30 تیر 1394
شماره خبر: 145861

جمع آوری 15 هزار تن نخاله طی 3 ماه

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

جمع آوری 15 هزار تن نخاله طی 3 ماه


طی سه ماهه ابتدای سال جاری در منطقه 12 شهرداری کرج، بیش از 15 هزار تن نخاله های ساختمانی و 5 هزار تن زباله از سطح منطقه جمع آوری شد ه است. همچنین با تخریب 41 فقره ساخت و ساز غیرمجاز از این معضل اجتماعی رفع آثار شد.
مدیر منطقه 12 شهرداری کرج با اعلام این خبر اظهار داشت: بر این اساس در مدت مذکور بیش از 15 هزار تن نخاله ساختمانی و 5 هزار تن زباله از سطح منطقه جمع آوری شد و در 5 هزار مترمربع عرصه، رفت و روب و نظافت شهری توسط نیروهای خدمات شهری اجرایی گردید. کمالی نژاد افزود: تسطیح چهار هزار و 500 مترمربع از زمین های بایر در منطقه 12 شهرداری کرج از دیگر اقداماتی بود که توسط این حوزه خدمات رسان عملیاتی شد. این مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود به عملکرد حوزه زیباسازی منطقه اشاره کرد و گفت: این حوزه طی سه ماه اخیر رنگ آمیزی و امحاء دیوارنویسی ها را در هزار و 500 مترمربع، امحاء بنرهای غیرمجاز به تعداد 150 مورد و صدور اخطاریه برای تابلوهای ال ای دی غیرمجاز را در 30 مورد اجرایی کرده است. نصب پایه تابلو و برگه شناسایی معابر در 50 مورد، تعمیر کلیه تیرهای روشنایی وسط بلوارها از جمله بلوار ولیعصر، رنگ آمیزی نرده های بلوار امیرکبیر و جمع آوری داربست های تبلیغاتی غیرمجاز از دیگر اقدامات حوزه زیباسازی منطقه 12 شهرداری کرج بود که کمالی نژاد به آنها اشاره کرد.
41 فقره ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه 12 شهرداری کرج تخریب شدند
مجید کمالی نژاد در این رابطه بیان کرد: در پی اقدام به ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح منطقه 12 شهرداری کرج، با اخذ حکم قضایی و با همکاری عوامل انتظامی، تخریب 41 مورد از این ساخت و سازها صورت گرفت. مدیر منطقه 12 شهرداری کرج افزود: این بناهای غیرمجاز اصول قانونی و مجوزهای لازم را در زمینه دیوار کشی، ستون گذاری و پی کنی رعایت نکرده بودند که با شناسایی عوامل کنترل و نظارت منطقه در محدوده هایی از شهرک ولیعصر، شهرک سهرابیه، گلستان یکم، جاده قزلحصار و امام زاده عبدالله تخریب و رفع آثار شدند. کمالی نژاد با اشاره به این که منطقه 12 شهرداری کرج از جمله مناطق مهاجرپذیر با قومیت های مختلف می باشد، اظهار داشت: این موضوع منطقه را به یکی از مناطق پر ساخت و ساز تبدیل کرده است و شهرداری این منطقه را بر آن ساخته تا به طور جد با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز برخورد نماید و با متخلفان طبق قانون رفتار شود. وی بیان کرد: پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های قولنامه ای نیز در دستور کار شهرداری این منطقه قرار گرفته است و عوامل کنترل و نظارت و خدمات شهری منطقه 12 شهرداری کرج با مالکانی که در این زمینها شروع به ساخت و سازهای غیراصولی می کنند، برخورد قاطع و قانونی می کنند.
گوشه های از عملکرد عمرانی و فضای سبز منطقه 12 شهرداری کرج
مدیر منطقه 12 شهرداری کرج در تشریح اقدامات عمرانی این منطقه به بازسازی بلوار ارم حد فاصل ارکیده (زنبق) تا بلوار امیرکبیر اشاره کرد و گفت: تعویض جداول و افزایش فضای سبز این بلوار، جدولگذاری خیابان های سوم، نرگس 2 و فروردین از جمله اقداماتی بود که از سوی حوزه های عمران و فضای سبز عملیاتی گردید. کمالی نژاد بیان کرد: با توجه به مقوله ساماندهی معابر که از مهمترین خواسته های به حق شهروندان به حساب می آید، عملیات روکش آسفالت خیابان های زنبق (ارکیده شرقی)، شهرک قزلحصار، کوی سرو خیابان بوستان و عملیات آسفالت و لکه گیری خیابان های میلاد 3 و 4 کوی آرش اجرایی گردید. این مسئول همچنین عملیات روکش آسفالت در خیابان های اردیبهشت، ششم شرقی، بسیج و بوستان 6 را از دیگر اقدامات انجام شده ذکر کرد و گفت: با همکاری حوزه عمران منطقه 12 شهرداری کرج، فلاورباکسی در حاشیه درختان معابر بلوار شهرداری این منطقه ایجاد شد. وی در ادامه به اقدامات حوزه فضای سبز این منطقه اشاره کرد و یادآور شد: از سوی این حوزه نصب سیستم آبیاری تحت فشار ( قطره ای) در بلوار ارم حاشیه خیابان 125، لچکی ولیعصر و بلوار امیرکبیر اجرایی شده است. کاشت درختچه در بلوار ارم حدفاصل خیابان سوم تا خیابان پنجم، گلکاری عرصه های فضای سبز شامل پارکها و بلوارهای منطقه از دیگر فعالیت هایی بود که مدیر منطقه 12 شهرداری کرج در تشریح خدمات رسانی های این منطقه به شهروندان به آنها اشاره کرد. مدیر منطقه 12 شهرداری کرج همچنین اظهار داشت: بر این اساس، حوزه عمران منطقه، جدول گذاری خیابان سوم شرقی بلوار امام خمینی (ره) را در بیش از هزار و 400 مترمربع به انجام رسانده است. جدولگذاری خیابان 241 فاز 3 مهرشهر به طول 1000 متر مربع و جدولگذاری خیابان میلاد 1 در این منطقه به طول بیش از 700 مترمربع از دیگر اقدامات حوزه عمران منطقه 12 شهرداری کرج بود که کمالی نژاد به آنها اشاره کرد. این مسئول بیان کرد: در مبحث ساماندهی معابر نیز، عملیات آسفالت و لکه گیری بلوار امام خمینی (ره)، دوربرگران تقاطع کیانمهر و خیابان سوم غربی کوچه امام رضا (ع) به اتمام رسید. وی یادآور شد: عملیات مذکور همچنین در خیابان سوم شرقی کوچه یاس، میلاد های 1 و 2، خیابان چهارم غربی کوچه سراصلان محمدی اجرایی شد.
آغاز عملیات خاکریزی کانال سیاه جوب واقع در شهرک تاکسیرانی
مجید کمالی نژاد با اعلام این خبر عنوان کرد: با توجه به درخواست های مکرر شهروندان مجتمع تاکسیرانی، ساماندهی کانال سیاه جوب که با توجه به جاری شدن پساب و فاضلاب ندامتگاه قزلحصار در این کانال از مشکلات زیست محیطی به شمار می رود، اجرایی شد. مدیر منطقه 12 شهرداری کرج اظهار داشت: طی بازدید های صورت گرفته از این کانال و با هماهنگی های صورت گرفته با سازمانها و دستگاه های مرتبط مقرر شد بخشی از کانال سیاه جوب که باعث مشکلات زیست محیطی برای شهروندان شده بود با عملیات خاکریزی پوشش داده شود. کمالی نژاد افزود: عملیات پوشش این کانال با استفاده از اجرای لوله بتنی 2 هزار تنی از سمت بلوار امام خمینی (ره) و از روبروی یگان هوایی به سمت مجتمع تاکسیرانی آغاز شده است که بزودی در راستای مرتفع شدن مشکلات شهروندان در این زمینه به اتمام خواهد رسید. این مسئول گفت: با تاکید شهردار کرج، اجرای شبکه و انشعابات فاضلاب در سطح شهر مانند اجرای پروژه های بزرگ ترافیکی و ساخت تقاطع های غیر همسطح مورد توجه و در دستور کار قرار گرفته است که این موضوع با جدیت از سوی مجموعه مدیریت شهری کرج به منظور رفع کامل آن پیگیری می شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود