27 بهمن 1395
شماره خبر: 174803

تکلیف درآمدهای پنهان شهرداری کرج مشخص شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تکلیف درآمدهای پنهان شهرداری کرج مشخص شود


امام‌جمعه شهرستان فردیس با تأکید بر اینکه باید تکلیف درآمدهای پنهان شهرداری کرج مشخص شود، گفت: شهرداری کرج در خصوص استقلال فردیس از کرج به قانون تن دهد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر ایمانی در هشتمین نشست شورای اداری شهرستان فردیس با اشاره به اینکه برخی مراکز قدرت برای رسیدن به اهداف خود تصویرسازی می‌کنند، اظهار کرد: مردم نباید فریب این تصویرسازی را بخورند. وی در ادامه به ادعای شهرداری کرج مبنی بر هزینه‌بردار بودن شهرستان فردیس اشاره کرد و گفت: شهرداری مدعی است اگر فردیس از کرج جدا شود اداره‌اش با مشکل مواجه می‌شود با این تفاسیر دلیل اصرار شهرداری کرج برای جدا نشدن شهرستان فردیس مبهم است. ایمانی با تأکید بر اینکه اگر خرج شهرستان فردیس از جیب شهرداری کرج باشد، ما باید مخالف جدایی شهرداری فردیس باشیم، گفت: آن‌ها مدعی هستند مبالغ زیادی را در شهرستان فردیس هزینه می‌کنند این در حالی است که آن‌ها برای اداره کرج با مشکل مواجه هستند. وی با اشاره به هزینه کرد شهرداری کرج و شکایت از دولت سابق، گفت: شهرداری با هزینه‌های هنگفت می‌خواهد فردیس را به هر قیمتی نگاه دارد این چه منطقی است که مدعی می‌شوند برای فردیس خرج می‌کنند حالا که فردیس خواهان جدایی است آن‌ها به دیوان عالی شکایت می‌کنند. امام‌جمعه شهرستان فردیس با تأکید بر اینکه در حق مردم فردیس اجحاف شده است، افزود: فروش زمین‌های مرغوب شهرستان فردیس در کنار زمین‌های ناکارآمد شهرستان کرج، ظلم به مردم فردیس است. ایمانی بابیان اینکه قدرت و ثروت شهرداری کرج زیاد است، خاطرنشان کرد: اگر توان مقابله با شهرداری کرج را نداشته باشم در خطبه‌های نماز جمعه به مردم می‌گویم تا خود حقشان را مطالبه کنند درحالی‌که این مشکل باید منطقی حل شود تا مردم بدبین نشوند. امام‌جمعه شهرستان فردیس با اشاره به بند سوم مصوبه هیئت دولت در خصوص استقلال فردیس، گفت: بهتر است مسئولان کرج به قانون تن دهند و به رأی تصویب‌شده هیئت دولت احترام بگذارند. ایمانی با اشاره به زورگویی‌های موجود در خصوص عدم استقلال شهرستان فردیس، گفت: دستگاه‌های حاکمیتی مطالبه مردم فردیس را بسنجند. وی با اشاره به اینکه شهرداری کرج مدعی است فردیس ضررده است، گفت: ضروری است میزان درآمدهای پنهان شهرداری کرج از شرکت‌های صنعتی سیمین دشت، مپنا و دیگر شرکت‌های صنعتی سنجیده شود زیرا آن‌ها به ما واقعیت را نمی‌گویند که میلیاردها ارزش‌افزوده‌ای را که از شرکت‌های صنعتی که برخی در حوزه استحفاظی شهرستان فردیس است صرف چه‌کاری می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه ارزش‌افزوده‌های دریافتی جزو درآمد شهرداری نیست و درآمد آن‌ها از عوارض و صدور پروانه‌ها تأمین می‌شود، گفت: این در حالی است که شهرداری مدعی است ۱۰۰ میلیارد اضافه بر عوارضی‌ها برای شهرستان فردیس هزینه شده است حال باید تکلیف درآمدهای پنهان مشخص شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود