5 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 140853

احیای هویت باغشهری سرحدآباد موجب کاهش آلودگی هوای فردیس می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 احیای هویت باغشهری سرحدآباد موجب کاهش آلودگی هوای فردیس می شود


مدیر منطقه 10 شهرداری کرج اظهار داشت: احیای هویت باغشهری سرحدآباد که پوشیده از باغات و اراضی کشاورزی است، موجب کاهش آلودگی هوای جنوب کرج و شهرستان فردیس می شود و دستورات لازم به منظور تقویت سیستم آبرسانی به عرصه های فضای سبز این محله نیز صادر شده است.
فرماندار شهرستان فردیس و معاونین وی، مدیران ادارات خدمات رسان و مسئولان منطقه 10 شهرداری کرج صبح امروز در نشست مشترک با امام جماعت و معتمدین محدوده سرحدآباد، پای صحبت ها، دغدغه ها و نقطه نظرات آنان به عنوان پل ارتباطی بین شهروندان و مسئولان نشستند و ضمن استقبال از هر آنچه به جلب رضایت شهروندان منتهی گردد، بر رفع نارسایی ها و کمبودها در حوزه های مختلف تاکید کردند. فرماندار شهرستان فردیس به عنوان نماینده عالی دولت هر یک از مدیران ادارات خدمات رسان اعم از آبفا، توزیع برق، مخابرات، گاز، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتحادیه های صنفی، ثبت اسناد و املاک و... را مکلف به پیگیری مشکلات و دغدغه های شهروندان کرد و از آنان خواست ضمن بررسی دقیق اظهارات ریش سفیدان و معتمدین مردم و رسیدگی ویژه به آنها، گزارشی از آنچه برای جلب رضایت شهروندان در دستور کار قرار می دهند را نیز به دفتر فرماندار ارسال کنند. در این نشست صمیمی که بیش از دو ساعت به طول انجامید و میزبان آن منطقه 10 شهرداری کرج بود، هر یک از معتمدین محله سرحدآباد ضمن تقدیر و تشکر از خدمات و زحمات صادقانه مسئولان دولتی و شهری در مسیر خدمتگزاری به شهروندان، برگزاری چنین جلساتی را نشانگر عزم راسخ مسئولان برای رفع مشکلات جامعه و احترام آنان به ریش سفیدان محلات و معتمدین مردم دانستند و در ادامه به تشریح مواردی که بعضا موجبات آزردگی خاطر شهروندان را فراهم آورده، پرداختند و برای رفع آنها تقاضای مساعدت و بذل توجه از سوی ادارات خدمات رسان را داشتند. مدیر منطقه 10 شهرداری کرج نیز که از ابتدای جلسه پای صحبت های معتمدین نشسته بود، در این نشست حامل خبرهای خوبی برای اهالی و ساکنین سرحدآباد بود و به آنها وعده کرد؛ مدیریت شهری در سال جاری با محوریت «همدلی و همزبانی» که مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی از مردم و مسئولان است، اهتمام ویژه ای برای عمران شهری و آبادانی محلات مختلف این منطقه بویژه سرحدآباد خواهد داشت و این روند تا پایان سال استمرار می یابد.
خبر خوشحال کننده برای اهالی سرحدآباد؛ سال رونق و آبادانی
عباس کمالی روستا از تخصیص بیش از 15 میلیارد ریال به منظور ترمیم و روکش آسفالت معابر اصلی و فرعی، جدولگذاری و پیاده رو سازی در محدوده سرحدآباد (در صورت تحقق بودجه سالانه) خبر داد و اضافه کرد: در بحث توسعه سرانه فضای سبز، مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز، توجه به زیباسازی شهری، مناسب سازی معابر، اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز، رنگ آمیزی دیوارها و دیگر مواردی که از سوی معتمدین مردم مطالبه شد نیز دستورات لازم صادر و به معاونتها و واحدهای زیر مجموعه ابلاغ خواهد شد تا خواست و نظر مردم و نمایندگان آنها (معتمدین) تامین شود. وی با اشاره به هویت باغشهری سرحدآباد که با دارا بودن صدها هکتار باغات و اراضی کشاورزی یکی از ریه های تنفسی شهرستان های کرج و فردیس به شمار می رود، از تلاش ویژه برای احیای نهرهایی که آبرسانی به این عرصه های سبز این محدوده را بر عهده دارند، خبر داد و اذعان داشت: اکنون عملیات خاکبرداری و گشایش مسیر نهرهای مذکور در حال انجام است اما با توجه به بحران کم آبی و ضرورت اصلاح روش های آبیاری، استفاده از لوله گذاری و آبیاری باغات از این طریق مقرون به صرفه تر خواهد بود. این مسئول شهری در پایان از معتمدین محلات تقاضا کرد؛ شهروندان را به پرداخت عوارض شهری و همکاری مطلوب در اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی دعوت کنند تا مدیریت شهری در بستر مناسب تری به ارایه خدمت بپردازد و خواست و نظر مردم را تامین کند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود