8 تیر 1392
شماره خبر: 27608

البرز قطب تکواندوی ایران است

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو

البرز قطب تکواندوی ایران است


سپیدار آنلاین: قهرمان تکواندوی جهان گفت: حضور بازیکنان متعدد کرجی در تیم ملی سبب شده استان البرز قطب ورزش تکواندو ایران باشد
آقای رجلی لطفا خودتان را معرفی کرده و بفرمایید تکواندو را از کجا شروع کردید؟
کوروش رجلی هستم متولد ۱۳۶۳ در تهران و ساکن کرج ، از سال ۷۰ تکواندو را در باشگاه هفت تیر کرج زیر نظر استاد حسین علی لک شروع کردم و از سال ۷۶ به صورت حرفه ای وارد این رشته شدم و سال ۷۹ برای نخستین بار به اردوی تیم ملی دعوت شدم.
درباره مسابقات و تورنمنت هایی که شرکت کرده اید و مقامهایی که به دست آوریده اید، بفرمایید؟
اولین مقام حرفه ای ام را در سال ۷۹ و در رقابتهای نوجوانان آسیا که در چین تایپه برگزار شد به دست آوردم و موفق به کسب مدال نقره آسیا شدم و عناوینی که از آن سال به بعد کسب کردم به ترتیب:
مدال طلا مسابقات قهرمانی آسیا بانکوک تایلند در سال ۲۰۰۶
مدال طلا تورنمنت بین المللی هلند در سال ۲۰۰۷
مدال طلا مسابقات قهرمانی آسیا ژنگ ژو چین در سال ۲۰۰۸
مدال نقره مسابقات جام جهانی باکو آذربایجان در سال ۲۰۰۹
مدال طلا مسابقات غرب آسیا در جده عربستان درسال ۲۰۱۰
مدال طلا مسابقات جام جهانی ارومچی چین در سال ۲۰۱۰
مدال برنز تورنمنت بین المللی انگلیس در سال ۲۰۱۰
مدال نقره تورنمنت بین المللی انگلیس در سال ۲۰۱۱
مدال برنز تورنومت جام جهانی کره جنوبی در سال ۲۰۱۱ ( در این دوره تیم ملی ایران بعد ۴۰ سال موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان شد )
و در مسابقات غرب آسیا مقام اول و عنوان ” فنی ترین بازیکن” رو هم کسب کردم.
در خصوص مربیان خود، باشگاهی و تیم ملی که با آنها کار کردید توضیح دهید؟
اولین مربیان بنده در رقابتهای لیگ آقای زمانی و آقای ملکی بودند که تیم سایپا رو هدایت می کردند ، تیم دوم من پاس بود به مربیگری آقای مرتضی کریمی که در حال حاضر سرمربی تیم ملی هستند ، اولین مدال رسمی خود را هم به مربیگری آقای بیژن مقانلو گرفتم ، مربیانی که باعث معرفی من به دوران حرفه ای تکواندو شدند ، آقایان ذوالقدر و کریمی بودند ، در واقع تمام دوران حرفه ای ورزشی ام رو زیر نظر مربیان ایرانی گذراندم و از این بابت رضایت کامل دارم.
آقای رجلی از نظر شما طلایی ترین دوران تکواندوی ایران کدام دوره بود؟
دوره ای از تکواندوی ایران که به نحوی در تاریخ ثبت شد دوره ای بود که تیم ملی توسط آقایان رضا مهماندوست ، مجید افلاکی و بیژن مقانلو هدایت می شد .
در حال حاضر برای شرکت در مسابقه خاصی تمرین می کنید؟
تیم ملی در حال آماده سازی برای مسابقات جهانی مکزیک است که من به دلیل مصدومیتی که از ناحیه رباط داخلی پا در آخرین اردوی تیم ملی (جهت شرکت در مسابقات آفزیقای جنوبی ) گریبان گیرم شد از حضور در این رقابت ها بازماندم. پس از آن هم بعد از برپایی اردو برای مسابقات قهرمانی جهان ، حتی بعد از پشت سر گذاشتن دوران نقاهت به تصمیم هادی ساعی و دیگر مسئولان فنی تیم ملی از همراهی اردو منع شدم ، اما در حال حاضر سخت تمرین میکنم تا برای مسابقات آسیایی کره و پس از آن مسابقات المپیک آماده شوم.
فصل بعد با کدام تیم در مسابقات لیگ شرکت می کنید؟
هنوز تصمیم قطعی در این باره نگرفتم ، با توجه به تسویه نکردن تیم سابقم و بی نظمی هایی که گاه و بیگاه در مسابقات لیگ تکواندو اتفاق می افتد فعلا تصمیم خاصی در این زمینه ندارم ، در ضمن بنده از سازمان لیگ هم بدلیل این بی برنامگی ها و رسیدگی نکردن به مدیریت تیم های لیگ به شدت گله مندم.
فکر می کنید دلیل این بی نظمی ها و پایبند نبودن به تعهدات از سوی تیم ها چیست؟
رشته تکواندو مثل رشته های توپی قراردادهایی چند

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود