28 آبان 1395
شماره خبر: 169994

تداوم حرکت پرشتاب توسعه استان ها با دورجدید سفرهای خادمان ملت

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

تداوم حرکت پرشتاب توسعه استان ها با دورجدید سفرهای خادمان ملت


دور نخست سفرهای استانی رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید که با هدف رصد میدانی مشکلات کشور، رشد و توسعه استان ها و ارتباط بیشتر مردم با دولت صورت می گرفت، گرچه در البرز پایان یافت اما رئیس جمهوری در کرج این نوید را داد که این حرکت با دور جدید سفرها تداوم خواهد یافت.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در جریان سفر یک روزه خود به استان البرز اعلام کرد که دور جدید سفر به استان ها از استان خوزستان آغاز شده و با شکل جدید ادامه خواهد یافت.
دور نخست سفرهای رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان های کشور از یازدهم دی ماه سال 92 از استان خوزستان آغاز و 26 آبان 95 در استان البرز به پایان رسید و رئیس جمهوری در کرج اعلام کرد که سفر روز یکشنبه هفته گذشته به استان خوزستان در حقیقت آغاز دور جدید این سفرها به شیوه ای دیگر است. در سفری که دکتر روحانی به خوزستان داشت و وزیران کشور، راه و شهرسازی، نفت و نیرو وی را همراهی می کردند از سه طرح توسعه در میدان های نفتی در غرب کارون، طرح آبرسانی به هفت شهر و 50 روستا در استان، مرکز CTC راه آهن تهران- اهواز و پایانه مرزی شلمچه افتتاح و بهره برداری شد.
همچنین طرح های آزادگان شمالی، یاران شمالی و یادآوران در خوزستان با حضور رئیس جمهوری در میدان یادآوران به صورت رسمی به بهره برداری رسید. با افتتاح این طرح ها تولید در میدان های غرب کارون به 300 هزار بشکه نفت خام در روز رسید. در طرح آزادگان شمالی روزانه 85 هزار بشکه نفت خام، در یاران شمالی روزانه 35 هزار بشکه نفت خام و در مرحله نخست طرح یادآوران نیز روزانه 135 هزار بشکه نفت خام تولید می شود که در مجموع 255 هزار بشکه در روز است؛پیش از این تولید در میدان آزادگان جنوبی 45 هزار بشکه نفت بود. دور جدید سفرهای استانی رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید برای پایش تحقق پروژه ها و فعالیت های اقتصادی است که در سفرهای دور نخست آغاز شده است. محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری نیز در این باره گفت: استان البرز به عنوان آخرین مقصد سفر کاروان تدبیر و امید در مرحله نخست سفرها است و پس از اتمام این سفر مدل جدیدی را در دور دوم سفرها آغاز می کنیم. وی خاطرنشان کرد: سفرهای دور دوم سفرهای پایش فعالیت های اقتصادی دولت خواهد بود که رئیس جمهوری این فعالیت ها را مورد توجه قرار خواهند داد. سفرهای رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان های کشور اهتمام دولت به آبادانی و حل مشکلات سراسر ایران را نشان داد و این تدبیر توانست امید را در دل مردم در جای جای ایران اسلامی گسترش دهد و تداوم آن نیز در حقیقت نشان از پیگیری جدی دولت برای رفع مشکلات از استان های کشور است. با نگاهی گذرا به 33 سفر دور اول رئیس جمهوری به استان ها می توان دریافت که دولت بیش از هر هدف دیگری در تلاش است تا بارقه امید را هرچه بیشتر در دل مردم ایجاد کند و با رصد کامل مشکلات قبل از شروع سفر به استان ها و تبادل نظر با استانداران، درصدد رفع آنها برآید. سفرهای دور اول روحانی به استانهای کشور وجه تمایز دیگری نیز داشت و آن هم راه اندازی سامانه ارتباطات مردمی ریاست جمهوری بود که بیش از هرچیز درجهت تکریم اقشار مختلف صورت گرفت تا در این سفرها هرچه بیشتر کرامت مردم حفظ شد. با نگاهی به البرز که آخرین مقصد سفرهای دور نخست رئیس جمهوری و بررسی نشست های مختلف کابینه دولت به شهرستان های آن بود، می توان به این نکته دست یافت که حضور میدانی وزیران در تمام شهرستان های این استان حاکی از آن است که دولت در رصد مشکلات شهرستان های استان ها نیز نگاه عدالت محور دارد.
در سفر استانی رئیس جمهوری به البرز وزیران ورزش و جوانان، صنعت و معدن، اطلاعات، معاون حقوقی رئیس جمهوری، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر ارتباطات و فناوری در شهرستان های این استان حضور یافتند که این تدبیر حاکی ازآن بود که رسیدگی به مناطق محروم و دور افتاده از دید اعضای کابینه دولت پنهان نمی ماند. با وعده رئیس جمهوری در خصوص دور جدید سفرهای استانی، امید در دل ها محکم تر شده و این نوید را می دهد که حرکت پرشتاب رشد و توسعه استان های کشور با اهتمام دولت همچنان ادامه خواهد داشت

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود