صفحه اصلي > فرهنگی > کارگاه استانی ارزشیابی کیفی- توصیفی و تبیین شیوه نامه تکلیف مهارت
کارگاه استانی ارزشیابی کیفی- توصیفی و تبیین شیوه نامه تکلیف مهارت27 آبان 1397. نويسنده: monshi |
معاونت آموزش ابتدایی ضمن برگزاری کارگاه استانی ارزشیابی کیفی- توصیفی و تبیین شیوه نامه تکلیف مهارت محور؛ اعلام کرد: این کارگاه با حضور سرگروههای آموزشی استانی و منطقهای ، سفیران توصیفی و کارشناسان ابتدایی در دبستان نرجس ناحیه یک کرج برگزار گردید. مورخ 97/08/28 کارگاه استانی دانش افزایی ارزشیابی کیفی- توصیفی، برای سرگروههایآموزشی استانی و منطقهای ، سفیران توصیفی و کارشناسان ابتدایی در دبستان نرجس ناحیه یک کرج برگزار گردید.این کارگاه در راستای دستیابی به اهداف بند3تفاهم نامه دوره دبستانی با موضوع «تقویت مهارتهای حرفه ای معلمان از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی» ،توسط دبیرخانه کشوری ارزشیابی کیفی- توصیفی مستقر در استان البرز برگزار گردید. در قسمتی از جلسه یونس جاویدنسب رئیس اداره دوره اول ابتدایی و دبیر دبیرخانه توصیفی ارزشیابی کیفی ـ توصیفی، ضمن حضور در این کارگاه، گفت: امروزه لزوم حفظ کرامت و ارزش انسانی کودکان در خانه و مدرسه از ضروریات می باشد و مدرسه محلی برای ایجاد روابط انسانی و یادگیری اصول و مهارتهای زندگی است. وی ادامه داد: در راستای سند تحول بنیادین، برنامه تکالیف مهارت محور، برنامه ای برای زمینه سازی تقویت بینش و پرورش مهارت های زندگی در دانش آموزان و هدایت مدرسه به سمت "مدرسه زندگی" طرح گردیده و وظیفه معلمان را ، طراحی تکالیف مرتبط با حوزه زندگی و مهارتهای اجتماعی برای تعمیق و تثبیت یادگیری بیشتر در دانش آموزان تعیین می نماید. لازم به ذکر است گام های اولیه انجام شده در راستای این برنامه از قبیل :حذف آزمون تیزهوشان در پایه هفتم، حذف رقابت میان فردی در مدارس و افزایش کار تیمی و مشارکتی، ممنوعیت ورود موسسات کنکوری و کتب کمک آموزشی به مدارس و حذف پیک نوروزی می باشد. در این کارگاه ، به تبیین مبانی نظری و ارکان ارزشیابی کیفی- توصیفی و اجرای تکالیف مهارت محورپرداخته شد. از جمله ارکان برنامه ارزشیابی کیفی- توصیفی می توان به موارد ذیل اشاره کرد: وجوه بازخورد ( وجه شناختی ، وجه انگیزشی ) عوامل موثر در انتخاب روش بازخورد (زمان ، مقدار ، طریقه و مخاطب بازخورد ) انواع ملاک ها برای مقایسه و ارائه بازخورد ( ملاک نرمی ، ملاک دانش آموز محور ، ملاک هنجاری ) انواع بازخورد رسمی ( کتبی ) و غیر رسمی (شفاهی ) روش های ایجاد فرصت مناسب برای استفاده از بازخورد تبیین شیوه نامه برنامه تکالیف مهارت محور ارائه و بررسی نمونه هایی از تکالیف مهارت محور در تمامی پایه ها دیدگاه ارزشیابی توصیفی در مورد تکالیف مهارت محور آشنایی با انواع «مهارت» در آموزش و پرورش برای دریافت فایل آموزشی کارگاه کلیک نمایید. بازگشت |