمومی های فعال در مجموعه مدیریت شهری است، خطاب به مدیران این حوزه، گفت: ما در مجموعه روابط عمومی ستاد مرکز کار فکری می کنیم تا از این طریق شما حمایت و پشتیبانی شوید علاوه بر این نیز با بهره گیری از توان کارشناسی مجموعه همچنین ارتقاء آن سعی بر افزایش این نقش داریم. خیری، احصاء مشکلات روابط عمومی را از دیگر سیاست ها و برنامه های روابط عمومی شهرداری کرج خواند و افزود: در این خصوص روابط عمومی باهدف احصاء مشکلات این حوزه همچنین تسهیل در نظام اداری مهیای برگزاری نشست های تخصصی با شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، کمیسیون فرهنگی و سایر مجموعه های فرهنگی ذیربط می شود. شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرداری کرج با حضور مدیران روابط عمومی مناطق 12گانه شهرداری، سازمان ها و معاونت های تحت پوشش برگزار شود و مدیران یک به یک در خصوص مسائل و مشکلات این حوزه به گفتگو نشستند.
بازگشت