27 آذر 1392
شماره خبر: 112188

مسیر ورود به شهرداری باز می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مسیر ورود به شهرداری باز می شود


نشست شهردار کرج با اصحاب رسانه دقایقی پیش آغاز شد و طی آن شهردار این کلانشهر از حذف گیت های ورودی در ساختمان مرکزی شهرداری کرج که موجبات گلایه و اعتراض شهروندان و اصحاب رسانه را فراهم آورده بود، خبر داد.
علی ترکاشوند در این نشست در پاسخ به سئوال عبادی خبرنگار پیشکسوت روزنامه سیاست روز که نصب این گیت ها را خارج از شأن و نازیبنده برای شهرداری و شهروندان عنوان کرده بود، گفت: تصمیم برای نصب گیت ها در دوره گذشته اتخاذ شده بود، که با تدبیر و برنامه ریزی مناسب، موانع ورودی به ساختمان مرکز رفع خواهد شد. ترکاشوند در این نشست به اقدامات 80 روزه حضور خود در شهرداری کرج اشاره و از این ایام به عنوان روزهای خدمت یاد کرد. وی با بیان اینکه گشودن گره از مشکل شهروندان نعمت است و ما از نعمت خسته نخواهیم شد، بر ضرورت برگزاری نشست مشترک با اصحاب رسانه تاکید کرد و ادامه داد: طی مدت حضور در شهرداری اقدامات ارزشمندی از سوی معاونت های مختلف در حوزه های عمران، حمل و نقل و ترافیک، فرهنگ و ورزش صورت گرفته که این اخبار از طریق سفیران اطلاع رسانی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
خط قرمز شهردار بر تمجیدهای متملقانه
شهردار کرج انعکاس صحیح اخبار و ارائه اطلاعات واقعی و شفاف به شهروندان را بسیار حائز اهمیت ذکر و تاکید کرد: دنبال تقدیر و تمجید برای انجام وظایف مان نیستیم. ترکاشوند بر اهمیت انتقاد برای اصلاح امور تاکید و خاطرنشان کرد: انتقاد و تذکر دادن به افراد امری مقدس بوده و در آیاتی از قرآن کریم نیز به ضرورت تذکر برای خارج نشدن افراد از مسیر صحیح اشاره شده است. شهردار کرج افزود: باید مرز انتقاد و تخریب تعیین شده و این دو فضا از هم تمیز داده شوند. وی مجموع وظایف محوله بر دوش شهرداری کرج را بیش از 200 نوع وظیفه خواند و سیستم درآمد - هزینه ای برای حدود 1400 شهرداری کشور را عاملی برای شدت فعالیت این نهادها ارزیابی کرد. ترکاشوند با اشاره به اینکه مسئولیت حفظ اموال و دارایی های مردم به عهده ما است، خطاب به اصحاب رسانه ادامه داد: ما را از انتقادات خود که باعث کمال فعالیت های مان می شود، محروم نکنید.
کرج نیازمند 51 تقاطع
وی در پاسخ سوال دیگر روزنامه سیاست روز مبنی بر احداث 51 تقاطع غیرهمسطح نیز چنین توضیح داد: طبق مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک 51 تقاطع برای شهر کرج و محدوده آن لازم است که این تقاطعات اولویت بندی شده. شهردار منابع درآمدی احداث این تقاطعات که طبق مصوبه شورای ترافیک شهرستان لازم به احداث است را متعدد عنوان کرد و بیان داشت: پایه اعتبار پیش بینی شده برای تقاطعات مذکور از 15 تا 90 میلیارد تومان است که این اعتبارات از محل مشارکت با بخش خصوصی و حرکت به سوی ایجاد درآمدهای پایدار محقق خواهد شد.
املاک شهرداری احصا می شود

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود