15 آبان 1391
شماره خبر: 14479

چارچوب های اصولی شهر بر مبنای فعالیت حوزه شهرسازی بنا می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

چارچوب های اصولی شهر بر مبنای فعالیت حوزه شهرسازی بنا می شود

سپیدار آنلاین: شهردار کرج با اشاره به نقش و جایگاه حوزه شهرسازی در چارت سازمانی شهرداری، عنوان کرد: چارچوب های اصولی شهر بر مبنای فعالیت و اجرای طرح های حوزه شهرسازی بنا می شود.
سید علی آقازاده در آیین تودیع و معارفه معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج از شهرسازی به عنوان قلب تپنده شهرداری یاد کرد و گفت: با توجه به اینکه، مدیریت شهری، حرف اول را در مقوله شهرسازی می زند، باید اقدامات موثر و کارآمدی به منظور توسعه و گسترش منطقی شهر از سوی این مجموعه و به تبع آن حوزه شهرسازی به عنوان حوزه متولی طراحی و تدوین شود. آقازاداه با تاکید بر ارتباط گیری و تعامل هر چه بیشتر شهرداری با سازمان نظام مهندسی استان البرز، عنوان کرد: تحقق این مهم از جمله راهکارهای رسیدن به پیشرفت و موفقیت های حوزه شهرسازی در اجرای طرح های مطلوب شهرسازی است. وی با بیان اینکه، حوزه شهرسازی مجموعه ای از تجمع متخصصین و کارشناسان حوزه شهرسازی است، گفت: با توجه به وجود قوائد و قوانین مهم و حساس این حوزه نیاز است افراد متخصص و متعهدی در این حوزه فعالیت کنند. آقازاده با اشاره به وجود استعدادهای درخشان در حوزه شهرسازی، بیان کرد: مسئولان ذیربط در این حوزه باید نهایت بهره وری از این استعداد ها را به نفع شهر و شهروندان ببرند ضمن آنکه باید به پرورش نیروهای متخصص و کارآمد در این حوزه توجه داشت. وی، تامین نیروی انسانی برای حوزه شهرسازی را مهم ارزیابی کرد و اظهارامیدواری کرد: حوزه شهرسازی در انتخاب نیروها به گونه ای عمل کند که به لحاظ داشتن افراد متخصص در این حوزه کمبودی احساس نشود. شهردار کرج با اشاره به موفقیت ها و اقدامات موثر حوزه شهرسازی در زمان معاونت غلامرضا احمدی بیداخویدی به برگزاری سلسله همایش های تخصصی طرح کوثر اشاره کرد و گفت: برگزاری این نشست ها که با هدف افزایش سطح دانش پرسنل حوزه شهرسازی در شهرداری و مناطق تحت پوشش آن برپا شد، نقش بسزایی در ایجاد تحولات مثبت و سازنده این حوزه ایفا کرده است. آقازاده با یادآوری پنجمین نشست آموزشی طرح کوثر عنوان کرد: در این نشست دیدها و نظراتی که برای تسریع در رفع مسائل و مشکلات شهری به در خصوص مباحث شهرسازی مهم و کارساز است مطرح شد. وی، رونمایی از کتاب ملاک عمل حوزه شهرسازی شهرداری کرج را از خروجی های مثبت برگزاری طرح کوثر 5 ذکر و عنوان کرد: پیش از این در شهرسازی شهرداری کرج با اعمال سلیقه ای افراد در شهرسازی مواجه بودیم که شهر را با ناهنجاری های مختلفی مواجه می کرد این درحالیست که در حال حاضر شهر با ایده های مناسب و کارشناسی شده و منطبق با قوانین و مقررات شهری بنا می شود.
آقازاده تاکید کرد: تحقق این مهم دستاوردی بسیار مهم برای شهر و شهرداری است که بی شک به واسطه تلاش و همکاری مسئولان ذیربط در شهرسازی انجام گرفته است.
دانش و تخصص محور فعالیت های شهری باشد
شهردار کرج با تاکید بر اینکه، دانش و تخصص باید محور فعالیت های شهری باشد، گفت: توجه به این مهم از اولویت هایی است که باید به طور ویژه مد نظر مسئولین قرار گیرد. آقازاده، با بیان اینکه، معاون معماری و شهرسازی جدید عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان البرز است، افزود: از این موقعیت می توان به نفع مطلوبی بهره گرفت زیرا این ارتباط می تواند حلقه وصل مناسبی بین حوزه شهرسازی و نظام مهندسی باشد. وی اظهارامیدواری کرد: با توجه به این مهم ارتباط مطلوب و سازنده ای بین شهرسازی و نظام مهندسی برقرار شود. وی با مثبت ارزیابی کردن مدیریت غلامرضا احمدی بیداخویدی، معاون پیشین معماری و شهرسازی شهرداری کرج، گفت: با توجه به حساسیت فعالیت در این حوزه نیاز بود فرد مورد اعتمادی برای مدیریت در این حوزه انتخاب شود که ضمن داشتن تخصص، آگاهی و تجربه از این جنس مجموعه نیز باشد. آقازده با اشاره به انتخاب احدالله احمدی پرگو به عنوان معاون معماری وشهرسازی شهرداری کرج اظهارداشت: این انتخاب بر اساس اعتماد و توجه به سابقه کاری این مسئول که پیش از این به عنوان معاونت معماری و شهرسازی شهرداری کرج فعالیت داشته است، صورت گرفته است.
کرج دومین شهر کشور در تدوین و اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی است
معاون پیشین معماری و شهرسازی شهرداری کرج نیز در این معارفه ضمن قدردانی از همکاری و تعمال شهردار کرج با حوزه شهرسازی اظهارداشت: این حوزه تلاش بسیار زیادی را به منظو راجرای طرح های موفق شهرسازی در سطح شهر داشته است که از جمله این طرح ها اجرای طرح تفصیلی است. غلامرضا احمدی بیداخویدی با بیان اینکه، کلانهشر کرج در تدوین و اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی دومین شهر کشور بعد از شهر تهران است، افزود: کتاب ملاک عمل شهرسازی می تواند سندی مطمئن برای مسئولان حوزه شهرسازی باشد. وی با اشاره به انجام بیش از چهار هزار ساعت کار کارشناسی برای اجرایی کردن طرح تفصیلی کرج، گفت: برای به ثمر رسیدن این مهم 240 میلیون ریال هزینه شده است.
این مسئول عنوان کرد: اقدامات صورت گرفته در حوزه شهرسازی حاصل فعالیت همه کارشناسان و مسئولان این حوزه است که باید اذعان داشت با همکاری و همراهی همه مسئولان و مدیران همه وعده های حوزه شهرسازی عملی شده است.



منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود