8 آبان 1397
شماره خبر: 204180

بازدید سرزده رسولی از سامانه 137

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بازدید سرزده رسولی از سامانه 137


سامانه 137 سامانه ای مردمی جهت رسیدگی شکایات شهروندان از مشکلات و نیازهای شهری به مدیریت شهری است و پل ارتباطی شهروند با شهر و مدیریت شهری است که رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و تامین منابع مالی شورای شهر با حضور سر زده در مرکز این بر توجه ویژه به شیوه پاسخگویی و رفع شکایات مردمی تاکید داشت.
احد رسولی عضو شورای اسلامی شهر کرج صبح امروز چهارشنبه 9 آبان بر خود وظیفه دانست تا با حضور در مرکز سامانه 137 گزارشی از نحوه عملکرد این سامانه و شیوه پاسخگویی به شهروندان را مورد بررسی قرار دهد. رسولی ضمن شنیدن گزارش عملکردی از سوی مسئول سامانه 137 بر آنالیز سازمان های خدمت رسان تاکید داشت و افزود: این اقدام موجب رشد و توسعه شهر و نیز ارتباط نزدیک تر شهروندان با مدیران شهری می شود و جلب اعتماد شهروندان را به همراه خواهد داشت. نماینده مردم در پارلمان شهری کرج در ادامه از مدیران مناطق و سازمانها خواست تا با تسریع در پیگیری های شکایات مردمی گامی مثبت در جهت توسعه و تحول شهری بردارند. وی عنوان داشت: بررسی شکایات ثبت شده در این سامانه منجر به شناخت بهتر مدیریت شهری از نوع شکایات و درخواست های مردمی است که رصد این مشکلات نقش بسزایی در شناخت بیشتر مشکلات شهر و تسریع در رفع آنها ایفا می کند. رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر کرج بر اولویت سامانه 137 تاکید داشت و افزود: زمانی یک شهر رو به رشد و توسعه خواهد بود که مدیران شهری دلسوز داشته باشد و با همراهی شهروندان بتوان به رفع مشکلات شهر پرداخت، لذا عدم توجه مدیران شهری به رفع شکایات مردمی یک امتیاز منفی تلقی می شود و قطعاً در این خصوص و در جهت علت بی توجهی آن پیگیر خواهیم بود. رسولی تصریح کرد: باز آفرینی، درآمد، کوچه خوب و شهر خوب از شاخص های یک مدیر موفق است که باید مدیران مناطق بر آن توجه داشته باشند. عضو شورای اسلامی شهر کرج در ادامه ضمن بازدید از حوزه های مختلف این سامانه اعم از: پاسخگویی، بازخورد، انفورماتیک، آمار، واحد آموزش، بازدید و نحوه پاسخگویی، دریافت شکایات و ثبت آن و پیگیری را مورد رصد قرار داد. احد رسولی با حضور در واحد پاسخگویی شنوای شکایت یکی از شهروندان شد تا بیشتر با نحوه شکایات شهروندان آشنا شود و بر توجه ویژه به شکایات مطرح شده تاکید داشت. عضو شورای اسلامی شهر کرج در پایان از مسئول سامانه 137 خواست تا گزارشی جامع و کامل از شیوه ثبت گزارشات و عملکرد و پیگیری سازمان ها و مناطق جهت آنالیز و بررسی بیشتر و طرح مشکلات موجود جهت رفع و تامین نیازهای این سامانه به شورای شهر ارسال گردد. طبق گزارش ارائه شده توسط مسئول سامانه 137 نشان داده شد که مناطق 5 – 6 و 4 بیشترین آمار ثبت شکایات و مناطق 11-9 و 2 کمترین آمار ثبت شکایات را داشتند که علت آن عدم اطلاع رسانی این سامانه به شهروندان و اطلاع شهروندان از این سامانه است که ضرورت دارد سازمان فرهنگی و اجتماعی طبق برنامه ریزی مدون اقدام به اطلاع رسانی و آموزش های لازم جهت ترغیب شهروندان به همکاری با شهرداری و ثبت شکایات داشته باشند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود