18 تیر 1394
شماره خبر: 145287

تشییع شهید میری؛ وداعی با جلوه تکریم

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تشییع شهید میری؛ وداعی با جلوه تکریم


رئیس شورای شهر کرج، کشف آثار به جا مانده از پیکر شهید میری و تشیع وی در خاک البرز را مایه مباهات و افتخار ساکنان این دیار ارزیابی و از حضور باشکوه مردم در آیین باشکوه وداع با این شهید بزرگوار در روز جاری قدردانی کرد.
محمود دادگو این مطلب را در آیین تشییع شهید میری ورکی که همزمان با کشف اجساد به جا مانده از تعداد 175 شهید غواص عملیات کربلای 4 کشف و به ایران بازگردانده شده است، در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج بیان کرد. وی گفت: زنده نگه داشتن نام و یاد شهداء، روح حماسه و جهاد را در این سرزمین جاری کرده و سبب می شود بهای گران دست یافتن به انقلاب اسلامی و امنیت موجود در کشور را از خاطر نبرده، برای حفظ آرمان ها و اهدافی که برای آن به پا خواسته و ضمن برپا داشتن انقلاب، دوران بسیار دشوار هشت سال دفاع مقدس را تاب آوردیم، بکوشیم.
رئیس پارلمان شهری کرج، از مظاهر تحکیم انقلاب و تثبیت چهره اسلام ناب محمدی (ص) در جهان را حضور باشکوه و وسیع مردم در راهپیمایی روز قدس ارزیابی کرد و ادامه داد: هدف شهدای انقلاب و دفاع مقدس، پس از حفظ و حراست از خاک پاک ایران، معرفی اسلام و ارائه چهره واقعی این دین در مقابله با دشمنان، تجاوزگران و ظالمانی بوده است که به هر بهانه دست به تخریب مسلمانان و افراد مظلوم و بی دفاع می زنند. این مسئول ادامه داد: از این رو مسلمانان با حضور برجسته خود در آیینی همچون مراسم روز قدس، به نوعی ادامه دهنده مسیر شهداء بوده و تاییدی مجدد بر جانفشانی های آنان و تحکیم آرمان ها و اهداف عالیه شکل گیری نظام انقلاب اسلامی است. به گفته وی، اسلام محدود به یک دیار و محدوده جغرافیایی نیست و هر کجا مسلمان یا مظلومی مورد ظلم و تعدی واقع شود، وظیفه داعیه داران این دین حمایت از آنان و یاری به ایشان به هر وسیله و با هر امکانی است. دادگو با بیان اینکه دشمن اشغالگر قدس دست از تلاش برای کشتار مسلمانان و مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین برنمی دارد، حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس که از یادگاری های ارزشمند رهبر کبیر و بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران است را به معنای حمایت همه مسلمانان جهان از مردم این خطه و تخریب چهره کریه و وقیح اشغالگران دانست. وی اذعان داشت: مردم استان البرز و شهر کرج نیز همچون امروز که در حمایت از دو اصل جهاد و شهادت در آیین تشییع شهید میری ورکی حضور پیدا کردند، راهپیمایی روز قدس را باشکوه تر از همیشه برگزار خواهند کرد. به گفته این مسئول، این روز با پیوستگی به لیالی قدر و روح معنوی ای که در این ایام بر فضای جامعه حاکم شده است، به امید خدا خواهد توانست دست استعمارگران و ظالمان را از قبله نخست مسلمانان و ساکنان این دیار کوتاه کند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود