6 مرداد 1392
شماره خبر: 41823

تحویل قطعی جهان نما به شهرداری کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

تحویل قطعی جهان نما به شهرداری کرج


با تحویل قطعی و رسمی مدیریت پارک جهان نما به سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج، علاوه بر بهسازی این منطقه و ایجاد طراوت و سبزی در آن، شهروندان پس از سالها به حق خود که استفاده از این فضاست، می رسند.
پارک جهان نمای کرج که قدمتش به نیم قرن می رسد در زمینی به مساحت هزار و 400 هکتار و در حد فاصل اتوبان تهران – کرج و بزرگراه شهید همت واقع شده است. قسمتهای مختلف این پارک ائم از دریاچه، فضای سبز، آلاچیقها، فضاهای تفریحی و ... پس از تحویل موقت به شهرداری و سازمان پارکها بهسازی و بازسازی شد و قرار است که در آینده با اجرای فازهای بعدی عملیات بهسازی و بازسازی یکی اززیباترین پارکهای کشور شود. آنگونه که تاریخ برای این پارک روایت کرده است، جهان نمای کرج از بزرگان و نامداران کشورهای جهان قول گرفته بود که در سفرهایشان به این پارک به یادگار درختی بکارند تا حکایتی باشد برای آیندگان.
جهان نما ریه تنفسی کرج است
در دنیای امروز کرج که جمعیت بیش از دومیلیونی را در خود سکنی داده و زمین و آسمانش را دود و صدای ماشین گرفته است، وجود پارکی سر سبز به نام و وسعت پارک جهان نما نعمتی بزرگی است، در واقع پس از تحویل این پارک به سازمان پارکها، انواع گلها و گیاهان نادر در این پارک کاشته شده تا ویترینی از نمونه های فضای سبز در این مکان بسیار زیبا وجود داشته باشد. وجود درختان جوان و کهنسال پارک زمینه را برای نماد گردشگری طبیعی و تاریخی مهیا کرده است و هم اکنون که روز به روز از شاداب تر شدن جهان نما می گذرد، شهروندان زیادی جذب این مکان تفریحی و گردشگری می شوند و از امکانات آن استفاده می کنند در واقع این پارک در روز طبیعت به یکی ازمناسب ترین مکانها برای تفریح خانواده ها تبدیل شده است. در قانون برنامه پنجم توسعه آمده است که باید مدیریت پارک جهان نما با شهرداری کرج باشد که هم اکنون این مهم محقق شده و جهان نما در اختیار سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج است.
تحویل قطعی مدیریت پارک جهان نما به سازمان پارکها
در این زمینه مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج از تحویل قطعی مدیریت پارک جهان نما به شهرداری و این سازمان خبر داد و گفت: این مهم در دفترخانه به صورت رستمی به ثبت رسید.
عباس زارع اظهار داشت: پارک جهان نما یکی از عرصه های فضای سبز کرج است که طی سالیان گذشته در مدیریت شهرداری کرج نبود و به دلیل بی توجهی، درختان و فضای سبز آن دچار خسارتهای شدیدی شدند. وی افزود: طی دو سال گذشته سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج، طی برگزاری جلسات مختلف با ارگانها و سازمانهای ذیربط از جمله اداره کل منابع طبیعی استان البرز، موفق به احیای پارک

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود