7 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 6558

آغاز جشنواره رباتیک در 5 فرهنگسرای کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

آغاز جشنواره رباتیک در 5 فرهنگسرای کرج

سپیدار آنلاین: مدیر فرهنگی شهرداری کرج از آغاز جشنواره رباتیک برای اولین بار در پنج فرهنگسرای تحت پوشش معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج خبرداد.
بهروز ور محمدی در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج ضمن اعلام این خبر افزود: فرهنگسراهای برگزار کندده جشنواره رباتیک شامل، فرهنگسرای کوثر، مهر جوان، گلستان، فردوسی و فرهنگسرای امام رضا (ع) می باشند. وی با بیان اینکه، شرکت در این جشنواره برای عموم علاقمندان آزاد است، گفت: جشنوار ربایتک کرج در دو دوره مقدماتی و پیشرفته برگزار می شود. این مسئول برگزاری دوره های آموزش رباتیک را راهی ساده و آسان برای تحقق بخشیدن به ایده ها و ابداعات کودکان و نوجوانان ذکر و عنوان کرد: مباحث آموزشی جشنواره رباتیک شامل، آموزش مکانیک در سطح مقدماتی و پیشرفته، الکترونیک و برنامه نویسی روبات، افزایش قدرت اندیشه، تفکر و خلاقیت و آشنایی با انواع رباتیک می باشد. ورمحمدی، نقش نهادهای آموزشی در ارتقاء علم رباتیک در کلانشهر کرج را مهم ارزیابی کرد و افزود: از نهادهای مهمی که می تواند در شکوفایی استعداد های علم رباتیک کرج نقش تاثیر گذاری داشته باشد، نهاد آموزش و پرورش است. این مسئول، تعامل و همکاری آموزش و پرورش با مجموعه فرهنگی مدیریت شهری کرج را مثبت ارزیابی کرد و گفت: افزایش سطح فعالیت های دو جانبه بین این دو نهاد نقش بسزایی در ارتقاء کیفی مباحث علمی و فرهنگی دارد.
اهتمام معاونت فرهنگی برای افزایش قابلیتهای علم رباتیک در کرج
مدیر فرهنگی شهرداری کرج با اشاره به اهتمام معاونت فرهنگی شهرداری کرج به منظور افزایش قابلیت های علم رباتیک در کرج، بیان کرد: تحقق این مهم به طور قطع فاصله کلانشهر کرج در زمینه دستیابی به موفقیت های علم رباتیک را با دیگر کلانشهر های موفق در این زمینه کم خواهد کرد. ورمحمدی، قابلیت ها و استعدادهای کلانشهر کرج را در زمینه های علمی یادآور شد و بر طراحی و تدوین برنامه های مدون به منظور ارتقاء و بهروری مطلوب از این قابلیت ها تاکید کرد. وی، رشد روز افزون دانش بشری و دست آوردهای علوم جدید را یاد آور شد و افزود: پا نهادن در عرصه علم و فناوری همراه با کسب موفقیت در این زمینه در واقع زمینه سازی برای رسیدن به پیش نیازهای مناسب و قابل قبول مباحث فرهنگی است. این مسئول اظهارداشت: پیگیری مباحث فرهنگی در کنار پرداختن به موضوعات علمی، موفقیت عرصه های علم و فرهنگ را تضمین می کند. ور محمدی، علم رباتیک را به عنوان " علم روز " ذکر و بیان کرد: هدف از برگزاری جشنواره رباتیک با توجه به فراگیر شدن آن، هدف گذاری شده است. وی با اشاره به ظرفیت های مطلوب استان البرز و کلانشهر کرج، گفت: با توجه به پتانسیل های موجود در این استان زمینه های حضور و فعالیت علاقمندان و مستعدان این علم از طریق معاونت فرهنگی شهرداری کرج محقق شده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود