16 مرداد 1393
شماره خبر: 126933

روز خبرنگار در کرج بدون گفتن و نوشتن رقم خورد

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

روز خبرنگار در کرج بدون گفتن و نوشتن رقم خورد


مراسم بزرگداشت مقام شامخ خبرنگار شهید محمود صارمی و تجلیل از خبرنگاران حوزه مدیریت شهری کرج با حاشیه هایی همراه بود که مرور آنها خالی از لطف نیست؛ مراسمی که بدون گفتن و نوشتن برای مشعل داران آگاهی رقم خورد و شاهد تجلیلی به رنگِ تکریم بودیم.
در مراسم امروز چیزی به نام میزبان و مهمان معنایی نداشت و همه آمده بودند تا در برابر مقامِ بالای «قلم» و شان عظیم آیه شریفه ی «ن وَالقَلَمِ وَ ما يَسْطُرُونَ» قیام کنند و به مردان و زنان سختکوشی که وارثانِ قلم و طلایه داران جبهه آگاهی هستند، خدا قوت گویند. محمود دادگو رئیس پارلمان شهری و سعید فیروزگاه رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج به جهت دغدغه مندی برای برگزاری آبرومند و باشکوه مراسم از ساعات ابتدایی صبح در تالار لوتوس حضور یافته بودند و شخصا بر روند آماده سازی تالار برای برگزاری آیین نظارت داشتند و شاید همین صداقت بود که بر شیرینی و حلاوت مراسم افزود و لبخند رضایت را بر چهره حضار نشاند. حضور "علیرضا افتخاری" در مراسم روز خبرنگار و هنرنمایی استاد با صدای ماندگارش، حال و هوای متفاوتی به گردهمایی خبرنگاران و مسئولان شهری بخشیده بود و برخی خبرنگاران به شوخی می گفتند؛ ظاهرا تصویرِ استاد از صدایش بیشتر طرفدار دارد... البته مسئولان شهری نیز از مواهب روز خبرنگار بی نصیب نماندند و هنگام خروج اعضای شورای شهر و سایر مسئولان از مراسم، شاخه گلی به آنان تقدیم شد که نشانه ای برای آغازِ فصل جدید همکاریها بین مدیریت شهری کرج و رسانه ها بر مبنای صداقت و امانتداری قلمداد می شد؛ گرچه پیش از این نیز همین طور بوده است.
مراسم روز خبرنگار بهانه ای برای تازه کردن دیدارها و دیده بوسی گرم خبرنگاران با یکدیگر و همچنین مدیران شهری بود و آنان دست در دست یکدگر دور میزها قدم می زدند و مشغول گپ و گفت صمیمانه بودند. مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه مدیریت شهری کرج بازتاب گسترده ای نیز بین رسانه های استان داشت و همکاران عزیز و سختکوش در دیگر سنگرهای اطلاع رسانی به جهت قدرشناسی همیشگی خود، با ارسال پیامک مراتب رضایتمندی خود را از کوشش شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج برای برگزاری آبرومندانه مراسم ابراز داشتند. آنان با بزرگواری بر کاستی های مراسم چشم پوشی کردند تا نشان دهند که قدرشناسی و بزرگواری سرلوحه کار دست اندرکاران عرصه خبر و اطلاع رسانی است. در همین راستا، به برخی پیامک های ارسالی از سوی پایگاه های اطلاع رسانی استان تا لحظه تنظیم این خبر اشاره می کنیم؛ پایگاه تحلیلی خبری مهرتابان / تجلیل شایسته از خبرنگاران با ابتکار کمیسیون فرهنگی شورای شهر و تدبیر شهرداری کرج. پایگاه خبری روتیتر / تقدیر شایسته شورا و شهرداری کرج از خبرنگاران؛ تجلیلی که ماندگار شد. شبکه خبری البرز / سنگ تمام مدیریت شهری کرج در تجلیل از خبرنگاران و شبکه خبری کرج / مراسم شایسته شورای شهر و شهرداری کرج در بزرگداشت مقام خبرنگاران.
حضور ایوبی، رنجبر، عبادی، عابد، مردانه، اکبری و جمع دیگرانی از پیشکسوتان عرصه خبر و اطلاع رسانی در کرج در مراسم روز خبرنگار بر شکوهِ آن افزوده بود و نسل های جوان ترِ خبر با حلقه زدن دور قدیمی ترها از تجربه ها و پندهای خیر خواهانه آنان بهره مند شدند. علی ترکاشوند شهردار کرج در بدو ورود به مراسم با تشویق حضار مورد استقبال قرار گرفت و سپس به جای استقرار در جایگاه خود، بر سر تمامی میزها حضور یافت و با جملاتی غیر رسمی و محبت آمیز از زحماتِ خبرنگاران دلجویی کرد؛ این بخش از مراسم به شدت مورد توجه همکاران خبرنگار قرار گرفت. پایانِ مراسم امروز با آغاز اعلام نتایج جشنواره مطبوعات استان البرز همراه شده بود و از همین رو، شاهد استرس اصحاب رسانه بودیم و برخی به تلفن همراه خود چشم دوخته بودند تا شاید شماره اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز بر روی آن نقش بندد... تلاش مدیریت شهری کرج حفظ شان و تکریم مقام اصحاب رسانه و ارج نهادن به یک سال زحمتِ بی وقفه ایشان بود و از همین رو، خبری از سخنرانی و خودنمایی و تعارفات معمول نبود و مراسم روز خبرنگار در کرج بدون گفتن و نوشتن رقم خورد تا هم قلم و هم جسم و روح همکاران گرامی برای ساعاتی هر چند کوتاه در استراحت مطلق باشد. مراسمِ امروز از جمله معدود جلساتی بود که مهمانان بدون تاخیر در آن حضور یافتند و هنگامِ خروج نیز آثار خستگی در چهره شان نمایان نبود...

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود