8 مهر 1391
شماره خبر: 12309

جهت دهی برنامه های زیباسازی در مسیر ساماندهی بافت های بصری است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

جهت دهی برنامه های زیباسازی در مسیر ساماندهی بافت های بصری است

سپیدار آنلاین: مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج با اشاره به تدوین برنامه ها و طرح های زیباسازی در سطح شهر، تاکید کرد: سمت و سوی برنامه های زیبا سازی در مسیر ساماندهی بافت های بصری است.
حسین صدرایی با اشاره به برخی مفاهیم و الفاظ پر مفهوم و پيچيده شهری از جمله شهر، شهروند، سيما و منظر شهري و ريخت شناسي شهر اظهارداشت: در سازمان زیباسازی تلاش می شود ارتباط معقول و ظریفی بین مفاهیم عنوان شده و اهداف این سازمان برقرار شود. وی، مفهوم هويت شهر را از مفاهیم مهم در حوزه شهری ذکر کرد و با بیان اینکه، این مفهوم در ایجاد ساز و کارهای مدیریتی همه سازمانها و نهادهای اجرایی موثر و کارآمد است، گفت: سازمان زیباسازی نیز به منظور اجرای طرح های کارآمد در حوزه زیباسازی بر مفهوم هویت شهری و تطبیق آن با اجرای طرح ها تاکید دارد. این مسئول، افزود: ارتقاء خدمات شهری به شهروندان در ابعاد مختلف و از طریق حوزه های متفاوتی صورت می گیرد که زیباسازی محیط های بصری شهر نیز جزئی از این خدمات شهری محسوب می شوند که با توجه به اینکه به طور مستقیم در دید شهروندان قرار دارند، بسیار مهم متلقی می شوند.
صدرایی با تاکید بر رعایت نکات اجتماعي و فرهنگي در اجرای طرح های زیباسازی بیان کرد: بر این اساس این مهم در طراحي های شهري به نحو موثری لحاظ می شود.
ضرورت رفع نابسامانی و آشفتگی منظر شهری
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج با تاکید بر ضرورت رفع نابسامانی و آشفتگی منظر شهری، بر ارائه راهکارهای مهم و کارآمد در این خصوص تاکید کرد. صدرایی ارائه طرح های نوین زیباسازی را عامل مهمی در رفع این معضل بصری دانست و افزود: نابساماني و آشفتگي منظر شهري نتيجه نارسايي هاي موجود در روابط عوامل موثر بر شهر در ابعاد و لايه هاي مختلف آن می باشد که باید با ارائه نظرات مفید و اثر بخش آن را رفع کرد. صدرایی با اشاره به تاثيرات قابل توجهي که طرح های زیباسازی بر روحيات و رفتارهاي شهروندان می گذارد، بیان کرد: عدم توجه کارشناسی به این حوزه و ورود غیر کارشناسی به اجرای طرح های زیباسازی سبب تنزل كيفيت محيطي در ديدگاه شهروندان می شود. وی اظهارداشت: این موضوع باعث نارضايتي شهروندان نسبت به شهر و محیط پیرامونی می شود. صدرایی، تاکید کرد: عدم تناسب طرح های اجرایی در زمینه زیباسازی شهر را كانون تجلي انواع ناسازي ها و نابساماني ها در زمينه منظر شهري می کند.



منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود