10 آذر 1393
شماره خبر: 132830

انجمن "اهسا" از رئیس کمیته سلامت شورای شهر کرج تقدیر کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

انجمن "اهسا" از رئیس کمیته سلامت شورای شهر کرج تقدیر کرد


همزمان با روز جهانی ایدز، انجمن همیاران سلامت پرور البرز (اهسا) ضمن برگزاری همایشی از کسانی که در افزایش سطح سلامت و آگاهی شهروندان نسبت به مباحث مرتبط با این حوزه حمایت داشته اند، تقدیر کرد که از این جمله رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر کرج بود.
همایش روز جهانی ایدز روز گذشته در سالن استاد سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور تعدادی از فعالان عرصه سلامت و مسئولان شهری و استانی برگزار شد.
در این همایش سخنرانان به طرح مباحث و مسائلی در خصوص یکی از بیماری های خاموش جوامع امروزی پرداخته و عدم اطلاع رسانی کافی درباره بیماری خطرناکی چون ایدز را از مشکلات کشور عنوان کردند که علاوه بر ایجاد ناامیدی در مبتلایان، موجب انتقال بیماری به دیگر افراد نیز خواهد شد. از جمله علل انتقال بیماری در این همایش، تزریق با سرنگ مشترک توسط معتادان، انتقال از مادر به فرزند، رفتارهای پرخطر جنسی، پیوند اعضا و استفاده از فراورده های خونی آلوده عنوان شد که بر اساس آن بسیاری از عوامل دیگر نظیر بزاق، عرق، اشک چشم، ادرار، مدفوع یا رفتارهای عادی زندگی موجب انتقال ایدز نخواهند شد. همچنین میزان انتقال بیماری از مادر به نوزاد برای کسانی که اقدام به پیشگیری از انتقال ایدز به جنین نکرده اند 26 درصد اعلام و گفته شد که در صورت پیشرفته بودن بیماری در بدن مادر، این میزان به بیش از 50 درصد افزایش پیدا می کند. انجمن "اهسا" انجمنی با محوریت همیاری در ایجاد و توسعه سلامت منطقه است که با توجه به چالش های روزافزون حاصل از ناهنجاری های اجتماعی، کاهش سن اعتیاد، خودکشی، رفتارهای پرخطر جنسی و نظایر این معضلات اجتماعی که تهدید کننده سلامت روح و جسم جامعه است، تشکیل شده و به بیماران مبتلا به ایدز خدمات ارائه می دهد. شهروندان برای اطلاع از فعالیت های این انجمن می توانند به نشانی کرج، خیابان دانشکده، کوچه مهر، جنب دبیرستان آژادی، پلاک 218، طبقه دوم مراجعه کرده یا با شماره تلفکس 32403095 تماس بگیرند. پایگاه اطلاع رسانی این انجمن نیز به نشانی www.ehsacharity.ir است که شهروندان می توانند با مراجعه به این پایگاه، اطلاعات مورد نیاز خود را درباره فعالیت های انجمن به دست آورند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود