19 مرداد 1393
شماره خبر: 127107

سرانجام تیترها به واقعیت پیوست

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

سرانجام تیترها به واقعیت پیوست


سرانجام مطالبه دیرین اهالی رسانه استان البرز به بار نشست و نخستین جشنواره مطبوعات و اهالی رسانه با همه اما و اگرهایش برگزار شد و با معرفی برگزیدگان به کار خود به پایان داد.
برگزاری جشنواره مطبوعات و خبرگزاریها از آن دسته مطالبات دیرین اهالی رسانه البرز است که از بدو تاسیس این استان مطرح شده بود و هر بار وعده ها و قولی هایی مبنی بر برگزاری چنین جشنواره ای به گوش می رسید تا آنجا که سال گذشته حتی کار به ارسال آثار هم رسید اما خبری از جشنواره نشد. تا اینکه در سال جدید با شکسته شدن طلسم چند ساله مقدمات برگزاری نخستین جشنواره برگزیدگان مطبوعات و اهالی رسانه البرز به همت جمعی از اهالی رسانه و مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز و حمایت تنی چند از مسئولان چیده شد و سرانجام با ارسال آثار خبرنگاران و داوری توسط کارشناسان و استادان باسابقه روزنامه نگاری در مرکز مطالعات و پژوهشهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این جشنواره برگزار شد. شامگاه گذشته نخستین جشنواره مطبوعات واهالی رسانه البرز به ایستگاه آخر رسید و با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد. سید موسی حسینی کاشانی در این آیین که در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در کرج برگزار شد، با اشاره به پیشنهاد اولیه برگزاری این جشنواره از سوی اهالی رسانه اظهار داشت: برگزاری این جشنواره مطالبه دیرین و به حق اهالی رسانه از بدو تاسیس استان البرز بود و امروز شاهد آن هستیم که تیترها به واقعیت پیوست. وی باقدردانی از اصحاب رسانه البرز گفت: شرکت 155 نفر از اهالی رسانه استان در این جشنواره نویدی برای اداره کل فرهنگ و ارشاد و خود اهالی رسانه است که با پتانسیلی قوی به روزهای آینده امید داشته باشیم. حسینی کاشانی تمامی شرکت کنندگان در این جشنواره را برنده خواند و افزود: زیرا خود را در معرض داوری و قضاوت قرار دادند. در این جشنواره شرکت کنندگانی از 9 تا 80 ساله شرکت کردند که این نشان دهنده زنده بودن روح امید در استان البرز است. این مسئول با اشاره به نکاتی در خصوص جشنواره گفت: برخی دوستان انتقاداتی به جشنواره داشتند. نقدهای موشکافانه ای که موجب ارتقای کیفی جشنواره در سالهای آینده خواهد شد و پاره ای آز آنها نیز در همین جشنواره لحاظ شد. ما از نقد سازنده استقبال می کنیم و بر همین اساس از 20 نفر از منتقدانی که جشنواره را نقد کردند یا پیشنهاداتی ارائه دادند در همین جشنواره قدردانی می شود تا فرهنگ نقدپذیری در استان ترویج شود که در پیشبرد کارها بسیار موثر است.
پیشنهادات اهالی رسانه عامل بهبود کیفی جشنواره در سالهای آتی می شود
حسینی کاشانی افزود: بعضی قسمتهای جشنواره از جمله برگزاری آزمون بین برگزیدگان در روز اختتامیه ابتکاری بود و می توانید با پیشنهادات خود ما را در بهبود کیفی جشنواره در سالهای آتی یاری کنید. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از مشارکت اهالی رسانه، وزارتخانه، استانداری، خانه مطبوعات، شورای شهر و نمایندگان در برگزاری نخستبن جشنواره برگزیدگان مطبوعات و اهالی رسانه البرز قدردانی کرد و اظهار داشت: این حمایتها در کنار نقدهای سازنده، موجی از همگرایی را در استان به وجود آورد و امیدواریم که ادامه داشته باشد. این مسئول درباره داوری آثار شرکت کنندگان تصریح کرد: تمام آثار شرکت کنندگان توسط چهار نفر از استادان برجسته روزنامه نگاری در مرکز مطالعات و پژوهش های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داوری شد و اداره کل ارشاد استان هیچ دخل و تصرفی در داوری اثار نداشت. وی در پایان گفت: ما با شعار تدبیر گام برمی داریم تا امید را در دلها زنده نگاه داریم، حرکت می کنیم. روزنامه ها مانند کمک فنر اتومبیل ناهنجاری های جامعه را به شیوه ای نرم به مسئولان منتقل می کنند همایون حسینیان روزنامه نگار قدیمی و طنزپرداز البرزی نیز در بخشی از آیین اختتامیه، فعالیت نویسندگان و هنرمندان را مانند کمک فنر خودرو توصیف کرد و اظهار داشت: همانگونه که کمک فنر برای آغاز حرکت نرم و آهسته خودرو نقش کمکی دارد روزنامه ها نیز ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی را به صورت نرم شده از بالا به پایین انتقال می دهند. وی گفت: دوستان در استان باید این را مدنظر داشته و مطمئن باشند که آسیبها و ناهنجاری های اجتماعی توسط روزنامه نگاران و خبرنگاران به شیوه نرم منتقل می شود. حسینیان یادآور شد: با توجه به اینکه از رسانه ها به عنوا رکن چهارم دموکراسی یاد می شود باید از ظرفیت و پتانسیل آنها به خوبی استفاده کرد. وی در پایان شعر طنزی را برای حاضران قرائت کرد.در این مراسم از خبرنگاران فقید البرز احمد آرمون و شیما خاکدامن یاد شد. دو تن از هنرجویان هنرستان هنرهای زیبای البرز در بخشی از آیین اختتامیه هنرنمایی کرده و موسیقی نواختند.
حاشیه ها
*دکور سن محل برگزاری مراسم اختتامیه با ابزاری قدیمی مانند یک دستگاه ماشین تایپ، یک دستکاه رادیو و دو صندلی چیده شده بود که نمایانگر سالهای دور فعالیت رسانه ای بود. *در میانه اجرای گروه موسیقی، استاندار البرز وارد سالن شد. ورود طهایی برای دقایقی هنرنمایی این هنرمندان را تحت تاثیر قرار دارد و عکاسان برای عکاسی اطراف استاندار حلقه زدند. *هنگام دعوت از نمایندگان مردم کرج در مجلس برای سخنرانی، مجری گفت معمولا هر جا که نماینده های محترم ما با هم دعوت می شوند، با مشورت با هم، یکی از آنها سخنرانی می کند. پس از سخنان مجری، محمدجواد کولیوند پشت تریبون قرار گرفت. *میانه های سخنرانی استاندار یکی از خبرنگاران بی مقدمه پرسید "به عنوان چهارمین استاندار البرز چه نویدی برای اهالی رسانه دارید؟" طهایی که به نظر می رسید از این سوال غافلگیر و از رفتار خبرنگار متعجب شده بود ضمن تشکر از خبرنگار پاسخ داد: حول محور سازمانی خود، خواسته هایتان را جمع بندی کنید تا بر این مبنا اقداماتی انجام شود؛ تا سالهای بعد احساس کنیم قدمی برای رفع مشکلات اهالی رسانه در استان برداشته ایم. *خبرنگاران استان البرز حضور پررنگی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره برگزیدگان مطبوعات و خبرگزاریهای البرز داشتند. *در حاشیه جشنواره نمایشگاه کتابی با موضوع رسانه برگزار شده بود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود