BRT کرج، خوب یا بد؟
سپیدارآنلاین: گروه شهری
عضو شورای شهر کرج در خصوص ابهامات مربوط به موفقیت پروژه خط ویژه اتوبوس کرج در خیابان شهید بهشتی، گفت که این پروژه برای تسهیل در امور شهروندانی است که از حمل و نقل عمومی استفاده میکنند.
علیرضا رحیمی با اشاره به انتقاد برخی شهروندان در خصوص راه اندازی خط ویژه اتوبوس در خیابان شهید بهشتی به عنوان یکی از پرترافیکترین خیابانهای کرج و اشغال یک خط این خیابان برای BRT، اظهار کرد: هدف راه اندازی این خط، رفع یا کاهش ترافیک نیست بلکه تسهیل در تردد شهروندانی است که قائل به استفاده از وسیله حمل و نقل عمومی هستند.وی ادامه داد: علاوه براین، با راه اندازی این خط شاهد تسهیل در تردد خودروهای پلیس، آمبولانس و ... در شرایط لازم هستیم چون در حال حاضر بسیاری از این خودروها در زمان خدمات رسانی به شهروندان پشت ترافیک خیابان شهید بهشتی میمانند و همین امر مشکلاتی به همراه دارد.این مسئول در پاسخ به آخرین وضعیت پروژه قطار شهری هم توضیح داد: قبول داریم که متروی کرج در مقایسه با متروی تهران در وضعیت تعطیل قرار دارد و راه اندازی دو ایستگاه چهارراه طالقانی و ۴۵ متری گلشهر هم تاثیر به سزایی در کاهش ترافیک شهر نداشته است ولی هدف ما برای افتتاح این ایستگاهها جذب بودجه لازم برای تکمیل ایستگاههای دیگر هدف گذاری شده بود.وی ادامه داد: البته اینکه دولت چقدر در این زمینه با مدیریت شهری کرج همکاری کرده و تا چه حد توانستهایم جذب اعتبار کنیم جای بحث دارد.
رحیمی با اشاره به اینکه به دنبال تجاری سازی قطار شهری کرج هستیم، تأکید کرد: این پروژه با سفارش رامهای جدید و جذب نیروی متخصص به زودی وارد فار تجاری میشود.
عضو شورای شهر کرج گفت: روند تکمیل ایستگاه شهید سلطانی به عنوان ایستگاهی که به متروی تهران متصل خواهد شد با سرعت قابل قبولی در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.
منبع ایسنا