1 خرداد 1395
شماره خبر: 163414

پل حامی، مراحل پایانی عملیات عمرانی را طی می کند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

پل حامی، مراحل پایانی عملیات عمرانی را طی می کند


معاون فنی عمرانی شهرداری کرج از اجرای مراحل تکمیلی پروژه پل حامی خبر داد و گفت: این طرح که با اعتباری معادل 56 میلیارد و 500 میلیون ریال احداث شده است، مراحل پایانی خود را طی کرده و به زودی مورد بهره برداری شهروندان و مسافرانی که این نقطه را برای عبور خود انتخاب کرده اند، قرار می گیرد.
علی اصغر کمالیزاده با اشاره به اینکه نقشه موجود شهر کرج دچار نقص عمده در شبکه اصلی شهر می باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به رشد فزاینده جمعیت در کرج و شهرهای اقماری، ایجاد شبکه ای پیوسته برای رفع مشکلات، اجتناب ناپذیر است. کمالیزاده، با تاکید بر اینکه عبور آزادراه تهران – کرج – قزوین از مرکز جغرافیایی شهر و گسست مشخص در پیوند شبکه معابر شمال و جنوب شهر مهمترین نکته قابل ذکر در خصوص شبکه معابر شهر کرج است، اذعان داشت: این در حالی است که کمبود محورهای شریانی اصلی منسجم به ویژه در امتداد مسیر شمال – جنوب سبب شده تا سفرهای شهر کرج از پراکنش مناسبی برخوردار نبوده و در نتیجه طی اغلب ساعات شبانه روز معابر مرکزی شهر با عبور و مرور سنگین و آزاردهنده خودروها مواجه باشند. به گفته وی، لزوم روانسازی معابر و تقاطع های مرکزی شهر کرج سبب شده تا در بازنگری طرح تفصیلی شهر، کریدورهایی به عنوان معابر شریانی درجه یک تعریف شوند تا با افزیاش جذب ترافیک عبوری به این معابر، بخشی از سطوح ترددی بویژه در معابر مرکزی شهر، آزاد و بر کارایی عملکرد آنها افزوده شود. ایجاد کریدورهای مهم شمالی – جنوبی جهت افزایش کارایی شبکه معابر شهر کرج و آثار و فواید اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی فراوانی که بر این ایده مترتب است، سبب شده تا اجرای پل حامی از اولویت های اصلی شهر به شمار آید. این مسئول در تشریح موقعیت طرح بیان داشت: پل حامی، واقع در میدان حافظ، انتهای بلوار شهید مدرس، در محل تلاقی خط 4 حصار با بلوار شهید مدرس قرار گرفته است. وی، افزود: این بلوار در شرق کرج و در جوار ارتفاعات شرقی شهر واقع شده و علاوه بر تامین دسترسی به داخل شهر نقش مسیر ارتباطی اتوبان تهران – کرج با جاده چالوس را نیز ایفا می کند. کمالیزاده، با بیان اینکه میدان حافظ دارای سه شاخه می باشد، ادامه داد: شاخه اول در جنوب میدان قرار دارد و به سمت اتوبان تهران – کرج و جاده مخصوص ادامه می یابد. شاخه دوم با عبور از روی رودخانه کرج و پل حامی وارد کرج شده و شاخه دیگر نیز به جاده چالوس منتهی می شود. به گفته وی، در حال حاضر تردد وسایل نقلیه عبوری از میدان، فاقد ایمنی لازم بوده و بخصوص حرکت ورود به میدان از سمت خط 4 حصار بسیار ناامن می باشد که این امر احتمال تصادفات در این مسیر را مضاعف کرده است. به همین دلیل مقرر شد برای رفع مشکل مذکور، ارتباط خط 4 حصار با بلوار شهید مدرس با احداث پل روی این بلوار به صورت غیرهمسطح انجام گیرد. معاون فنی عمرانی شهردار کرج، مشکلات تملک اراضی مرتبط به این پروژه را عاملی ارزیابی کرد که بهره برداری زودتر از موعد طرح را به تاخیر انداخت. وی اظهار داشت: مدت اجرای پروژه 12 ماه بوده است که با توجه به طی مراحل پایانی، انتظار می رود پل در خردادماه جاری به بهره برداری رسیده و مورد استفاده مردم و مسافران قرار گیرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود