Logo

صفحه اصلي > فرهنگی > اجرای طرح "مدرسه محوری" یکی از راهبردهای شتاب بخشی به امر سوادآموزی است

اجرای طرح "مدرسه محوری" یکی از راهبردهای شتاب بخشی به امر سوادآموزی است


6 مرداد 1403. نويسنده: monshi


عسگرپور معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرزاز برگزاری کارگروه سوادآموزی استان با محوریت بررسی وضعیت کلاس های جاری، نظارت بر فرآیند ها و حوزه های امتحانی و همچنین هم اندیشی و احصاء روش های مردمی سازی فعالیت های سوادآموزیخبر داد.
رویا عسگرپور در این نشست با اشاره به نزدیک شدن به اتمام کلاس های تشکیل شده گفت: پایش و نظارت فرآیند کلاس از زمان تشکیل تا برگزاری آزمون و تحویل مدارک تحصیلی امری مهم و ضروری است و بایستی ادارات وضعیت همه سوادآموزان از نظر شرکت در کلاس، شرکت در آزمون ، قبولی و دریافت کارنامه را رصد نمایند.وی با تشریح رویکرد جدید سازمان نهضت سوادآموزی درباره مردمی و جهادی نمودن سوادآموزی در قالب طرح های شتاب بخشی تصریح کرد: سوادآموزی ذاتی جهادی و مردمی دارد و برای رفع چالش ها و کاستی ها بایستی به سمت مردمی کردن سوادآموزی و استفاده از نیرو های جهادی، همکاران فرهنگی شاغل و بازنشسته، دانشجومعلمان، دانش آموزان، کارکنان دولت و... حرکت کنیم.معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان استفاده حداکثری از ظرفیت مدارس را در قالب طرح "مدرسه محور" یکی از راهبردهای شتاب بخشی به سوادآموزی دانست و افزود: هدف از طرح سواد آموزی مدرسه محور، بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مدرسه در ریشه کنی بیسوادی است.وی اظهار داشت: بهبود و تقویت فرآیند‌های آموزشی و نظارتی سوادآموزی، بستر سازی برای سوادآموزی تقاضا محور، تسهیل دسترسی کم سوادان و بی‌سوادان به امکانات آموزشی در راستای عدالت آموزشی و تبلیغ رویکرد سواد آموزی جامعه محور از دیگر اهداف این طرح می باشد
بازگشت