5 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 140888

تبلیغات نامتعارف موجب زشتی چهره شهر می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تبلیغات نامتعارف موجب زشتی چهره شهر می شود


مدیر منطقه 5 شهرداری کرج با صدور دستور ویژه به منظور پاکسازی تبلیغات نامتعارف و نازیبایی ها از چهره شهر، تاکید کرد که هرگونه اغتشاشات بصری موجب زشتی چهره شهر می شود و ما در راستای صیانت از حقوق شهروندی به مقابله با آن خواهیم پرداخت.
عباس سعیدی کیا با بیان اینکه وجود تابلوهای غیرمجاز در سطح شهر از جمله مصادیق ایجاد آشفتگی بصری در شهر می باشد که جمع آوری آنها تاثیر بسیاری بر سطح روانی و بصری شهروندان می گذارد، عنوان کرد: بر این اساس، حوزه خدمات شهری منطقه، جمع آوری تابلوهای غیرمجاز را مورد توجه قرار داده و طرحی ضربتی را برای پاکسازی این منطقه از آشفتگی های بصری در دستور کار خود قرار داد. این مدیر با تاکید بر اینکه در این طرح بیش از 20 مورد اخطاریه به صنوف صادر و 120 مورد بنر، تابلوی ال ای دی نئون و فلزی غیر مجاز و ناایمن جمع آوری شد که از این تعداد 20 مورد تابلوی غیر مجاز عمود بر بنا و 100 مورد پوستر و بنر غیر مجاز بوده است، گفت: این طرح از ابتدای سال جاری در این منطقه اجرایی شده است و به واسطه آن تابلوهایی که به صورت موقت توسط برخی از شهروندان در حاشیه معابر اصلی، پیاده روها، بر روی علایم ترافیکی، فضاهای ساختمانی و سایر تجهیزات شهری نصب می شوند و موجب نازیبایی های بصری و سلب حقوق سایر شهروندان می گردند، جمع آوری می شوند. وی اظهار داشت: مدیریت منطقه 5 شهرداری کرج بطور مستمر و با جدیت تمام با هرگونه تبلیغات غیر مجاز و قانون شکنی از سوی متخلفان جهت حفظ حقوق شهروندی برخورد می کند و بر ضرورت ساماندهی تبلیغات شهری در راستای یکسان سازی تبلیغات و ایجاد نظم بصری محیط شهری تاکید فراوان دارد. مدیر منطقه 5 شهرداری کرج عنوان کرد: با توجه به اینکه امروز تبليغات محيطي ابزار قدرتمندي در دست مديران شهري است، باید به این نکته توجه داشت که با در نظر گرفتن نيازهای مردم در جامعه، توسعه کاربردی رسانه ‌های تبليغات محيطی در دستور کار قرار گیرد.
وی در ادامه افزود: مبنای این توسعه توجه به اخلاقيات، فرهنگ و ارزش‌ های اصيل جامعه ايرانی می باشد که با استفاده از فناوری روز و خرد انسانی می توان پاسخگوی بسياری از درخواست ‌های شهروندان در سطح شهر بود. سعیدی کیا در پایان بیان کرد: نخستین گام در اجرای موفق طرح‌های زیباسازی در سطح شهر، بهره‌گیری از بافت و آگاهی یافتن از فرهنگ بومی آن محدوده می باشد و توجه به این مهم می‌تواند زمینه‌ساز دستیابی به الگوهای متعدد و مطلوب برای اجرای طرح‌های زیباسازی در سطح شهر باشد

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود