صفحه اصلي > فرهنگی > مدارس شاهد البرز در مسیر کیفیت بخشی حرکت کنند
مدارس شاهد البرز در مسیر کیفیت بخشی حرکت کنند11 دی 1401. نويسنده: monshi |
رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان البرزگفت: مدارس شاهد این استان در مسیر کیفیت بخشی به فرآیند آموزش های علمی و تربیتی بر اساس سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب حرکت کنند. محمد رضا سعیدی مقدم " در نشست تیم های تخصصی مدیران مدارس شاهد استان البرزهدف از تشکیل تیم های تخصصی در مدارس شاهد را استفاده از دانش و تخصص مدیران مدارس شاهد در چهار کارگروه آموزشی، پرورشی و فرهنگی، مدیریت سرمایه انسانی و مدیریت منابع مالی ذکر کرد.وی با اشاره به اینکه با استفاده از این تیم های تخصصی بدنبال افزایش کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس شاهد برای افزایش کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی هستیم، خاطرنشان کرد: هدف اصلی در مدارس شاهد تربیت دانشآموز با قصد ورود به دانشگاه نیست بلکه هدف اصلی پرورش و تربیت دانشآموزان است.وی یادآورشد: در کنار آن اهدافی که از نظر علمی مدنظر است، مأموریت اصلی مدارس شاهد ارتقای کیفیت تحصیلی فرزندان شاهد و ایثارگر است زیرا این مدارس نماد تعلیم و تربیت منبعث از فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت است.سعیدی مقدم با یادآوری پیام حضرت امام راحل مبنی بر تأسیس مدارس شاهد و تأکیدات مقام معظم رهبری که مدارس شاهد را نماد تعلیم و تربیت منبعث از فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت بیان کرد و افزود: ارتقای کیفیت فقط به فعالیت های آموزشی خلاصه نمی شود، بلکه فعالیت های رفتاری و مهارتی را نیز شامل می شود.وی ادامه داد: در مدارس شاهد به دنبال ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از شهدای دانش آموز و فرهنگی به عنوان نمادی از انسانهای وارسته نیز هستیم.وی عنوان کرد: تقویت مدارس شاهد از هر لحاظ و رسیدگی به امور فرهنگی، پرورشی و آموزشی دانشآموزان مدارس شاهد در البرز موضوع مهمی است که تاکنون در استان اقدامات قابل توجهی صورت گرفته و امسال ادامه دارد.رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: جهاد تبیین یکی دیگر از برنامه های مهم فرهنگی مدارس شاهد است، افزود: در قالب جهاد تبیین به جوانان و نوجوانان باید گفته شود که این آرامش و امنیت کشورمان به قیمتی و براساس چه ارزش ها و هنجارهایی بوجود آمده، چرا انقلاب شده در گذشته در چه سطحی بودیم و الان در کجای تحولات دنیا قرار داریم. بازگشت |