3 خرداد 1394
شماره خبر: 142622

نحوه پرداخت دیون شهرداری کرج به اداره کل کتابخانه های البرز بررسی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

نحوه پرداخت دیون شهرداری کرج به اداره کل کتابخانه های البرز بررسی شد


معاونین اداری و مالی و فرهنگی شهرداری کرج با مدیر کل کتابخانه های عمومی استان البرز پای میز گفتگو نشستند تا در نشستی صمیمی، اختلافات مالی این دو دستگاه برای پرداخت نیم درصد از درآمدهای شهرداری به کتابخانه های عمومی را رتق و فتق کرده و توجه به فرهنگ را در پیشانی عملکرد خود قرار دهند.
در این جلسه که با حضور مدیران مالی و حقوقی دو دستگاه برگزار شد، معاون اداری و مالی شهرداری کرج با تکیه بر اهمیت پرداختن به اصل قانون، پرداخت نیم درصد کتابخانه ها را حق قانونی آنها دانست و تصریح کرد: پرداخت این رقم بر اساس نص صریح قانون باید به موقع و به صورتی شایسته صورت پذیرد. فرج الله ایلیات اظهار داشت: بدترین وضعیت برای دو دستگاه این است که مشکلات آنها توسط قوه ای دیگر حل و فصل شده و خودمان از پس رفع اختلاف بر نیاییم؛ در حالیکه هر دو بخش داعیه فرهنگی داشته و تعامل باید به عنوان اصل نخست ارتباطات مجموعه ها سرلوحه عمل قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه خواست ما یکپارچه شدن امور کتابخانه های شهر و قرارگیری کتابخانه های شهرداری زیر نظر این اداره کل است، خاطر نشان کرد: معتقدیم با توجه به ماهیت اداره کل کتابخانه های عمومی که به صورت تخصصی به امر توسعه، تجهیز و نگهداری کتابخانه ها می پردازد، توان و امکان نگهداری بهینه از این مراکز برای این اداره بیش از شهرداری فراهم است. از این منظر تلاش خواهیم کرد کتابخانه های متعلق به شهرداری را به صورت متمرکز یا پیوسته به اداره کل کتابخانه ها تحویل دهیم. ایلیات در ادامه از مدیر مالی شهرداری کرج خواست با اتخاذ تدبیری، امکان پرداخت به موقع و بدون تاخیر حق السهم کتابخانه ها را فراهم نماید و پیشنهاد داد: با بررسی بیشتر امکانات، چنان که حق اداره آموزش و پرورش از درآمدها به سرعت پرداخت می شود، نحوه پرداخت سریع سهم کتابخانه ها مشخص شود. معاون فرهنگی، ورزشی شهرداری کرج نیز در این دیدار بر ضرورت اصل تفاهم و تعامل در پیشبرد مشکلات دو دستگاه تاکید کرد و اظهار داشت: نفع شهر و شهروندان مهمترین اصل و ضرورتی است که باید در این بحث ها مورد توجه قرار گیرد؛ چنان که اگر اداره کل امکان بهره برداری بهینه از امکانات شهرداری کرج را دارد نباید با مقاومت در برابر این واگذاری مقاومت منفی به خرج دهیم.
وی گفت: تلاش خواهیم کرد به محض تعیین میزان بدهی شهرداری به اداره کل کتابخانه ها، مبلغ را از طریق تهاتر و واگذاری کتابخانه ها و املاک یا واریز پول، به این دستگاه بازگردانده و تاخیر ایجاد شده در پرداخت مبلغ را جبران نماییم.

ميهمان
پاسخ 4/03/1394 - 10:27 مهدي
با سلام وعرض ادب:بنده از همين الان از نهادهاي نظارتي وامنيتي درخواست ميكنم نسبت به نحوه مصرف مبالغ مذكور وساير مبالغ كه از شهرداريهاي استان اخذ وبه حساب كتابخانه ها واريز شده يا خواهد شد نظارت كاملي داشته باشند تا انشا... هيچگونه اختلاسي صورت نگيرد.بنابر اطلاعات اينجانب فقط شهرداري كرج مبلغ 18 ميليارد تومان بدهي دارد كه بايد پرداخت كند ساير شهرها هم به نسبت بايد مبالغي را پرداخت نمايند.با تشكر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود