12 شهریور 1392
شماره خبر: 73234

پایان کار شورای سوم محمد شهر با 335 جلسه رسمی و 1662 مصوبه

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

پایان کار شورای سوم محمد شهر با 335 جلسه رسمی و 1662 مصوبه


نایب رئیس، سخنگوی شورا و رئیس کمیسیونهای فنی عمرانی و برنامه و بودجه شورای اسلامی محمدشهر به تشریح عملکرد 6 ساله این شورا پرداخت.
ابراهیم کردلو به تشریح بخشی از عملکرد 6 ساله شورای اسلامی سوم محمد شهر پرداخت، وی که در کارنامه 6 ساله خود مسئولیت نایب رئیس شورا، سخنگوی شورا و رئیس کمیسیونهای فنی عمرانی و برنامه و بودجه را بر عهده داشته است؛ گفت: این شورا با اقدامات متعدد عمرانی و زیر ساختی در محمد شهر و طی 335 جلسه رسمی و 1662 مصوبه که نمود عینی آن نیز در طول 6 سال اخیر در جای جای نقاط این شهر مشهود و ملموس است؛ بکار خود پایان داد.
بهسازی معابر و مبلمان سطح شهر بیشترین درخواست های مردمی
وی بیشترین تقاضاهای مردمی در آبادانی محمدشهر را بهسازی و آسفالت معابر و مبلمان سطح شهر ذکر کرد و توضیح داد: بخش قابل توجهی از مصوبات شورا و قردادهای منعقد شده در شهرداری محمدشهر مربوط به خرید، حمل و آسفالت در معابر سطح شهر بوده و بعضاً نیز بیشترین تقاضاها را از سوی شهروندان در این خصوص با توجه به حفاریهای بسیار وسیع دستگاه های خدمات رسان در شهر شاهد بودیم. وی افزود: بر این اساس 145 هزار و 390 مترمربع خرید و پخش آسفالت در سال 86، 99 هزار متر مربع در سال 87، 230 هزار متر مربع در سال 88، 216 هزار مترمربع در سال 89 ، 162 هزار متر مربع در سال90، 68 هزار و 323 مترمربع در سال 91 و همچنین 34 هزار مترمربع خرید و پخش آسفالت در 5 ماهه نخست سال 92 با پیگیری و صدورمجوز و نظارت کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر انجام شد.
میلیاردها ریال صرف جدول گذاری معابر ، بهسازی پیاده روها و هدایت آبهای سطحی شد
کردلو در ادامه بهسازی و جدول گذاری معابر و هدایت آبهای سطحی محمدشهر را با صرف اعتبارات قابل توجهی مهم دانست و گفت: سالانه بخشی اعظم از اعتبارات عمرانی شهرداری محمد شهر به جدول گذاری معابر و هدایت آبهای سطحی اختصاص پیدا می کرد. وی افزود: معاونت فنی و عمرانی شهرداری محمدشهر با نظارت و تصویب شورای اسلامی شهر، بالغ بر 14 هزار و 710 متر طول جدول گذاری در سال 86، 16 هزار و 500 مترطول در سال 87، 21 هزار متر طول در سال 88، 23 هزار متر طول در سال 89، 10 هزارو 600 متر طول در سال 90 و 6 هزار و 558 متر طول در سال 91 و با 15 هزار متر مربع بهسازی پیاده روها با اعتباری بالغ بر میلیاردها ریال هزینه این طرح ها را اجرایی ساخت.
احداث میدان معلم در شهر
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی محمدشهر در ادامه از احداث میدانی جدید در محمدشهر برای تقدیر از خدمات فرهنگیان به نام « معلم» خبر داد و عنوان کرد: با تعریض ضلع غربی، شرقی و جنوبی میدان اصلی شهر با نام معلم و با المان سازی (لااله الا ا...) به سبک المان های مدرن و بدیع ایجاد شد. وی با بیان اینکه تأسیسات کاملی اعم از نورافکن، فضای سبز، برق، آب و... در این میدان ایجاد شده است، افزود: میدان معلم در بهمن ماه سال 89 و با هزینه ای بالغ بر 400 میلیون تومان مورد بهره برداری قرار گرفته است.
احداث بلوار خبرنگاران در شاهراه اصلی محمد شهر
کردلو در ادامه احداث بلوار خبرنگاران را نیز از جمله اقدامات صورت گرفته در عملکرد شش ساله شورای اسلامی محمدشهر ذکر کرد و ادامه داد: این بلوار به پاس همکاری صمیمانه رسانه ها با مدیریت شهری محمد شهر، « بلوار خبرنگاران» نام گرفته است که در واقع سرآغازی برای احداث کمربندی محمدشهر- ماهدشت و اشتهارد است. وی افزود: هزینه مطالعاتی این کمربندی در یکی از سفرهای استانی دولت دهم به شهرستان کرج به تصویب رسید. عضو شورای اسلامی محمدشهر یادآور شد: احداث فاز اول این بلوار و در ادامه آن کمربندی، محمد شهر، ماهدشت ترافیک بلوار اصلی شهر را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد و رفت و آمد وسایط نقلیه را به مسیر مذکور تسهیل خواهد کرد. وی افزود: برای احداث فاز اول این مسیر که در سال 90 به بهره برداری رسیده است، 16 هزار مترمربع عملیات زیر سازی و بهسازی با صرف اعتباری بالغ بر 350 میلیون تومان انجام شده است.
ساخت

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود