19 فروردین 1394
شماره خبر: 139920

بلوار سرباز گمنام ترددهای شهری را در مرکز شهر مدیریت می کند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بلوار سرباز گمنام ترددهای شهری را در مرکز شهر مدیریت می کند


معاون اداری مالی شهرداری کرج،با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی های کلان با هدف تقویت حمل و نقل درون شهری عنوان کرد: فاکتورهای جمعیتی و قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی 14 استان کشور ضرورت اجرای طرح ها عمرانی، ترافیکی در این کلانشهر را دو چندان می کند.
فرج الله ایلیات با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی های جامع شهری در کرج بر مبنای مشخصه هایی که این کلانشهر را از دیگر کلانشهرهای کشور متمایز می کند، گفت: فاکتور جمعیتی، استقرار مراکز صنعتی، کشاورزی، دانشگاهی و... در این کلانشهر موجب افزایش ترددهای شهری و به تبع آن بروز مشکلات ترافیکی شده است که رفع آن نیاز به سیاستگذاری های کلان کارشناسی دارد. وی بیان کرد: آنچه می تواند در رفع مشکلات ترافیکی و ساماندهی این حوزه در کرج تاثیر گذار باشد، تمرکز بر اجرای طرح های ترافیکی با محور احداث زیرگذر، روگذر، اصلاحات هندسی و ایجاد راه های جدید در سطح شهر می باشد. ایلیات با عنوان اینکه برنامه ریزی های جامع شهری در کرج در ابعاد مختلفی از جمله اجتماعی، اقتصادی و کالبدی انجام می شود، افزود: در بعد کالبدی کارشناسان برای مقوله حمل و نقل و کاربری اراضی که ارتباطی تنگاتگ با یکدیگر دارند، برنامه ریزی می کنند.
این معاون در ادامه با تاکید بر ضرورت اقدامات کارشناسی در عرصه ایجاد و ساخت سازه های عمرانی و ترافیکی اظهار داشت: در این برنامه ریزی های کارشناسی، شناخت نقاط بهینه و مثبتی که کارآمدی سازه های شهری را رقم می زند، امری بسیار مهم و حساس است و کارشناسان اجرای طرح های عمران شهری باید به انجام فعالیت هایی معطوف شوند که ضمن رفع مشکلات شهری بویژه در بخش حمل و نقل ترافیکی، زمینه را رای رفاه رندگی مطلوب تر شهروندی فراهم کند.
ساماندهی ارتباطی رهاورد اجرای پروژه سرباز گمنام است
معاون اداری و مالی شهرداری کرج، ایجاد نظم ارتباطی میان عملکرد حمل و نقل درون و برون شهری و یا ترابری شهری را مهم خواند و با اشاره به مجموعه اقدمات صورت گرفته در حوزه حمل ونقل شهری خاطر نشان کرد: یکی از موارد سرمایه گذاری درایجاد تاسیسات حمل و نقل شهری، برنامه ریزی ترافیک است که به عنوان یکی از برنامه ریزی های شهری محسوب می شود و شهرداری نیز به عنوان متولی ایجاد و نگهداری تاسیسات و سازه های ترافیکی است. مدیر سابق منطقه 10 شهرداری کرج در بخش دیگری از سخناش با اشاره به پروژه احداث بلوار ماهان در محدوده منطقه 7 شهرداری کرج، ایجاد چنین ساختاری را از سیاستهای مهم حوزه حمل و نقل خواند و افزود: اجرای این طرح توسعه ای نقش بسزایی در کنترل و نظم دهی به ترافیک شهر بویژه در محدوده های خیابان داریوش، بلوار آزادی و معابر رجایی شهر ایفا می کند. به گفته ایلیات، مجموعه مديريت شهری بر ضرورت دستيابي به توسعه عمرانی در همه عرصه های شهری به عنوان يک هدف مهم معتقد بوده و در راستاي دستيابي به آن نیز سياست گذاري هاي متعددي را انجام داده است که از جمله آن تمرکز بر اهداف، مسئول قرار دادن مديران و کارکنان به منظور دستيابي به اهداف از پيش تعيين شده و اتخاذ رويکرد مبتني بر عقلانيت و انجام امور به نفع مردم بوده است. وی در پایان گفت: اجراي سياست هاي موثری براي فرهنگسازي، ارتقای شاخص هاي اقتصادي، عمراني، زيرساختي و مديريتي با هدف افزايش ميزان اثربخشي عملکرد شهرداري و جلب حداکثري رضايتمندي مردم از اقدامات شهرداري کرج در یکسال گذشته بوده که نقش موثري در عرضه خدمات خرد و کلان به شهر و شهروندان داشته است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود