16 آذر 1393
شماره خبر: 133174

حمایت از قهرمانان ورزشی از ژست تبلیغاتی به وظیفه قانونی مسئولان تبدیل شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

حمایت از قهرمانان ورزشی از ژست تبلیغاتی به وظیفه قانونی مسئولان تبدیل شود


عضو کمیته سلامت شورای شهر کرج گفت: حمایت از قهرمانان ورزشی از ژست تبلیغاتی به وظیفه قانونی مسئولان تبدیل شود.
فاطمه آجرلو با اشاره به مناسب 16 آذر (روز دانشجو)، این روز را به تمامی دانشجویان و دانش پژوهان، اساتید و کادر علمی دانشگاه ها تبریک گفت و اظهار داشت: دانشجویان مظهر عدالت خواهی و آرمان گرایی هستند و تشکلهای دانشجویی در صحنه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی همواره کانون اثر بوده و در پیشرفت و ترقی جامعه اسلامی نقش آفرینی کرده اند. وی افزود: هنوز جای خالی دانشجویانی که با اعلام فرمان جهاد از سوی امام راحل، کلاس های درس را به مقصد خط مقدم جبهه ترک گفته و در مسیر اعتلای ارزش های انقلابی جان شیرین خود را هدیه کردند، در فضای دانشگاهی احساس می شود و دیگران نیز باید آنان را الگوی تمام عیار خویش قرار دهند. این مسئول عنوان کرد: در شرایط کنونی که کشور اسلامی در حال گذر از گردنه های سخت تحریم و فشارهای اقتصادی است، مراکز علمی و دانشگاهی با تولید علم و اندیشه و تلاش برای تجاری سازی طرح های پژوهانه می توانند در تحقق "اقتصاد مقاومتی" مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی نقش بسزایی ایفا و با بومی سازی الگوهای جهانی، کشور را از حیث نیاز به بیگانگان خودکفا کنند. عضو پارلمان شهری کرج در بخش دیگری از سخنانش به افتخار آفرینی فرزندان ایران کوچک در مسابقات آسیایی چین و کره جنوبی اشاره کرد و با انتقاد از اینکه اراده خوبی برای توجه به مشکلات و مطالبات قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی وجود ندارد، گفت: متاسفانه نگاه برخی به قهرمانان ورزشی تنها از زاویه تبلیغاتی است و آنان تصور می کنند که مشکلات این قشر با اهدای چند سکه و لوح تقدیر رفع می شود حال آنکه مسئولان باید از لحظه آغاز تمرینات سخت و فشرده تا لحظه مدال آوری در کنار نخبگان ورزشی باشند و به نیازهای آنان رسیدگی کنند. آجرلو با بیان اینکه کرج در دهه های گذشته در بحث قهرمان پروری بویژه در رشته های پرورش اندام و بدنسازی، تکواندو، کشتی، والیبال، ورزش های رزمی و... زبانزد بوده است، توقف این روند را در رفتار بی تفاوت مسئولان مربوطه واکاوی کرد و یادآور شد: اکنون بسیاری از استعدادهای ورزشی کرج به دلیل فقر امکانات و عدم وجود حمایت لازم، برای تیم های ورزشی دیگر شهرهای کشور افتخار آفرینی می کنند و برغم میل باطنی خویش، سرزمین مادری را به مقصد سرزمین غربت ترک کرده اند. عضو کمیسیون عمران شورای شهر کرج در ادامه خواستار چاره اندیشی اساسی برای حمایت مادی و معنوی از قهرمانان ورزشی بویژه در مباحث اشتغال، مسکن، ادامه تحصیل و پوشش حمایتی بیمه تامین اجتماعی شد و بر راه اندازی پایگاه های استعدادیابی ورزشی در مناطق 12 گانه این کلانشهر تاکید کرد.
آجرلو از معاونت و سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری کرج خواست با تشکیل بانک جامع اطلاعاتی قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی ایران کوچک، زمینه برگزاری نشست های مشترک با حضور آنان به منظور احصای مشکلات حرفه ای ورزشکاران و ارایه راهکارهای کارآمد جهت رفع آنها را فراهم کنند تا اعتبارات اختصاص از سوی مدیریت شهری به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده در مجاری لازم قرار گیرد. شاهین ایزدیار، قهرمان کرجی شنای جهان به دلیل عدم وجود حمایت ها و امکانات لازم، در مشهد به تمرین و مسابقه می پردازد وی، همچنین توجه به تقویت و توسعه ورزشهای همگانی و ورزش صبحگاهی در پارکها و بوستان های سطح شهر را از دیگر رسالت های مدیریت شهری برشمرد و احداث پارک بانوان، جاده سلامت، نصب ست تندرستی بدنسازی و برگزاری همایش های پیاده روی خانوادگی را گزینه های مناسبی برای تحقق این مهم ارزیابی کرد. به اعتقاد این مسئول، کرج از پتانسیلها و قابلیتهای لازم برای تبدیل به قطب ورزشی ایران برخوردار است و در این مسیر، نیاز به حمایت و عزم راسخ مسئولان بیش از پیش احساس می شود.
آجرلو در پایان به مهدی اسحاقی و کیمیا علیزاده که اخیرا در مسابقات جهانی چین موفق به کسب مدال طلا در رشته تکواندو شده اند، تبریک گفت و همچنین توفیق روزافزون تمامی قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی کرج را از درگاه احدیت خواستار شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود