26 فروردین 1392
شماره خبر: 23449

تلاش برای درونی کردن ارزش های مشارکتی

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تلاش برای درونی کردن ارزش های مشارکتی


سپیدارآنلاین: شهردار کرج عنوان کرد: تلاش برای درونی کردن ارزش های مشارکتی به منظور فراهم آوردن زمینه های مساعد برای حضور حداکثری مردم در برنامه های مدیریت شهری، از محورهای مهم برنامه های این مدیریت است.
سید علی آقازاده با تاکید بررسي زمينه ها و امكانات موجود به منظور بهره گيري از الگوهاي مشاركتي در اداره امور شهر ها، اظهارداشت: بهره گیری از افكار شهروندان می تواند راهكارهاي كارآمد و مناسبي را در جهت بهبود وضعيت مشاركت شهروندان با شهرداري ارائه دهد. وی با تاکید بر اینکه، ارزش های مشارکتی باید به شکل مطلوبی درونی شود، افزود: فرهنگسازی و آگاه سازی در این خصوص می تواند زمینه ساز تحقق این مهم شود. این مسئول، آگاه كردن مردم از قوانين و مقررات مدیریت شهری را لازمه جذب حداکثری مشارکت های مردمی خواند و گفت: تلاش برای ایجاد تغيير و تعديل قوانين به منظور مشاركت هر چه بيشتر مردم با این نهاد خدمات رسان همچنین فراهم آوردن شرایط مساعد با هدف جلب اعتماد فی مابین مردم و مسئولان شهرداری، امکان رسیدن به سطح ایده آل از مشارکت های مردمی را برای مدیریت شهری به نحو مطلوبی ممکن می سازد. آقازاده در ادامه از مشاركت به عنوان يك فرآيند اجتماعي یاد کرد و افزود: مشارکت های اجتماعی دارای جايگاه ويژه و برجسته اي هستند که منجر به پویایی فعالیت های اجتماعی در عرصه های ذیربط با فعالیت های شهرداری می شوند. وی، درونی کردن مفاهيمي چون تعاون، همكاري و همياري متقابل را از مهمترین عناصر ایجاد مشارکت های شهروندی دانست و عنوان کرد: روند فوق میزان مشاركت های همه جانبه شهروندان را در عرصه های متنوع شهری فراهم می آورد و موجب می شود، مسئولان به نحو موثری بر مشکلات و مسائل فائق آیند. این مسئول با تاکید بر توسعه هدفمند در جامعه شهری بیان کرد: تحقق این مهم مشروط به نگاه کردن به فرآيند مشاركت به عنوان يك فرهنگ عمومي است. آقازاده ادامه داد: مشاركت به عنوان يك كنش اجتماعي ريشه در باورها، نگرش ها و ارزش هاي اجتماعي افراد جامعه دارد و براي تحقق مشاركت افراد نیاز است اعتماد، رضايت و آگاهي آنها را در فضاي مناسب و مطمئن جلب شود ضمن آنکه در این پروسه نیاز است به مشارکت مردمی به شكل مفهومي نگاه شود.
اداره موفق شهرها تحت تاثیر مشارکت های مردمی میسر می شود
شهردار کرج در ادامه با عنوان اینکه، اداره موفق شهرها تحت تاثیر مشارکت های مردمی میسر می شود، بیان کرد: مشاركت يكي از الزامات زندگي اجتماعي مدرن است که با تاثیرپذیری از روند تغییر نگرش و گرایش های شهروندی و تغییر دیدگاه آنها از شرایط فردگرايي به جمع گرایی محقق می شود. آقازاده با بیان اینکه، جلب حداکثری مشارکت های مردمی از اهداف و اولویت های مدیریت شهری کرج است، عنوان کرد: بر این اساس این مدیریت همه تلاش و سعی خود را مبنی

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود