11 آذر 1393
شماره خبر: 132901

کیفی گرایی مبنای انجام امور شهری در کرج است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

کیفی گرایی مبنای انجام امور شهری در کرج است


شهردار کرج، کیفی گرایی را مبنای انجام امور شهری در این کلانشهر از سوی شهرداری دانست و گفت: تحقق این مهم در کنار توجه به کمیت گرایی می تواند راه را برای رسیدن به اهداف کلان در این کلانشهر هموار کند.
علی ترکاشوند با بیان اینکه شهرداری انجام امور مختلفی را در شهر اعم از عمرانی، زیربنایی، فرهنگی، اقتصادی و... عهده دار است، اظهار داشت: توجه به مسائل کیفی و کمی در اجرای پروژه ها و طرح های متنوع که شهر بر محور آن ارتقاء می یابد، بسیار حائز اهمیت است. وی با تاکید بر لزوم توجه به کیفیت همراه با سرعت در اجرای پروژه های عمرانی شهرداری افزود: تحقق این مهم که بر مبنای رسیدن به مولفه شهروند مداری صورت می گیرد، نقش بسزایی در خدمات رسانی هرچه بهتر به شهروندان دارد، شهرداری کرج نیز با هدف رسیدن به استانداردهای مطلوب در امر خدمت رسانی بر لحاظ کردن مسائل کیفی و کمی در اجرای طرح ها و برنامه ها تاکید دارد. ترکاشوند، وجود متخصصان مسائل شهري و مهندسین عمران در معاونت هاي عمراني، شهرسازی را به منظور اجرای کیفی طرح های شهری مهم دانست و عنوان کرد: بی شک انتظار شهرداري کرج از اين حوزه نسبت به حوزه هاي ديگر جهت آباداني شهر مبتنی بر اصول، قواعد و استانداردهای کیفی سازی بسیار بالاست، بنابراین توجه به سیاست های شهرداری در این زمینه بسیار مهم و کارساز است و می تواند زمینه را برای تحول عمرانی در شهر مهیا کند. این مسئول با اشاره به تاکید مجموعه شهرداری درخصوص ضرورت نظام مند کردن قراردادها در این مجموعه گفت: ضابطه مند بودن روند قراردادها ضمن ایجاد فضای کاری مطلوب بین شهرداری و پیمانکاران می تواند در جذب مولفه های اجرایی که کیفیت اولویت آن است، موثر باشد.
ضرورت اجرای پروژه های تحول آفرین
شهردار کرج با تاکید بر ضرورت اجرای پروژه های تحول آفرین در شهر یادآور شد: اجرای پروژه ها و طرح هایی بر مبنای تحول آفرینی همه عرصه های شهری را پویا و متحول می کند که توسعه و گسترش امور اقتصاد شهری نمونه ای از آن است. ترکاشوند، روند اجرای پروژه های عمرانی در شهر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در اجرای طرح ها علاوه بر سرعت و کمیت باید شاهد افزایش کیفیت نیز باشیم که در این میان نظارت بر روند اجرایی پروژه ها از مهم ترین اقدامات شهرداری است. وی، گفت: با توجه به اینکه پروژه عمرانی جزء لاینفک شهر است که به مرور زمان، در هویت شهر در می آمیزد، بنابراین در فرصت مطالعه و طراحی نباید تنها به کارکرد عمرانی پروژه‌ها توجه داشت بلکه باید جایگاه پروژه را به عنوان یک سازه اجتماعی که همواره در معرض دید مردم است نیز در نظر گرفت. ترکاشوند افزود: هم اکنون آنچه برای مدیران شهری اهمیت دارد علاوه بر اجرای پروژه های عمرانی در حداقل زمان با بیشترین کیفیت، رعایت مسائل زیباسازی بر مبنای خلاقیت و ابتکار در محیط شهری است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود