Logo

صفحه اصلي > فرهنگی > اجرای برنامه تعالی مدیریت در 284 مدرسه استان البرز

اجرای برنامه تعالی مدیریت در 284 مدرسه استان البرز


22 مرداد 1396. نويسنده: monshi
اجرای برنامه تعالی مدیریت در 284 مدرسه استان البرز


معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: برنامه تعالی مدیریت با هدف کیفیت بخشی آموزشی در 284 مدرسه این استان در سال تحصیلی 96-95 اجرا شد.
حسین رحمانیان افزود: طرح تعالی مدیریت در همه دوره های تحصیلی برای کیفیت بخشی به همه برنامه های آموزشی، پرورشی و تربیتی در قالب هشت محور اجرا یی شده است. وی با اشاره به اینکه مدارس در ارزیابی برنامه تعالی مدیریت مدرسه در چهار سطح ممتاز، متعالی، پویا و موفق رتبه بندی می‌شوند، اظهار کرد: مدارسی که در استان‌ها در این طرح به عنوان سطوح ممتاز و متعالی شناخته می‌شوند، توسط تیم‌های ارزیابی وزارتخانه مورد ارزیابی مجدد قرار می‌گیرند. وی یاد آور شد: با توجه به اهمیت این طرح ، برگزاری نخستین همایش یافته های علمی پژوهشی در حوزه تعلیم و تربیت در قالب برنامه تعالی مدیریت در مدارس و تاثیر آن بر کیفیت آموزشی در سطح استان البرز در دستور کاری قرار گرفت. وی تصریح کرد: این برنامه از سلسله برنامه هایی است که با هدف کاربردی کردن یافته های علمی پژوهشی در حوزه تعلیم و تربیت به ارائه کاربست های پژوهشی و ایده های علمی و تجربی در ساحت های مختلف این حوزه می پردازد. معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به برگزاری این همایش در سالن اجتماعات کانون امام علی (ع) ادامه داد: در این نشست مدیران 284 مدرسه مجری این برنامه حضور دارند تا تجارب و یافته های پژوهشی خود را به اشتراک بگذارند و از دیدگاه و تجربه سخنرانان در این نشست هم اندیشی پژوهشی - آموزشی بهره مند شوند. رحمانیان گفت: برگزاری این گونه برنامه ها به منظور عملی کردن نتایج تحقیقات و پژوهش ها در عناوین و موضوعات مختلف دیگر از جمله تربیت بدنی، هدایت تحصیلی، اوقات فراغت ، افت تحصیلی در استان البرز ادامه پیدا می کند. وی خاطر نشان کرد: تلاش می شود همه تجربه های مدیران و معلمان خبره در برنامه طرح تعالی مدیریت و هم یافته های علمی پژوهشگران و صاحب نظران در قالب مجموعه ای تدوین و در اختیار مدارس استان البرز قرار گیرد. وی اضافه کرد: تا زمانی که تحقیق و پژوهش در قفسه کتابخانه ها بایگانی شود شاهد تحولی در جامعه به ویژه در حوزه تعلیم و تربیت بر اساس ساحت های آموزش و پرورش نخواهیم شد.وی تاکید کرد: مبنای تحول در آموزش و پرورش باید بر اساس تحقیق و پژوهش باشد.

بازگشت