17 دی 1393
شماره خبر: 135139

قطع درختان برای ساخت پارکینگ طبقاتی

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

قطع درختان برای ساخت پارکینگ طبقاتی


در حالی که قطع درختان زنده جرم محسوب می شود، این بار در منطقه گوهردشت کرج برخی از شهروندان بی اعتنا به قانون درختان زنده را سر بُریدند.
ساعتی قبل طی تماس یکی از شهروندان مطلع شدیم در خیابان دوم شرقی گوهردشت روز گذشته تعداد زیادی از درختان زنده به وسیله اره برقی قطع کرده است. یکی از شهروندان ساکن در خیابان دوم شرقی گوهردشت که ساختمان محل کارش مشرف به ساختمانی است که درختان در آن قطع شده اند، می گوید: شنیده ها حاکی از آن است که مالک قصد ساختن پارکینگ طبقاتی را دارد. این شهروند که خود را کمالی می نامد، اظهار می دارد: روز گذشته صدای اره برقی به گوش می رسید، از پنجره به بیرون نگاه کردم و متوجه شدم که کارگران به وسیله اره برقی در حال قطع درختان هستند. سر و صدای ناشی از بریدن درختان به وسیله اره برقی بسیاری از شهروندان را بر آن داشته بود که این کار قانونی است و مالک ساختمان مجوز قطع اشجار را از سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج گرفته است. این شهروند اضافه می کند: با تماسی که با سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج داشتم متوجه شدم این کار غیر قانونی است. زمانی نگذشت که ماموران خود را به محل حادثه رساندند ولی تعداد زیادی از درختان بُریده شده بودند و در حال حاضر چهار درخت سالم مانده است. عباس زارع مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج اظهار می دارد: قطع درختان در منطقه گوهردشت بدون مجوز و غیرقانونی بوده است. زارع در ادامه با اشاره به اینکه حدودا ۳۰ درخت بالای ۳۰ سال توسط مالک شخصی ساختمان بُریده شده است، می گوید: برخی از درختان را شبانه قطع کرده اند و برخی دیگر را صبح روز گذشته به وسیله اره برقی قطع کرده اند. این مسئول یاد آور می شود: سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج به عنوان شاکی به جد پیگیر رسیدگی به این تخلف است.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج با اعلام این خبر که قاضی کشیک حکم جلب فرد متخلف را صادر کرده است، بیان می کند: از شواهد امر پیداست که تخریب این ملک نیز غیر قانونی بوده است. زارع در پایان می افزاید: تنه برخی از درختان در محوطه مدفون شده است، و به همین منظور کارشناسان قضایی در حال پیگیری هستند. باید منتظر رای دادگاه بود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود