صفحه اصلي > فرهنگی > برنامهریزی درسی از اولویتهای کارگروه دانشآموزان با طیف اتیسم است
برنامهریزی درسی از اولویتهای کارگروه دانشآموزان با طیف اتیسم است30 فروردین 1404. نويسنده: monshi |
اسماعیل برقی معاونت برنامهریزی آموزشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در اولین همایش استانی آگاهی از اوتیسم که در مدرسه باغچهبان کرج برگزار شد، گفت: همه همکاران ما در آموزش و پرورش استثنایی بسیار زحمت میکشند ولیکن کار کردن با دانشآموزان اتیسم شرایط خاص و سختی را دارد، چراکه دانشآموزان طیف اتیسم در تعاملات اجتماعی مشکل دارند. وی با اشاره به برنامههای سازمان آموزش و پرورش کشور گفت: یکی از مسائل اساسی ما بحث نگرش جامعه است. هنوز دانشآموزان استثنایی به خصوص طیف اتیسم به خوبی شناسایی نشدهاند. این نوع مراسمها به آگاهی جامعه کمک میکند. از سویی ماباید بتوانیم دانشآموزان را به خوبی به جامعه معرفی کنیم و آگاهیبخشی انجام دهیم. تفاوتها در دانشآموزان استثنایی بسیار زیاد است و نیاز است این مسائل به جامعه شناسانده شود.برقی تاکید کرد: یکی دیگر از مسائلی که باید به آن توجه کرد، بحث برنامهریزی آموزشی و درسی است، چراکه اتیسم اختلالی نوپدید است. ما کار در حوزه اتیسم را تقریبا ۲۰ سال است که شروع کردهایم. برنامهریزی درسی از اولویتهای کارگروه دانشآموزان با طیف اتیسم است که تدوین آن به صورت جدی شروع شده است، چراکه هنوز کتاب آموزشی جداگانه و خاصی برای این دانشآموزان وجود ندارد. همکاران ما شروع کردهاند و طی پنج سال آینده همه کتابها آماده خواهد شد. معاون برنامهریزی آموزشی و تربیتبدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: محوریترین و اساسیترین مسئله، نیروی انسانی است. باید نیروهای انسانی توانمند شوند. از سال گذشته توانمندسازی ۱۴۸۰ نفر از همکاران را آغاز کردهایم و جلسات و دورههایی برگزار شده است. برقی در پایان تاکید کرد: همه گروههای معلولیت تجهیزات خاص خود را دارند. ۱۳۶۰ دانشآموزان اتیسم در سطح کشور داریم که ۲۰۰ نفر با سطح عملکرد بالا در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند. ۵۰ مدرسه خاص دانشآموزان اتیسم در کشور داریم و رویکرد ما این است که این دانشآموزان حتما مدرسه خاص و تجهیزات خاص خود را داشته باشند. بازگشت |