Logo

صفحه اصلي > فرهنگی > عزم ستاد امتحانات سوادآموزی برای ارتقای کیفیت فعالیت های سوادآموزی

عزم ستاد امتحانات سوادآموزی برای ارتقای کیفیت فعالیت های سوادآموزی


امروز, 15:29. نويسنده: monshi


دومین نشست ستاد امتحانات سوادآموزی استان البرز به منظور سرانجام بخشی به کلاس های سال ۱۴۰۳ و بررسی فرآیند برگزاری آزمون های پایانی برگزار شد.
فرزاد شعبانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز، در این نشست بر نقش محوری ارزشیابی در فرآیند آموزشی تأکید کرد و افزود: بررسی پیشرفت تحصیلی و آگاهی از دانسته‌های سوادآموزان از طریق برگزاری آزمون و ارزشیابی محقق می‌شود. اگر ارزشیابی به درستی مورد توجه قرار گیرد و تحلیل و برنامه‌ریزی آن بر اساس آیین‌نامه‌ها باشد، نقاط قوت و ضعف فرآیند یاددهی-یادگیری مشخص می‌شود.وی ستاد امتحانات را مرجعی مناسب و مؤثر برای برنامه‌ریزی، هماهنگی و تصمیم‌گیری در اجرای فرآیند سنجش و ارزشیابی دانست و تصریح کرد: ستاد امتحانات سوادآموزی نقش بسزایی در ارائه راهکارهای عملیاتی برای برگزاری بهینه آزمون های پایانی دوره های سوادآموزی است.مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن قدردانی از زحمات همکاران در نظارت میدانی بر حوزه های امتحانی، گفت: توانمند سازی عوامل اجرایی برگزاری آزمونها در تصحیح دقیق اوراق مطابق با دستورالعمل ها، و سلامت آزمون موثر است.
وی با اشاره به تشکیل بیش از ۲۶۰ حوزه برای تعیین تکلیف سوادآموزان اظهار داشت: اکنون زمان آسیب شناسی فرآیند برگزاری آزمون ها و تلاش برای رفع نارسایی ها است. تحلیل نتایج آزمون ها و به کارگیری خروجی آن در توانمندسازی کارکنان، در فرآیند آزمون ها و تصحیح اوراق آتی از جمله اقدامات مورد انتظار در این زمینه است.
بازگشت