Logo

صفحه اصلي > فرهنگی > ۵۰ هزار دانش آموز البرزی از برنامه های اوقات فراغت بهره مند می شوند

۵۰ هزار دانش آموز البرزی از برنامه های اوقات فراغت بهره مند می شوند


23 تیر 1399. نويسنده: monshi
۵۰ هزار دانش آموز البرزی از برنامه های اوقات فراغت بهره مند می شوند


مدیرکل آموزش و پرورش البرزاعلام کرد: ۵۰ هزاردانش آموز از برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت آموزش و پروراین استان درتابستان ۹۹ بهره مند می‌شوند.
سالار قاسمی با بیان اینکه بحث غنی سازی اوقات فراغت یکی از مباحث مهم به ویژه در فصل تابستان است، خاطرنشان کرد: از ۱۶ تیرماه فعالیت‌های مربوط به غنی سازی اوقات فراغت آموزش و پرورش دراین استان آغاز شده است .وی بیان داشت: درسال گذشته برنامه‌ریزی برای ۱۵ هزاردانش آموزهدفگذاری شد که امسال بدلیل برنامه‌ریزی‌های مجازی ۵۰ هزار دانش آموز می‌توانند ازاین برنامه‌ها بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌ها ی غنی سازی اوقات فراغت درپنج محورتولید محتوا شده است، اضافه کرد: : این تولید محتوا درزمینه هویتی ، معرفتی ، حرفه ای ، اشتغالزایی و تربیت بدنی است که محتوا ی تولید شده در شبکه شاد بارگذاری شده است.قاسمی تصریح کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا، برنامه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با رویکرد تربیتی – مهارتی به صورت مجازی برای دانش آموزان دراین استان درحال اجراست.وی اضافه کرد: پایگاه های تابستانی غنی سازی اوقات فراغت ازسوی مدارس و کانون های فرهنگی تربیتی استان البرز ضمن آموزش پروتکل های بهداشتی ویژه کرونا به دانش آموزان محتواهای تولیدی خود را درشبکه شاد بارگذاری می کنند.مدیرکل آموزش و پرورش البرزادامه داد: درتعطیلات تابستان می توان بسترشکوفایی استعداد، خلاقیت، مهارت و توانایی را برای دانش آموزان بوجود آورد.وی با بیان اینکه اوقات فراغت اوقاتی لذت بخش برای کودکان، نوجوانان وجوانان می باشد،اضافه کرد: برای ایجاد این لذت بخشی درکلاس های تابستانی برای دانش آموزان نگاه کارشناسی و بدون اجباراز سوی دست اندرکاران اوفات فراغت و والدین برای نام نویسی درنوع کلاس تابستانی حاکم باشد.قاسمی تاکید کرد: برای غنی سازی اوقات فراغت درحوزه کاری آموزش و پرورش البرز نیاز به مشارکت دستگاه های فعال در حوزه ورزش ، امور فرهنگی و مهارت های حرفه ای دراستان داریم چون شعار کلاس های تابستانی درمدارس و کانون های فرهنگی تربیتی دراین استان را هردانش آموز یک مهارت تشکیل می دهد.
بازگشت