12 دی 1395
شماره خبر: 172321

منطقه حصارک نیازمند توسعه سرانه های خدماتی است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

منطقه حصارک نیازمند توسعه سرانه های خدماتی است


عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی کلانشهر کرج اظهار داشت: منطقه حصارک به دلیل محرومیت و فقر سرانه های خدماتی و رفاهی به شدت نیازمند اقدامات و فعالیت های عمرانی و توسعه سرانه ها می باشد.
فاطمه آجرلو با بیان اینکه یکی از اساسی ترین مشکلات حصارک بالا بحث ساخت و سازهای غیرمجاز است، گفت: جمعیت کنونی این منطقه با میزان زیرساختها و امکانات و سرانه های موجود همخوانی و تطابق ندارد که ریشه در ساخت و سازهای غیرمجاز دارد و متاسفانه شهروندان دسترسی آسانی به مراکز فرهنگی، ورزشی، آموزشی و درمانی ندارند و در سختی و رنج به سر می برند. این مسئول ارشد شهری در ادامه خاطر نشان کرد: سازمان های دولتی و کارشناسان برای زندگی استاندارد شهری نسبت به تعریف سرانه هایی به ازای هر نفر جمعیت اقدام کرده اند که مسئولان موظف به تامین آنها هستند اما متاسفانه در مناطقی همچون حصارک بالا با جمعیتی حدود 200 هزار نفر نه تنها خبری از سرانه های استاندارد نیست؛ بلکه مردم از دسترسی به حداقل ها نیز محروم مانده اند و عرصه زندگی بر ایشان بسیار سخت و تنگ شده است.
به گفته وی، با توجه به فقر سرانه های بهداشت و درمان در منطقه حصارک بالا جا دارد که در خصوص توسعه بیمارستان قلب شهید رجایی اقدامات لازم صورت پذیرد تا شهروندان برای تامین نیازهای درمانی روانه دیگر بخش های شهر و حتی تهران نشوند. متاسفانه کیفیت پایین بهداشت محیطی و عدم اتصال فاضلاب های خانگی به شبکه فاضلاب شهری موجب افزایش نیاز مردم به خدمات حوزه بهداشت و درمان شده و همچنین شهروندان خواستار راه اندازی خانه های سلامت می باشند. آجرلو در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه توسعه سرانه ها و امکانات ورزشی و رفاهی موجب کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی می شود، اذعان داشت: اعتیاد، بزه و خلافکاری از آسیب های موجود در حصارک بالا می باشد و متاسفانه گرایش نسل جوان به قلیان سراها و تفریحات کاذب، موجب نگرانی شدید والدین شده است. از این رو، انتظار می رود که احداث فضاهایی همچون پارک، سینما، فرهنگسرا، شهربازی، رستوران و مجموعه های گردشگری در دستور کار برنامه ریزان قرار گیرد و با نگاهی واقع گرایانه به بحث و تبادل در این خصوص بپردازند. عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی کلانشهر کرج در بخش پایانی سخنانش عنوان کرد: به نظر می رسد در بحث مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز نیازمند تشکیل کمیته ای ویژه با همکاری نیروی انتظامی، دستگاه قضا و مدیریت شهری کرج می باشیم تا با رصد صحیح کوچه و خیابانهای حصارک بالا، در برابر هرگونه احداث بناهای غیر استاندارد ایستادگی کرده و سدی از قانون را در برابر متخلفین ساختمانی ایجاد نمایند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود