سازمان زیباسازی شهرداری کرج متولی تبلیغات شده است
سپیدارآنلاین: گروه شهری
عضو شورای شهر کرج با انتقاد از عملکرد سازمان زیباسازی شهرداری، گفت: وظیفه ذاتی این سازمان رسیدگی به چهره شهر است در حالی که متولی تبلیغات شده است.
مریم قهرمانی در پاسخ به این پرسش که «چرا تبلیغات فرهنگی در سطح شهر کرج کمرنگ است و سازمان زیباسازی شهرداری برای آلودگی های بصری چاره ای نمی اندیشد» گفت: فقط زباله شهر را آلوده نمی کند بلکه آلودگی های بصری نیز بر سلامت شهروندان تاثیرگذار می گذارد در حالی که رسالت سازمان زیباسازی، زیبایی چهره شهر است ولی می بینیم که این سازمان متولی تبیلغات در سطح شهر شده است. تاریکی در بسیاری از نقاط شهر باعث شده که برخی از شهروندان احساس امنیت نکنند، قهرمانی در این خصوص گفت: نورپردازی در شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و متاسفانه این مهم در کلانشهر کرج به فراموشی سپرده شده است. این عضو شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه باید آیین نامه های سازمان های شهرداری مورد بازبینی قرار گیرد، گفت: باید تدبیری اندیشیده شود که برای ارائه پایان کار به ساختمان های بیشتر از چهار طبقه نورپردازی الزامی شود و در ازای اجرای این مهم برای مدتی عوارض از شهروندان گرفته نشود. قهرمانی با تاکید بر اینکه ارائه پیام های فرهنگی در سطح شهر باید با برنامه و تفکر همراه باشد، گفت: پیام های حاوی بهداشت و سلامت روان نیاز کلانشهر ها است که متاسفانه در کرج جای این پیام ها خالی است. آلودگی های بصری و ازدیاد تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر کرج به قدری زیاد است که چشم هر رهگذری را نوازش که هیچ بلکه می آزارد دیوارهای شهر خسته از حجم انبوه تبلیغات محیطی شده اند و این در حالی است که متولی زیبایی چهره شهر به گفته عضو شورای شهر کرج متولی تبلیغات شده است.
منبع مهر